فضای کسب و کار بانکی در کشور در حال تغییر است17 شهریور 1395, 05:35. |
گروه بازار پول - معاون فنآوری اطلاعات بانک ایران زمین، در همایش روسای شعب استان تهران گفت: فضای کسب و کار بانکی در حال تغییر است و بانکها در حال عبور از بانکداری الکترونیک به سمت بانکداری دیجیتال هستند. به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین، فرهاد اینالوئی معاون فنآوری اطلاعات این بانک در همایش روسای شعب استان تهران اظهار داشت: بانکها دیگر مانند سابق فکر نمیکنند و اکنون مشتری محور کسب و کار بانکی است و فضای بانکی در حال حرکت از بانکداری الکترونیک به سمت بانکداری دیجیتال است. اینالوئی در تشریح بانکداری دیجیتال گفت: در این بانکداری مشتری، شعبه، محصول و کانال ارتباطی بانک با مشتری همه روی بسترهای دیجیتالی پیادهسازی شدهاند. وی افزود: در فضای جدید، بانکها فروشنده هستند، یعنی از ارائه کننده سرویس تبدیل به فروشنده سرویس شدهاند و محصول آنها سرویسهای بانکی است. در این روش مشتری نزد ما نمیآید، ما پیش مشتری میرویم و سرویسهای بانکی را با توجه به درخواست مشتریان ارائه میکنیم. معاون فنآوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص رشد تراکنشهای خارج از شعبه گفت: در حال حاضر 91 درصد تراکنشهای بانکی در خارج از شعبه انجام میشود، پس ماموریت بانکها در حال تغییر است و ما باید متوجه باشیم که کانال ارتباطی بانک با مشتری فقط شعبه نیست. اینالویی با تشریح فضای جدید کسب و کار بانکها گفت: در مدل جدید اگر قرار است مشتری در محور کار قرار بگیرد، ما باید خوب ببینیم و بشنویم. بنابراین بهترین نقطهای که در حال حاضر میتواند این کار را انجام دهد، شعبه است که ارتباط نزدیکی با مشتریان دارد و میتواند نیازها و درخواستهای مشتریان را بشناسد و به بانک منتقل شود. وی در ادامه بیان کرد: وقتی قرار است شعب در بازسازی مجدد مدرن طراحی شوند، باید بسیاری از خدمات فنآوری را در شعبه قرار دهیم. مشتری دیجیتال وقتی وارد شعبه میشود باید توسط ابزارهای دیجیتال شناخته و آخرین خدمات بانک به او ارائه شود. اینالویی گفت: در بانکداری دیجیتال ما باید دیجیتال فکر کنیم، آشنایی با ابزارهای دیجیتال داشته باشیم و کار با این ابزارها را آموخته باشیم. معاون فنآوری اطلاعات بانک ایران زمین با بیان اهمیت شناخت شعب از مشتریان گفت: این شعب هستند که میگویند چه چیزی الان نیاز مشتری است و ما محصولات جدید را بر اساس درخواست و اولویت شعب و آنچه به ما میرسد در اولویت قرار می دهیم. وی افزود: بزودی داشبورد مدیریتی را در اختیار شعب قرار خواهیم داد، تا شعب بتوانند شرایط خود از قبیل منابع، مصارف و سایر موارد را مورد بررسی قرار دهند. اینالویی در خصوص تسهیل ارتباط شعب با ستاد گفت: یکی از اولویتهای کاری ما برقراری ارتباط آسان میان بخشهای مختلف است که در این خصوص در حال حاضر ارتباط ویدئو کنفرانسی را اجرایی کرده ایم و در حال گسترش آن هستیم، به نحوی که امروز در بخش آموزش دیگر نیازی به انتقال استانی پرسنل نداریم. وی در پایان از شعب خواست مشتریان و نیازهای آنها را به درستی بشناسند و آنها را جهت اجرا به بخشهای انفورماتیک بانک انتقال دهند تا بر اساس اولویت اجرایی شود. همایش روسای شعب استان تهران بانک ایران زمین، روز سه شنبه 16 خرداد در سالن همایش ساختمان میرداماد برگزار شد.
بازگشت | |