امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
06/28 1400

گروه بازارپول - همین چند وقت پیش بود که در سایه عدم انتشار شفاف عملکرد، وزیر وقت امور اقتصادی و دارایی در مجمع  بانک ملی گفت امیدواریم این بانک در همه شاخص ها به الگویی برای نظام بانکی تبدیل شود و حالا انتشار صورت های مالی شفاف این بانک از زیان انباشته 66 هزار میلیارد تومانی روایت می کند!


 

اتفاقا در همین جلسه عباس معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با قدردانی از عملکرد مثبت بانک ملی ایران طی یک سال گذشته، حرکت این بانک به سوی ارائه صورت های مالی شفاف را ستایش کرد و گفت: بانک ملی ایران به صورت پیوسته در حال پیاده سازی اهداف ابلاغی است.


درچنین فضایی که در مجمع حاکم بوده است، محمد رضا حسین زاده نیز با تاکید بر این که بهداشت اعتباری در بانک ملی ایران به شکل حداکثری رعایت می شود، اظهار کرده که حمایت های مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی از بانک ملی ایران باعث شد که حرکت در جهت اهداف بزرگ، سرعت بگیرد و بانک ملی ایران به شرایط بسیار مطلوب تری نسبت به سال های گذشته برسد.

اما انتشار آمار عملکرد شفاف شرکت های دولتی در روزهای اخیر فصل جدیدی را از تعابیر و تعاریف در گزارشات عملکردی مدیران رقم زده است خصوصا اینکه چندی پیش فرهاد دژپسند در مراسم مجمع بانک ملی  با بیان این که پیشرفت های بانک ملی ایران طی سال های گذشته بسیار خوب و قابل دفاع است،‌ عنوان کرده بود، امیدواریم بانک ملی ایران در همه شاخص ها به الگویی برای نظام بانکی تبدیل شود.


بر اساس ترازنامه ارسالی این بانک آخرین سرمایه ثبت شده این بانک بالغ بر 92 هزار میلیارد تومان است و زیان انباشته اش 66 هزار میلیارد تومان است که از نیمی از سرمایه هم گذشته است.

محمدرضا حسین زاده از سال 1395 به عنوان مدیرعامل این بانک انتخاب شد و پیش از این نیز عضو هیات مدیره بانک بود . سرمایه گذاری در برخی اپلیکیشن های بانکی یکی از راهبردهای او در این دوران بوده است که با انتشار صورت های مالی می توان به هزینه های بانک در این زمینه دست یافت.

زیان انباشته بانک در زمان مدیریت او تغییراتی به شرح جدول پیوست دارد.


سال

زیان انباشته - تومان

1396

9 هزارو 36 میلیارد و 900 میلیون

1397

5 هزارو 937 میلیارد

1398

59 هزارو 527 میلیارد و 457 میلیون

1399

66 هزارو 74میلیاردو 717 میلیون

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود