حفظ ارزش برند با روابط عمومی های امروزی25 شهریور 1392, 18:27. |
مریم غضنفری: در روزگاری نه چندان دورتنها کسب درآمد و ارزش افزوده برای سازمانهای بهوی�?ه اقتصادی اصل و محوریت تمامی فعالیتها را تحت تاثیر قرار داشت اما امروزه با تغییر رویکردها در جوامع توسعه یافته ، توجه به ارزشهای انسانی و اخلاقی در قالب مسئولیتهای اجتماعی سازمانها ازجمله مولفههای جدیدی است که جایگزین تفکرات گذشته شده است چراکه رمز بقاء وپایداری و ارتقای مشروعیت سازمانها را درپی دارد. محمدرضاغفوری ،مدیر کل روابطعمومی بانک تجارت که سابقه کسب عنوان روابط عمومی برتردرجشنوارها وهمایشهای تخصصی روابط عمومی را در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است با اشاره به نقش روابطعمومیها در بقای سازمان و موسسات می گوید:تلاش مدیران روابطعمومی سازمانها در دنیا برای ارتقاءسطح آموزش ، فرهنگ ،بهداشت و سلامت افراد جامعه و ترویج و اشاعه این تفکر در جریانهای اجتماعی تاثیر بسیار فزایندهای در توسعه و بقای سازمانهای امروزی دارد و حتی در مسیر توسعه وپیشرفت مزیتحفظ و ارتقای ارزش برند را در جامعه فراهم آورده است. این کارشناس روابط عمومی سخنان خود را با ضربالمثلی انگلیسی در خصوص توجه به عنصر دیگران ادامه میدهد و نقش تعامل و تبادل اطلاعات و خواستههای سازمان با افراد بیرون مجموعه را در ارتقاء جایگاه سازمان کلیدی و سازنده معرفی کرده و می آفزاید: روابطعمومیها با تکیه بر مسئولیتهای اجتماعی برای توسعه و رشد شاخصهای پیشرفت سازمان و تعمیم آن به جامعه میتوانند در راستای تحقق آرمانهای سازمان و بقای آن تاثیر گذار باشند. مدیر روابط عمومی بانک تجارت، توسعه بینش و دانش در روابطعمومیها را وابسته به ارتقای سطح دانش و آموزش به روز پرسنل این مجموعه میداند،که باعث ارتقای سطح اثر گذاری سازمان در بین گروههای مخاطب خواهد شد و از سویی دیگر بهکارگیری افراد متخصص را در پیاده سازی برنامه حرفه ای در حوزه کاری روابطعمومی بسیار موثر و تعیین کننده میداند. وی میگوید: تعامل میان سازمان با مخاطبان نه تنها فرصت دریافت بازخوردها را فراهم میآورد بلکه امکان بازگشت منافع بیشماری را برای سازمان در سطح مناسبتری ایجاد میکند که میتواند در برنامهریزیها و تاکتیکهای اجرایی مورد استفاده قرار گیرد و در نهایت دستآورد این تعامل هماهنگی بیشتر سازمان با محیط خارج است. عنوان سوال آخر از مدیر روابط عمومی بانک تجارت یادآوری خاطره سالهای دور است؛در شرایط گذار از ارسال پیامهای یک سویه ، روابط عمومی بانک تجارت پیشه برای ارتقاء و همسوشدن با جریان افکار عمومی چه اقداماتی انجام داد که وی با اشاره به تاثیر آموزش در توسعه سازمان می گوید:خوشبختانه آموزش و ارتقاءمیزان تحصیلات پرسنل شاغل در روابط عمومی در سالهای گذشته مورد توجه مدیران ارشد قرار گرفته و این رشد قابل توجه در بازده کارکردی روابط عمومی و اثربخشی این واحد ارتباطی دردرون وبرون سازمان داشته است. سوتیتر: تلاش مدیران روابطعمومی سازمانها در دنیا برای ارتقاءسطح آموزش ، فرهنگ ،بهداشت و سلامت افراد جامعه و ترویج و اشاعه این تفکر در جریانهای اجتماعی تاثیر بسیار فزایندهای در توسعه و بقای سازمانهای امروزی دارد و حتی در مسیر توسعه وپیشرفت مزیتحفظ و ارتقای ارزش برند را در جامعه فراهم آورده است.
بازگشت | |