امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
09/13 1400

  گروه سایبان - ظاهرا صدای ارائه نرخ های غیر فنی در صنعت بیمه به معاونت اقتصادی رئیس جمهور رسیده است تا جایی که اذعان دارددر بازار بیمه نباید برای اینکه مشتری بیشتری وجود داشته باشد، قیمت‌ها غیرواقعی تنظیم شوند، اگر قیمت‌ها غیرواقعی باشند شرکت‌ها هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند.


محسن رضایی در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با بیان اینکه در این دولت تقویت بیمه بسیار جدی است، اظهار داشت: در این دولت تلاش می‌کنیم صنعت بیمه بیش از دوره‌های گذشته تقویت شود. 


به گفته وی بیمه بخشی از اقتصاد محسوب می‌شود و در سایر بازارها و بخش‌های اقتصادی، صنعت بیمه می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و عامل رشد اقتصادی در کشورمان شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه باید در تمام بازارها از جمله بیمه، اصلاحات اساسی شکل بگیرد، تاکید کرد: این روزها عده‌ای می‌پرسند آیا دولت باید در قیمت‌گذاری نقش داشته باشد یا اینکه دولت اجازه دستکاری در قیمت‌ها را دارد و می‌تواند در این زمینه دستورالعمل‌ صادر کند و از سوی دیگر عده‌ای هم بر این باور هستند که در بازار آزاد، دولت نباید نقشی در تعیین قیمت‌ها داشته باشد. معتقدم اصلاح بازارها از جمله بازار بیمه یک مسئله کلیدی برای دولت است و باید بازارها اصلاح شوند.

رضایی ادامه داد: زمانی قیمت‌های واقعی شکل می‌گیرد که بازاها اصلاح شوند و قیمت‌گذاری واقعی از بازار واقعی تعیین می‌شود. بنابراین بازارهای رانتی و دارای فساد نمی‌توانند قیمت واقعی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در بازار بیمه نباید برای اینکه مشتری بیشتری وجود داشته باشد، قیمت‌ها غیرواقعی تنظیم شوند، بیان داشت: اگر قیمت‌ها غیرواقعی باشند شرکت‌ها هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

رضایی از جمع شدن شراکت و نظارت در یک نهاد انتقاد کرد و گفت این رویکردی است که باید اصلاح شود.

رضائی همچنین گفت:‌ اوراق بیمه مهم است. در حال حاضر سهم صنعت بیمه در سرمایه‌گذاری اندک است و باید با انتشار اوراق، سرمایه‌گذاری در این صنعت بیشتر شود. 

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اظهار داشت: خود صنعت بیمه باید از تعارض منافع دور باشد و بیمه مرکزی رقیب شرکت‌های بیمه‌ای نشود، ما از نظر قوانین بیمه‌ای نیازمند بازنگری قانون در مجلس هستیم.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود