واکنش مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در خصوص پیامک های بانک ملی9 خرداد 1394, 13:49. |
ایران و جهان - مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی دریافت هزینه بابت ارسال پیامک بانکها را بهشرط اعلام رضایت مشتری بدون اشکال اعلام کرد. به گزارش ایران و جهان به نقل از روابط عمومی بانک ملی ناصر حکیمی، درباره اعتراضاتی که برای کسر هزینه بابت ارسال پیامک یکی از بانکها صورت گرفته است، اظهار داشت: بانکها میتوانند بهازای خدمتی که به مردم ارائه میدهند پول بگیرند. وی ارسال پیامک را جزو خدمات اضافی بانکها دانست و گفت: از آنجایی که ارسال پیامک جزو خدمات بانکی نیست و خدمت اضافه محسوب میشود بانکها مختار هستند بابت آن هزینه دریافت کنند. مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی ادامه داد: هزینه ارسال پیامک برای بانکها خیلی بالاست و به همین خاطر تعدادی از بانکهای بزرگ از این خدمت هزینه دریافت میکنند. وی کسر هزینه بابت ارسال پیامک را تخلف ندانست و تصریح کرد: بهخاطر اینکه ارسال پیامک خدمت بانکی نیست بانک مرکزی برای این موضوع چارچوب خاصی در نظر نگرفته و اختیار را به بانکها واگذار کرده است. حکیمی البته تأکید کرد: ضمن اینکه باید توجه داشته باشید بانکها این هزینه را بهصورت اجباری از مردم دریافت نمیکنند و این موضوع را به اختیار مشتری گذاشتهاند؛ بر همین اساس درصورتی که مشتری مایل به فعال شدن این سرویس باشد نسبت به پرداخت هزینه اقدام میکند.
بازگشت | |