صفحه اصلي > بازار پول > دستورالعمل ساماندهی تبلیغات جوایز قرض‌الحسنه پس‌انداز ابلاغ شد

دستورالعمل ساماندهی تبلیغات جوایز قرض‌الحسنه پس‌انداز ابلاغ شد


18 اسفند 1393, 08:55.
ایران و جهان - بانک مرکزی دستورالعمل ساماندهی تبلیغات جوایز قرض‌الحسنه پس‌انداز را ابلاغ کرد. 


به گزارش ایران و جهان به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، به منظور ارتقای فرهنگ بانکداری اسلامی، گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه و جلوگیری از تبلیغات اغواء کننده در خصوص جوایز اعطایی به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز، «دستورالعمل ساماندهی تبلیغات قرض‌الحسنه پس‌انداز مؤسسات اعتباری و صندوق‌های قرض‌الحسنه مؤسسات اعتباری» به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.

این گزارش می افزاید : با عنایت به این‌که از اوایل سال جاری، انجام عملیات قرض‌الحسنه توسط بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نیز مجاز اعلام شده، لذا ایجاب می‌کرد، شمول دستورالعمل مذکور که صرفاً ناظر بر بانک‌های قرض‌الحسنه و صندوق‌های قرض‌الحسنه وابسته به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بود، به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز تسری یابد.

بر اساس این گزارش، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف شدند در تبلیغات خود مفهوم قرض‌الحسنه و مزایای آن را برای عموم مردم اطلاع‌رسانی کرده، تبلیغات صادقانه و با حفظ کرامت انسانی انجام دهند و در جهت ارتقای فرهنگ نیکوکاری، فداکاری، ایجاد همبستگی بین عموم و همچنین گسترش عدالت مابین آحاد جامعه تلاش کنند.

همچنین بایستی در تبلیغات خود به اجر معنوی قرض‌الحسنه بیش از مشوق‌های مادی مرتبط با جوایز اعطایی به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بپردازند و بر فواید تاثیر تسهیلات قرض‌الحسنه در جهت رفع نیازهای ضروری مردم و امور عام‌المنفعه آن برای آحاد جامعه تاکید کنند.
لذا بدین‌منظور دستورالعمل اعطای جوایز به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز (ریالی- ارزی) مصوب یک‌هزار و یک‌صد و بیست و پنجمین جلسه مورخ 27/2/1390 شورای پول و اعتبار مورد اصلاح قرار گرفت و برای اجرا به تمام بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی ابلاغ شد.

بازگشت | Web Statistics