۹ استراتژی بازاریابی بر پایه فناوری های مالی (فینتکمارکتینگ)9 آذر 1399, 07:41. |
گروه پرگار- نویسنده:مرضیه حسینی، مدیربرندینگ و روابط عمومی شرکت داده ورزی فرادیس البرز- محتوای جذاب همیشه دروازه ای برای قلب مردم است و خواهد بود. هیچ چیزی با ارزش تر از محتوای هوشمندانه که کاربران را آموزش می دهد و آنها را خوشحال می کند، وجود ندارد. بازاریابی بر پایه فناوری مالی مجموع تکنیکهای بازاریابی است که بهطورخاص برای شرکتها بر پایه فناوری مالی (فینتک) طراحی شده است. اینشرکتها از فناوریهای جدید برای بهبود و در نهایت، اتوماسیون ارائه واستفاده از خدمات مالی به مصرفکنندگان استفاده میکنند. در حالی که ساخت یک محصول عالی، اولین قدم برای ایجاد انقلابی در اینصنعت است، استفاده از تکنیکهای مناسب بازاریابی بر پایه فناوری برایبزرگتر کردن آن، اغلب در بازارهایی که بهطور فزایندهای اشباع شدهاند، یکچالش محسوب میشود؛ بهویژه هنگامی که شرکتهای بانکداری سنتیسرانجام با فناوریهای نوظهور، تجربههای کاربر درجه یک و نیازها وانتظارات مصرفکنندگان درگیر میشوند. در عین حال، باید با این مسئله روبهرو شویم؛ خدمات مالی از نظر مشتری،کسلکننده است. این مسئله یک راز نیست و ما قصد نداریم این موضوع راپنهان کنیم؛ اکثر شرکتهایی که سعی در بازاریابی خدمات خود دارند نیزاین کار را نمیکنند. با این اوصاف، اگر به شما بگویم که ۹ ترفند وجود دارد که میتوانید امروز بهکار بگیرید تا واقعاً تلاشهای بازاریابی بر پایه فناوری مالی خود را برایموفقیت، دستیابی به مشتریان جدید و روبهجلو راندن شرکت خود در آیندهانجام دهید، چه میکنید؟ آیا هیجانزده شدید؟ پس این مطالب را بخوانید! بازاریابی بر پایه فناوری مالی تماماً مربوط به تکنیکهای بازاریابی در حالحاضر است، نه تکنیکهای کسلکننده سال ۲۰۰۷؛ و بسیار تکاندهنده استکه میبینیم بسیاری از شرکتها برای جهانی که ما دیگر عضوی از آننیستیم، تبلیغ میکنند. با اجرای برخی استراتژیهای بازاریابی ساده اما مؤثر، میتوانید اطمینانحاصل کنید که شرکت فناوری مالی شما از دریای خاکستری عبور میکند وبه یک استخر بزرگ رنگی که همه تمایل دارند به آن استخر دعوت شوند، ختممیشود. در اینجا یک اینفوگرافیک قابل درک و کوتاه آورده شده است که نکات اصلیاین مقاله را پوشش میدهد. 1. با ابتکارات بازاریابی بر پایه فناوری مالی خود، وارد تلفنهمراه شوید در قرن بیستویکم، تلفن همراه همهچیز است و اگر ابتکارات بازاریابی خودرا بر اساس این دستگاههای دستی ارزشمند بنا نکنید، یکی از مؤثرترینراههای ارتباط با مصرفکنندگان را از دست میدهید. مطالعات اخیر نشان داده که ما پنج ساعت در روز را صرف دستگاههای تلفنهمراه میکنیم و زمان صرفشده برای برنامههای تلفن همراه ۶۹ درصدنسبت به سال ۲۰۱8 افزایش یافته است. این پنج ساعت در روز است کهشرکتهای فناوری مالی میتوانند کاربران تلفن همراه را هدف قرار دهند تابیشترین بهره را از استراتژیهای بازاریابی شما ببرند. چگونه آن کار را انجام میدهید؟ ابتدا اطمینان حاصل کنید که یک وبسایت پاسخگو به تلفن همراه دارید. بااین کار، شما نهتنها رتبه بهتر و بالاتری در نتایج جستوجوی گوگل خواهیدداشت؛ بلکه به احتمال زیاد از میان بازدیدکنندگانی که خواهید داشت،شانسهایی برای خرید محصول ایجاد خواهید کرد و با ۵۲ درصد از کلجستوجوی آنلاین در تلفن همراه، شما واقعاً نمیتوانید با یک تجربهدیجیتالی کمتر از حد مطلوب، وقت خود را هدر دهید. اگر سایت شما دارای مجموعهای از ابزارهای غیرضروری، پنجرههای بازشویا محتوای بیربط است که باعث مختلشدن جستوجو در اینترنت میشود،این احتمال وجود دارد که کاربر فقط چند ثانیه در سایت شما قرار بگیرد و ازآن خارج شود. بنابراین مطمئن شوید که نسخه كپي وب شما کوتاه و دقیق (كپي وب سايت: متن اصلي مي باشد كه بازديدكنندگان از آن طريق درباه برند و محصولات و خدمات شما اطلاعات كسب مي كنند) كه در آن از عناصر بصری ماننداینفوگرافیک، نمادها و تصاویر استفاده شده است. لازم است از فونتهایبزرگ در سمت پاسخگو و تصاویر متحرک ناخوانده (تصاویر متحرکناخوانده: تصاویر متحرکی در وبسایتها که یکدفعه باز نمیشوند و درصورت نياز، كاربر آنها را باز ميکند) استفاده کنید. ختم کلام: قبل از اینکه در تبلیغات، بازدید، بهینهسازی موتور جستوجو وموارد دیگر هزینههای زیادی انجام دهید، وقت خود را صرف اطمینان از اینمسئله کنید که وبسایت شما در تلفن همراه جلوه میکند و عملکردشگفتانگیزی دارد. سادهسازی و روشنسازی امور، همراه با یک فراخوان عمل (Call-to-action) ویژه، یک راه عالی برای شروع کار در تلفن همراه است تا از پلتفرمموجود بیشترین استفاده را ببرید؛ اما کار در اینجا متوقف نمیشود. برای تبدیل کاربران به شانسهای خرید در دنیای بازاریابی باید یک تجربهکامل مبتنی بر تلفن همراه؛ ایجاد، بهینه و تجزیهوتحلیل شود.
2. شبکههای اجتماعی را بهترین دوست خود قرار دهید. شبکههای اجتماعی چاشنی اینترنت هستند. برخی از ما کاملاً محتوا رادوست داریم و پنج بار در هفته تصاویر نان تست آوکادوی صبحگاهی خود رابه اشتراک میگذاریم (شما میدانید چه کسی هستید)، در حالی که برخیدیگر حتی از دانلود و ثبتنام در ابتداییترین سایتهای اجتماعی خودداریمیکنند (باید افراد سرد و تنها و منزویای باشند). وقتی نوبت به بازاریابی بر پایه فناوری مالی میرسد، ابتدا باید بخش بازارمورد نظر خود را شناسایی کنید که بهطور مستقیم بر استفاده شما ازرسانههای اجتماعی تأثیر میگذارد و تعیین میکند که بیشترین زمان و انرژیرا باید کجا صرف کنید. خواه لینکدین باشد، خواه اینستاگرام، فیسبوک، توییتر،یا یوتیوب؛ شما بایدانتخاب کنید که بهترین گزینه برای بهاشتراکگذاشتن پیام شما کدام است ویک استراتژی برای هر کدام اتخاذ کنید. واقعاً محدود و مشخصکردن هدفی که قرار است در یک کسبوکار بهطورکلی داشته باشید و سپس ایجاد اهداف فرعی در بازار فروشهای رسانههایاجتماعی مختلف امری حیاتی است. اسنپچت با اینستاگرام متفاوت است، توييتر نیز با فیسبوک متفاوت است.وظیفه شما این است که تفاوت را یاد بگیرید و بدانید چه چیزی برای چهافرادی مناسب است. رسانههای اجتماعی به یک اندازه مناسب همه نیستند؛ اما یک مزیتشگفتانگیز نسبت به کانالهای سنتی بازاریابی دارند؛ در بیشتر پلتفرمهایتبلیغات شبکههای اجتماعی، شما مشتری واقعی خود را هدف قرار میدهید. بنابراین مخاطب ایده آل خود را کشف کنید و سپس تحقیق کنید که از چهپلتفرم رسانههای اجتماعی استفاده میکنند. سپس محتوایشخصیسازیشده را بر اساس مکانهایی که مخاطبان شما در آن پرسهمیزنند، کارهایی که انجام میدهند و به آن علاقه دارند، ایجاد کنید. شمااین کار را میکنید و در رقابت خود کیلومترها جلوتر خواهید بود.
3. محتوای ارزشمندی تولید کنید محتوای ارزشمند دقیقاً همان چیزی است که روی قوطی میگوید؛ ارزشمنداست. ليست ارزشمندي از محتوا توليد كنيد كه به شفافيت موضوع در ذهن خواننده كمك كند اگر محتواي شما ارزشمند باشد، خواننده براي خواندن آن تشويق مي شود و در ادامه مطالب شما را با نگرش شفافيت دنبال مي كند. و خواننده با توجه به محتواي شفاف و ارزشمند شما مي فهمد كه شما يك دروغ گو نيستيد. از این گذشته، شما مطالب را میخوانید؛ زیرا ارزشمند است. ارزش محتوا بیش از هر چیز دیگری مهم است. مخصوصاً در فضایبازاریابی بر پایه فناوری مالی! بهعنوان مثال، نسل هزاره اغلب با اوضاع مالی پیرامون خود و بسیاری ازشرکتهای مالی که گروه را نادیده میگیرند، سردرگم میشوند یا سواد کافیرا در این زمینه ندارند؛ آنها میتوانند سرگردانتر و درماندهتر هم شوند. اخیراً یک مطالعه نشان داده که ۴۵ درصد از نسل هزاره، محصولات وخدمات مالیای را میخواهند که به آنها کمک کند تا از پس کنترل وضعیتمالی خود برآیند، اما ۳۷ درصد اظهار داشتند که نمیتوانند بهصورت آنلاینمنابع لازم را برای یادگیری موضوعات مهم مالی پیدا کنند. این نهتنها یکآمار تکاندهنده است؛ بلکه یک منطقه عالی برای قدمگذاشتن توسط شماستو میتوانید با تلاشهای خود در زمینه تولید محتوا در بازاریابی بر پایهفناوری مالی، بهترین باشید. ایجاد محتوای ارزشمند برای نسل هزاره و در دسترس قرار دادن آن بهگونهای که آنها بتوانند اطلاعات را پیدا کنند، رمز موفقیت شرکت فناوری مالیشماست. محتوای ارزشمند، اعتمادسازی میکند و اعتماد برای فروش هر چیزی،بهویژه یک محصول مالی بسیار حیاتی است! اگر اعتبار خود را از طریق محتوای ارزشمند ایجاد کنید، قطعاً تجارت وموفقیت بیشتری را برای شرکت خود به ارمغان میآورید.
4. نام تجاریتان را جسورانه انتخاب کنید اگر میخواهید با بازاریابی بر پایه فناوری مالی خود کمی سروصدا کنید،نام تجاری، قدمی برای شروع است. اولین (و آخرین چیزی) که مردم با آنارتباط برقرار میکنند، نام تجاری شماست، بنابراین باید مطمئن شوید که ایننام معرکه است. شما میتوانید بهترین محتوای موجود، یک استراتژی اجتماعی خارقالعاده ویک پلتفرم عالی مبتنی بر تلفن همراه داشته باشید، اما اگر به نظر برسد نامتجاری شما درست هنگام پرسهزدن دایناسورها در زمین ایجاد شده است،کاری از پیش نخواهید برد. نام تجاری البته مختص فرهنگ شرکت شما و ویژگیهای جمعیتی است کههدف قرار دادهاید؛ اگر جوانان را هدف قرار دادهاید، نترسید که با نام تجاریجسورانه رفتار کنید. خواه یک احساس قوی، قدرتمند و باابهتی باشد کهمیخواهید به تصویر بکشید، خواه آنقدر شهامت داشته باشید که حجمعظیمی از رنگ را بپاشید؛ نگهداشتن چیزها بهصورت تازه و بهیادماندنی برایجلوگیری از لغزش در «نیستی» ضروری است. ختم کلام: در ابتدای کار در مورد استراتژی نام تجاری تصمیم بگیرید ومطمئن شوید که همهچیز در طول فعالیتهای بازاریابی باثبات است. هویت شرکت فناوری مالی شما باید در همه مواردی که از دفتر خارجمیشود، دیده شود. خواه یک پیام کلیدی باشد، پالت رنگی باشد یا سبکتصویری مشابه؛ آن را تازه و ثابت نگه دارید.
5. درگیر شوید، درگیر شوید، درگیر شوید تعامل با مخاطبان مورد نظر برای فعالیتهای بازاریابی میتواند یکی ازمهمترین عوامل در استراتژی بلندمدت شما باشد. خواه در بخش نظرات یکپست اینستاگرام یا فیسبوک باشد، خواه پاسخ به یک ایمیل باشد یا توییت یامکالمه در لینکدین؛ تعامل باید اولویت شماره یک برای ارتقای نام تجاری درشبکههای اجتماعی باشد. بسیاری از شرکتها از مشارکت با مصرفکننده خود چشمپوشی میکنند یابه آنها بیمحلی میکنند و این یکی از بزرگترین پرچمهای قرمزی است کهما میبینیم. در نظر گرفتن فردی بهعنوان سنگربان رسانه اجتماعی، برایچتکردن و بازخورد دادن در بخش کامنتها، تصاویر برچسبگذاریشده یاتوییتهای شخصی، نیروی غیر قابل انکاری در بهاشتراکگذاشتن پیام وشخصیت شرکت و کارکنان آنجاست. شما باید یک تجربه شخصی برای دیدن مشتریان خود و مشتریان احتمالیکه در آینده خواهید داشت، ایجاد کنید. این یک روش عالی برای افزایش شناخت نام تجاری (برند) و ارتقای شرکتبدون دردسر گرافیکهای زیبا یا جملات یکخطی است که حسابی در موردآنها فکر شده باشد. تنها همین ارتباط ساده و خام انسان با انسان است کهتوسط مصرفکننده مورد قدردانی قرار میگیرد و با توجه به تعامل با نامتجاری شما توسط افراد دیگر مورد احترام قرار میگیرد. ختم کلام: به یک استراتژی تعامل کاملاً مشخص پایبند باشید، در شبکههایاجتماعی و از طریق تعامل با مشتریان خود (تلفن، ایمیل، چت) همچنان فعالباشید؛ اینگونه قبل از اینکه خبردار شوید، افراد بیشتری تمایل خواهندداشت با نام تجاری شما در تعامل باشند.
6. اگر میتوانید، خدمتی بیش از حد نیاز یا درخواست بهمشتریان خود ارائه دهید چیزی که ما هرازگاهی به مشتریان خود میگوییم این است که اگر ارائهایبیش از حد نیاز یا درخواست مشتریان خود دارید، آن داستان را بارها وبارها تبلیغ و ترویج کنید. هیچچیز قدرتمندتر از خدمات شگفتانگیز به مشتری نیست و ارائه بیش ازحد نیاز یا درخواست محصولات و خدمات یکی از بهترین تکنیکهاست. خوبکه باشید، عملکرد خوبی نیز خواهید داشت. واقعیت این است که شماهمیشه میتوانید با روشهای کوچک، اما معنادار خدمتی بیش از حد نیاز یادرخواست ارائه دهید. فقط ارسال یک یادداشت تشکر به هر مشتری جدیدی که به پلتفرم شمابپیوندد، به رسیدن به اعتماد بسیار کمک خواهد کرد، یا اینکه به مشتریانخود، در روز تولدشان، یک هدیه کوچک بدهید. برای ارائه خدمات یا محصولات بیش از حد نیاز یا درخواست، روشهایکوچک اما قدرتمندی هستند و باعث ساختن یک رابطه بین شما ومصرفکنندگان میشوند. مهمتر از همه، اقدامات کوچک مهربانانه باعثایجاد آگاهی میشود و عملکرد شما در زمینه فرهنگ شرکت و رویکردمشتریمداریتان را بر سر زبانها میاندازد. مردم صحبت میکنند و اگرچه وقتی صحبت از گفتوگوی شرکتی میشود،تمرکز زیادی روی منفینگری وجود دارد، اما حجم بالایی از انرژی مثبت(هوای تازه) از سمت کسانی فرستاده میشود که فراتر از وظیفه خود عملمیکنند. این مکالمات با حد نرمال تفاوت دارد؛ بنابراین افراد هنگام توصیه دوستان یاهمکاران به آن توجه میکنند. این ابتداییترین شکل بازاریابی سازمانی استو فقط با بازدیدها، تبلیغات و پستهای آنلاین تقویت میشود. ختم کلام: محصول یا خدمات خودتان را، بیش از حد نیاز یا درخواستمصرفکنندگان ارائه کنید و خدمات خود را تا جایی که میتوانید بر سرزبانها بیندازید، خصوصاً اگر در نقطه آغاز تلاش جهت ساختن اعتبار برایخود هستید. این یک روش عالی برای ایجاد اولین تأثیر خوب (ایجاد حسخوب در مشتری در اولین مواجهه) در بازار است.
7. در مورد کمپینهای تبلیغاتی هوشمند باشید شما هرگز در زمینه کمپینهای تبلیغاتی بازاریابی بر پایه فناوری،انتخابهایی بیشتر از الان نداشتهاید. مشکلی که ما با بسیاری ازشرکتهای مالی داریم این است که آنها در سالی که ما در آن زندگیمیکنیم، بازاریابی نمیکنند. بازاریابی بر پایه فناوری مالی باید تأثیرگذاریاش در جایی باشد کهبیشترین توجه مخاطب مورد نظر را داشته باشد؛ اما بسیاری از شرکتهاهمچنان زمانی که باید از تبلیغات فیسبوک، گوگل و یوتیوب استفاده کنند، ازتبلیغات تلویزیونی و تبلیغات رادیویی استفاده میکنند. راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی گوگل و شبکههای اجتماعی با بودجههایمعقول، آمار جمعیتی، علائق، کلمات کلیدی، تصاویر و فراخوان عمل، برایموفقیت در سالهاي آتي بسیار مهم است. با چند کلیک میتوان همهچیز رابهینه کرد. آن را با یک بیلبورد یا آگهی تلویزیونی مقایسه کنید که دارای «یکعکس» است و بهراحتی میتوان فهمید که کدام پتانسیل بیشتری دارد. بیلبوردها، تلویزیون و رادیو همه با توجهات محدود، بازارهای در حال مرگهستند. در عوض، انتخاب یک هدفگذاری دقیق و ویژه از پلتفرمی که برایاستفاده بیشتر از ابزارهای بازاریابی موجود انتخاب شده است، کاملاًعاقلانه است. ساخت یک استراتژی بازاریابی بر پایه فناوری مالی که مبتنی بر تبلیغاتعالی و تأثیرگذار است، میتواند ساده باشد؛ آنچه لازم است، دانشبهینهسازی است.
8. از اینفلوئنسرها برای تحت تأثیر قرار دادن دیگران کمک بگیرید به نظر میرسد اینفلوئنسرها بهترین رازهایی هستند که همه در موردتکنیکهای بازاریابی بر پایه فناوری مالی درباره آن صحبت میکنند. با اینحال تعداد بسیار کمی از شرکتهای مالی در حال استفاده از پتانسیلبهکارگیری اینفلوئنسرهای شبکههای اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغمحصول خود هستند. اینفلوئنسرها از این نظر منحصربهفرد هستند که از قبل کانون توجه دیگرانگرفتهاند؛ بنابراین شرکتها برای ارائه و نمایش محصولی که تبلیغ میکنند،بهشدت به آن احتیاج دارند. با تعداد بیشماری ستاره اجتماعی در یوتیوب، توییتر، اینستاگرام وفیسبوک که میلیونها بیننده در دسترس دارند، این یک استراتژی عالی استکه بلافاصله باعث آگاهی از محصول میشود. توصیه ساده اين است؛ با دقت فراوان اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید کهمتناسب با رویکرد بازاریابی بر پایه فناوری مالی شما باشند که سعي كنيد تصويري كه با موضوع برند يا فعاليت شما نزديك است را منجسم و يكپارچه انتخاب كنيد، بیشتر اینفلوئنسرها با در نظر گرفتن سبک زندگی کار میکنند؛بنابراین بهدنبال کسانی باشید که سبک زندگی آنها همزمان با آنچه برندشما در تلاش جهت ترویج آن است، منطبق باشد. بالای صفحه (Top of Form) پایین صفحه (Bottom of Form) یک نکته دیگر اینکه بسیاری از شرکتها تصمیم میگیرند دنبال نام هايبزرگ در فضای اینفلوئنسر بروند، اما گروه دیگری از اینفلوئنسرها هستند کهنباید از آنها اجتناب کنید. آنها را میکرواینفلوئنسر یا ملقب به اینفلوئنسر (Aka influencers) با ۱۰۰تا ۵۰۰ هزار نفر فالوئر (دنبالکننده) مینامند. در حالی که برخی بازاریابان تعداد کل فالوئرهای اینفلوئنسرها را ارزیابیمیکنند، شما همچنین باید به کیفیت اینفلوئنسرهایی که روی آنها کارمیکنید نگاه کنید. بسیاری از میکرواینفلوئنسرها، فالوئرهای کمتری دارند،اما افراد فوقالعاده درگیرتری هستند (تعامل بیشتری با فالوئرهای خوددارند). در بازاریابی، شما کیفیت را بیش از کمیت میخواهید. به همین دلیل،برخی میکرواینفلوئنسرها را بهعنوان نیروی بازاریابی در آینده لقب دادهاند. ختم کلام: اینفلوئنسرها برای تجارت عالی هستند. اما باید بهدقت در موردچگونگی استفاده از منابع مناسب در زمان مناسب فکر کنید. مطمئن شویدکه انواع مختلفی از پلتفرمها را به جیب میزنید تا از تمام اینفلوئنسرهایموجود در بازار نهایت استفاده را ببرید. آیا شما علاقهمندید که در مورد چگونگی انتخاب، جذب و مدیریت یک برنامهموفقیتآمیز اینفلوئنسر در بازاریابی بیشتر بدانید؟ راهنمای نهایی ما برایبازاریابی تأثیرگذار را بررسی کنید.
9. ویدئو همیشه عالی است بهعنوان آخرین اما مهمترین نکته، بیایید در مورد قدرت ویدئو صحبت کنیم.ویدئو همیشه عالی و بینظیر است و وقتی صحبت از بازاریابی بر پایهفناوری مالی میشود، باز هم هیچ تفاوتی ندارد. تصویر متحرک یکی از اشکال واقعی محتواست که در آن تمرکزمصرفکننده کاملاً معطوف و متمرکز بر رسانه مقابل است؛ و این یک ابزاربسیار قدرتمند بازاریابی است. توصیه ما؟ محتوای ویدئویی را با محصول خود ایجاد کنید؛ چه براینشاندادن نحوه کار باشد، چه چیزی برای ایجاد تبلیغات کوتاه مبتنی بریوتیوب باشد، خوب است. همه این ایدهها، روشهای خارقالعادهای برای جلبتوجه به محصول، فرهنگ و ارزش شما هستند. در صورت تمایل میتوانید از استراتژی قبلی استفاده کرده و بااینفلوئنسرهایی که اهل ویدئو هستند و در زمینه شما فعالیت میکنند، کارکنید. در سال 2021 شرکت شما ابتدا باید یک شرکت رسانهای و دوم، شرکتی برپایه فناوری مالی باشد. این بهترین راه برای آگاهی از محصول شماست.
خلاصه بازاریابی سخت است. همه ما میتوانیم در این مورد توافق داشته باشیم. از بسیاری جهات، بازاریابی در فضای فناوری مالی حتی دشوارتر است. از نظر جنبههای واقعی زندگی روزمره، خدمات مالی نسبتاً کسلکنندههستند؛ به عبارت دیگر، پرداختن به امور مالی شخصی، کاری است که همهما باید انجام دهیم؛ اما بیایید روراست باشیم؛ هیچکس با لبخند بزرگی برلب و فریاد به شما نخواهد گفت: «خدای من، امروز با افتتاح یک حسابپسانداز جدید تجربه شگفتانگیزی داشتم.» گفته شد در حالی که فناوریهای مالی کسلکننده هستند، به این معنی نیستکه سبک بازاریابی شما نیز باید خستهکننده باشد. همانطور که در این مقاله بحث کردیم، کارهای جالب زیادی وجود دارد کهمیتوانید انجام دهید و باعث موفقیت برند و بازاریابی بر پایه فناوری مالیخود شوید. این موضوع شامل موارد زیر است: 1. ابتکارات مبتنی بر تلفن همراه: وبسایت خود را برای استفاده ازتلفن همراه بهینه کنید، آن را سرگرمکننده و تعاملی کنید و لذت جستوجویخودتان توسط کاربران را فراهم کند. 2. استراتژی رسانههای اجتماعی: مخاطبان هدف خود را تعریف کنید ودر مکانهایی که بیشتر پاتوق آنهاست، با آنها ملاقات کنید. در فیسبوک،اینستاگرام و... پلتفرمی که آنها دوست دارند و استفاده میکنند، ايجاد كنيد. 3. محتوای ارزشمند توليد کنید: محتوای جذاب همیشه دروازهای برایقلب مردم است و خواهد بود. هیچچیز باارزشتری از محتوای هوشمندانه کهکاربران را آموزش میدهد و آنها را خوشحال میکند، وجود ندارد. 4. نام تجاری (برند) جسورانه: ممکن است در یک صنعت خستهکنندهکار کنید؛ اما این را به دل نگیرید. همه خریداران امروز در تعامل با یک برندهستند، احساس میکنند که شرکتهای مورد علاقه آنها «آنها را میفهمند»و ارزشهای آنها را به اشتراک میگذارند؛ بنابراین با نام تجاری خود جسورو نترس باشید. 5. با کاربران خود ارتباط برقرار کنید: در رسانههای اجتماعی، در سایتخود، از طریق ایمیل، چت یا هر کانال دیگر ارتباط برقرار کنید؛ فراموش نکنیدکه مشتریان شما باید مورد تأیید قرار گیرند و خدمات لازم به آنها ارائه شود.هیچچیز شگفتانگیزتر از این نیست که برند مورد علاقهتان به شما گوش فرادهد و یک تجربه عالی به شما ارائه کند. 6. محصولات یا خدمات بیش از حد نیاز یا درخواست مشتری ارائهکنید: به روشهای کوچک و بزرگ، اطمینان حاصل کنید که مشتریان فعلی یاآینده، میدانند که شرکت شما فلسفه اولویت با مشتری را دارد و وقتی کاریرا انجام میدهید که بهیادماندنی است، آن را با دنیا به اشتراک بگذارید. 7. کانالهای مناسب تبلیغات خود را انتخاب کنید: رسانههای سنتیبه هیچوجه ازکارافتاده نیستند؛ اما اطمینان به بازگشت سرمایهای که صرففعالیتهای بازاریابی شما شده، مبهم و دشوار است. بنابراین کانالهایی راانتخاب کنید که از لحاظ عملکرد مقرونبهصرفه بوده و دنبالکردن آنها راحتترباشد. 8. با اینفلوئنسرها همکاری کنید: اینفلوئنسرهای مناسب را انتخابکنید تا در زمان مناسب بر سر راه مشتریان مناسب قرار بگیرید. این یکاستراتژی قدرتمند است و شما باید قطعاً آن را با مخاطبان هدف خودآزمایش کنید. 9. برای آموزش و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان واقعی ازویدئو استفاده کنید: یوتیوب سومین موتور جستوجوگر محبوب (بعد ازگوگل و آمازون) است. تیکتاک، یک برنامه رسانه اجتماعی ویدئویی کوتاهمستقر در چین، اکنون 500 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. ویدئو بسیارقدرتمند است. همانطور که می گویند؛ یک عکس هزار کلمه و یک ویدئو هزارویدئو ارزش دارد. بنابراین در کمپینهای بازاریابی خود از ویدئو استفادهکنید. این کار درستی است! بهطور خلاصه، اگر از این استراتژیهای شگفتانگیز استفاده کنید، کاملاًنتایج و بازگشت سرمایه کمپینهای بازاریابی بر پایه فناوری مالی خود رامشاهده خواهید کرد. بازگشت | |