امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
01/18 1400

گروه بازارپول - برخی منابع خبری اذعان دارند که پس از آنکه درخواست نظام بانکی برای در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون کارکنان خصوصا در بخش شعب با پاسخ منفی وزارت بهداشت مواجه شده، بحث واردات واکسن در دستور کار قرار گرفت.


 

به گزارش رازپول، نظام بانکی در ایام کرونا شاهد فوت بسیاری از کارمندان خصوصا در بخش دولتی بوده است، محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده است که تا کنون بیش از 150 نفر از همکاران شبکه بانکی به دلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفته اند و هزاران نفر نیز با تبعات این بیماری دست و پنجه نرم کرده اند. بسیاری از اعضای خانواده این همکاران نیز با مشکل مواجه شدند، بیمار شدند و یا سرپرست خانوار را از دست دادند. در چنین شرایطی، وظیفه ما این بود که موضوع را به مسئولان بالادستی منعکس کنیم.

من در نامه ای به رئیس کل محترم بانک مرکزی، طی چند بند، درخواست هایی را مطرح کردم که از جمله آنها می توان به ذخیره کردن مرخصی ها، پرداخت فوق العاده شغل و «شهید خدمت» محسوب شدن کارکنان نظام بانکی که در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند؛ اشاره کرد.

همچنین از رئیس کل محترم و نیز طی نامه ای جداگانه از وزیر محترم بهداشت، درخواست کردم تا کارکنان نظام بانکی در اولویت تزریق واکسن قرار بگیرند. این موضوع مورد توجه جناب دکتر همتی نیز قرار گرفته است و ایشان نیز موضوع را طی نامه جداگانه ای به وزیر محترم بهداشت منعکس کرده اند.

 این موارد در حالی مطرح می شود که ظاهرا وزارت بهداشت در نهایت اولویتی را برای کارکنان نظام بانکی در نظر نگرفته است .

هفته اول فروردین خبرهایی مبنی بر آزاد شدن واردات واکسن کرونا توسط شرکت‌های خصوصی منتشر شد. در متن این فراخوان آمده که «چنانچه شرکت‌های واردکننده دارو و فرآورده‌های بیولوژیک قادر به تامین واکسن کووید۱۹ از منابع مورد تایید سازمان غذا و دارو کشور هستند، مستندات خود را ارایه کنند».

چندی پس از انتشار این فراخوان، حیدر محمدی، مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو کشور با حضور در برنامه‌ای رادیویی گفت: «برای تامین واکسن مسیر واردات، قرارداد و ساخت داخلی را پیش رو داریم. با توجه به اینکه می‌دانستیم اولین تاریخ تولید و عرضه واکسن داخلی زودتر از خرداد امسال امکان‌پذیر نخواهد بود باید واکسن را وارد می‌کردیم که واکسن‌های استرازنکا، اسپوتنیک و بهارات از آن جمله هستند.

منابع خبری اذعان دارند که پیشنهاد واردات واکسن توسط بخش دولتی نظام بانکی با جدیت بیشتری در حال پیگیری است چراکه این بانک ها به لحاظ حجم و گسترده فعالیت در کشور از آسیب نیروی انسانی بیشتری برخوردار بودند. از سوی دیگر سهامداری با واسطه این بانک ها در شرکت های دارویی می تواند نقطه قوت دیگری برای ورود به عرصه واردات واکسن با اولویت تزریق به کارکنان نظام بانکی باشد.

در همین زمینه بخوانید:

درخواست «حسین زاده» برای در اولویت قرار گرفتن کارمندان بانکی برای واکسن کرونا

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود