امروز: یکشنبه، 4 آذر 1403
06/25 1392

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم‌زمان با اعلام جزییات مربوط به واردات 144 دستگاه پورشه‌ای که اخیراً وارد کشور شده، گفت : تهران به پورشه نیازمندتر است یا اتوبوس و مترو؟
به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران شهرام جباری‌زادگان با اشاره به اظهارات اخیر یکی از مسئولان ستاد وی�?ه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص واردات 144 دستگاه اتومبیل پورشه که اخیراً از طریق جزیره ابوموسی به کشور وارد شده‌، گفت: هم‌زمانی ورود این اتومبیل‌های گران قیمت با اتوبوس‌های دوکابین (بی‌‌آرتی) که طی چند روز آینده وارد خیابان‌های تهران می‌شوند، جای تامل دارد.
وی با اشاره به محدودیت‌های ارزی و اعتباری موجود افزود: نکته‌ای که جای تامل بیشتر دارد، این است که مدیریت شهری تهران به منظور ترخیص 300 دستگاه اتوبوس بی‌آرتی که ماه‌ها بود در گمرک بندرعباس خاک می‌خوردند، با مسائل و مشکلات بسیاری رودررو بود و موانع بانکی و گمرکی فراوانی را به این منظور پشت سر گذاشت.
جباری‌زادگان با بیان این که این 300 دستگاه اتوبوس بی‌آرتی برای عبور از گمرک بندرعباس و ورود به خیابان‌های جنوب تهران، ماه‌ها با انواع و اقسام مشکلات رو‌به‌رو بودند، اظهار کرد: این در حالی است که 144 دستگاه پورشه وارداتی ظرف چند روز و با کم‌ترین مشکل از جزیره ابوموسی وارد خیابان‌های شمال تهران شد.
وی با تاکید بر این که با مقایسه‌ای گذرا در می‌یابیم قیمت 144 دستگاه پورشه وارداتی از قیمت 300 دستگاه اتوبوس بی‌آرتی بیشتر است، تصریح کرد: با مقدار ارزی که بابت خرید یک دستگاه پورشه از کشور خارج می‌شود، به راحتی ورود دو دستگاه اتوبوس بی‌آرتی به کشور امکان‌پذیر است.
جباری‌زادگان با ذکر این موضوع که هر یک از 144 دستگاه پورشه وارداتی روزانه یکی دو سرنشین را بیشتر جابه‌جا نمی‌کنند، اضافه کرد: این در حالی است که هر یک از 300 دستگاه اتوبوس بی‌آرتی روزانه بالغ بر دو هزار مسافر و در مجموع 600 هزار مسافر را در روز جا‌به‌جا می‌کنند.
معاون آموزش سازمان ترافیک در پایان خاطرنشان کرد: مقایسه به عمل آمده هرگز به معنای نفی استفاده بخشی از افراد جامعه از خودروهای ایمن و زیبایی مانند پورشه نیست اما کاش مسئولان مربوطه با اعمال سیاست‌گذاری‌‌های صحیح اقتصادی به نوعی عمل می‌کردند که بسیاری از مردم کشورمان که حتی قدرت پرداخت بهای بلیت اتوبوس و مترو را نیز به سختی دارند، از امکان استفاده از خدمات مناسب رفاهی از جمله خودروهای استاندارد و با کیفیت برخوردار باشند.


افزایش حرکت قطارهای خط 2مترو تهران در ماه مبارک رمضان
در ایام ماه مبارک رمضان شرکت بهره برداری مترو تهران برنامه حرکت قطارها در خط 2 مترو را تغییر می دهد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران احسان مقدم مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان این مطلب گفت: با توجه به لزوم سرویس دهی مطلوب و بهینه به مسافران گرامی در ماه مبارک رمضان این شرکت در جدول زمانبندی قطارهای خط دو با رویکرد افزایش تعداد حرکت قطارها تا حدود اذان مغرب تغییراتی را صورت داده است.
وی افزود: در مجموع تعداد 6 حرکت به تعداد حرکتهای روزهای عادی، 12 حرکت به تعداد حرکتهای پنج شنبه ها و 6 حرکت به تعداد حرکتهای جمعه و تعطیلات افزوده شده است. بر این اساس میانگین فاصله گذر قطارها در این خط در روزهای شنبه تا چهارشنبه به حدود 4 دقیقه کاهش می یابد؛ در روز پنجشنبه به میانگین 4.5 دقیقه می رسد و در روز جمعه هر 7 دقیقه یکبار قطارهای این خط به حرکت در می آیند.
با توجه به عملكرد شهرداري به افق 1404 تهران نزدیک شده ایم
نماینده مردم رشت در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه شهرداری تهران برای ادامه بقای خود نیاز به تخصیص تعهدات دولتی دارد گفت: رسیدن به افق 1404 شهر تهران، نیاز به تخصیص اعتبارات مصوب مجلس و قانون برای شهرداری پایتخت دارد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران حسن تامینی لیچایی تصریح کرد: در قانون افقی برای سال 1404 شهر تهران ترسیم شده که اکنون با سرعت چندین برابری شهرداری طی 6 سال اخیر، بخش اعظمی از خلاء سالهای قبل جبران شده است و در برخی موارد جلوتر از برنامه هستیم. اما برای تحقق همه اهداف در کلانشهر تهران نیازمند تخصیص همه اعتبارات دولتی هستیم.
وی در ادامه اظهار داشت: تهران امروز در حوزه فرهنگی، اجتماعی، فضای سبز، فضاهای تفریحی ، معابر و راهها و همچنین توسعه ناوگان عمومی تا حد قابل توجهی به اهداف کلان خود رسیده و طبق برنامه عمل کرده است.
این نماینده مجلس تاکید کرد: احداث پرو�?ه صدر در حوزه حمل و نقل شهرداری تهران، به نوبه خود یکی از افتخارات بزرگ پایتخت و همچنین کشور محسوب می شود. چراکه علاوه بر تاثیرات حمل و نقلی چشمگیری که این پرو�?ه در روانسازی ترافیک ایجاد می کند، می توان از آن به عنوان یکی از شاهکارهای عمرانی کشور نام برد، چه اینکه این شاهکار به دست مهندسان جوان ایرانی و نیروهای بومی به ثمر رسیده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس نهم شورای اسامی اذعان داشت: با تلاش مجلس و اهتمام و توجه دولت جدید، قطعا راهکاری برای تخصیص اعتبارات مربوط به شهرداری تهران پیش بینی شده و برای پرداخت دیون این بخش تلاش می کنیم .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود