امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
07/28 1400

گروه سایبان - وزیر اقتصاد اخیرا دیداری را با مدیران و دست اندرکاران صنعت بیمه داشته است و در این جلسه مواردی مطرح و دستوراتی برای پیگیری ارائه شده است.

اما حالا پس از برگزاری این جلسه مواردی احصا شده که نگارش آن خالی از لطف نیست.

 

در روزهای اخیر زمزمه جایگزینی برخی مدیران دولتی در صنعت بیمه شنیده می شود. از جمله گمانه زنی های بسیار زیاد جابه جایی احتمالی رئیس کل بیمه مرکزی، اعضای هیات عامل، مدیرعامل بیمه ایران و اعضای هیات مدیره این شرکت و متعاقب آن سازمان ها و نهادهای پایین دستی مانند روال دولت در سال های گذشته است.


اما فارغ از این گمانه زنی ها وزیر اقتصاد تصمیم گرفته که با دست اندرکاران صنعت ملاقات کند و حالا به آنها ماموریتی داده تا نقطه نظرات و برنامه های خود در صنعت بیمه و موارد طرح شده در جلسه را پیگری و نتایج را برای وی ارسال کنند.


پس از این ماموریت ویژه، رئیس کل بیمه مرکزی کمیته ای به منظور تبیین، تنظیم و جمع بندی موارد مختلف طرح شده در جلسه تشکیل داده است و شگفتی اینحاست که در ترکیب کمیته تشکیل شده نام افرادی دیده می شود که اساسا در جلسه دیدار با وزیر اقتصاد حاضر نبوده اند.


اما نکته مغفول مانده در این ماجرا این است که اگر وزارت اقتصاد بنادارد که با مدیران فعلی برنامه های خود در صنعت بیمه را ادامه دهد، ضروری است تا در ابتدا این پیام مهم را با ابقا افراد حاضر در سمت های مذکور اعلام کند، در غیر این صورت نگارش برنامه از سوی تیم حاضر و اجرای احتمالی آن از سوی تیم بعدی به اتلاف منابع و انرژی نیروی انسانی در این وزارت خانه منتج خواهد شد.


در روزهای اخیر هرچند که سیستم های اجرایی به ظاهر در حال ایفای نقش و تعهدات خود در سازمان ها هستند، اما انتظار تغییرات احتمالی در برخی نهادها و سازمان ها سبب رهگیری جریان تغییرات و گمانه زنی ها و در نهایت اتلاف منابع انرژی نیروی انسانی است.


وزیر محترم اقتصاد اگر وضعیت فعلی در صنعت بیمه را مطلوب نمی داند و ارتقای آنرا نیازمند ترسیم چشم اندازهای مطلوب تر می داند، باید بداند که وضعیت امروز صنعت نتیجه عملکرد افراد حاضر در مناسب مدیریتی است. بنابراین واگذاری ماموریت تحقیق و بررسی  ارائه پیشنهاد در فرصتی بسیار کوتاه مبهم و غیرکارآمد به نظر می رسد.


از سوی دیگر در صورتی که صنعت به افرادی نیاز دارد که وضعیت فعلی را به چالش بکشانند و چشم اندازهای مطلوب دیگری را برای آینده ترسیم کنند مسلما باید در ترکیب حاضر بازنگری شود.

در نهایت  برای کسب دانش، اطلاعات و داشتن دسترسی به راه حل های خلاقانه باید بسترسازی مناسب صورت گیرد و به نظر می رسد که ابهامات محیطی شرایط فعلی مانع مهمی در این زمینه است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود