صفحه اصلي > پرگار > بسته ی پیشنهادی اعتلای روابط عمومی در ایران تقدیم رییس جمهور شد

بسته ی پیشنهادی اعتلای روابط عمومی در ایران تقدیم رییس جمهور شد


26 شهریور 1392, 15:02.
انجمن متخصصان روابط عمومی با هدف کمک به رشد و شکوفایی بیش از پیش هنر روابط عمومی و نزدیک تر ساختن این بخش به جایگاه واقعی خود و رفع موانع چالش های موجود ،بسته پیشنهادی راه های اعتلای روابط عمومی ها را تقدیم ریاست جمهوری کرد.
به گزارش ایران و جهان، سید شهاب سید محسنی، ریس انجمن متخصصان روابط عمومی باا شاره به نقش و اهمیتی که روابط عمومی سازمان ها و وزارت خانه ها در شناسایی فرصت ها و تهدید های پیش روی مدیریت کلان ونیز به عنوان تسهیل کننده ارتباطات سازمان و تاکید مسولان بلند مرتبه کشور به نقش و اهمیت روابط عمومی ها به عنوان بازوی کارآمد و مشاور مدیریت و تاثیرگزار در رفع بحران ها بر عهده د ارد، لذا باید شرایطی فراهم شود تا در عمل نیزشاهد تجلی و عینیت بخشیدن به اهداف مورد نظر در این حوزه باشیم.
وی در ادامه می‌گوید:انجمن متخصصان روابط عمومی براین اساس و در سایه تجارب عملی بیش از یک دهه فعالیت علمی و تخصصی،مصرانه خواستار ا جرایی شدن بسته ی پیشنهادی اعتلای روابط عمومی‌ها است تا زمینه و شرایط مساعد برای بالندگی و اعتلای این دانش در کشور فراهم شود.
اهم مفاد پیشنهادی در بسته مذکوربه شرح ذیل است:
1- لزوم بازنگری واجرایی شدن آیین نامه های وظایف و اختیارات روابط عمومی ها که در دولت های گذشته صادر و به دستگاه اجرایی ابلاغ شده است.
2- تدوین آیین نامه وقانون جامع صنعت- هنر روابط عمومی و تلاش برای اجرایی شدن آن برای رفع موانع کارآمدی روابط عمومی‌ها درسازمان‌ها.
3- لزوم انجام وظیفه واحدهای روابط عمومی مستقیماً زیر نظر مدیر ارشد سازمان ها
4- رعایت اصل شایسته سالاری در انتصاب مدیران روابط عمومی که از دانش روز روابط عمومی بهره مند بوده و نجربه و تسلط لازم بر امور رسانه ای،انتشاراتی ،پ�?وهشی و...را داشته باشند تا در گذرگاه ها بتوانند به موقع و درست تصمیم بگیرند.
5- با توجه به ضرورت تقویت بنیه علمی و حرفه ی واخلاقی روابط عمومی ها ،پیشنهاد می‌شود یک نهاد قوی و صلاحیت دار مسئولیت نظارت بر عملکرد روابط عمومی هارا بر عهده گیرد .
6- طراحی و اجرای طرح های پ�?وهشی به عنوان پیش نیاز هرگونه فعالیت ارتباطی در دستور کار روابط عمومی ها قرارگیرد.
7-توسعه طراحی و اجرای دوره‌های آکادمیک روابط عمومی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی
8-اجرای درست و مطلوب قانون راهبردی مربوط به اصل 44 قانون اساسی در روابط عمومی ها درراستای برون سپاری فعالیت هادراین عرصه
9- ضرورت توسعه فعالیت های ارتباطات الکترونیکی و ارتقای امور انتشاراتی ،رسانه ای و پ�?وهشی اعم از وب سایت های سازمانی ،انتشار کتب و مجلات ،رویکرد تعاملی با رسانه ها به همراه پ�?وهش ها ی کاربردی
10- لزوم ارتقاء جایگاه روابط عمومی و افزایش کارایی آن باحمایت کامل مدیران ارشد سازمان ها
11- کمک به توسعه وشکل گیری انجمنها و مؤسسات تخصصی و حرفه‌ای در عرصة روابط عمومی به عنوان بازوهای کارشناسی و ارائه‌دهندگان خدمات تخصصی دراین عرصه
12- ارزیابی مستمرواحدهای روابط عمومی با برگزاری جشنواره‌های علمی و تخصصی توسط متولیان این حرفه ‌و فن درکشور

بازگشت | Web Statistics