امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
04/14 1401

گروه سایبان - جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه البرز با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره؛ مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

به گزارش رازپول، در ابتدای این جلسه محسن پورکیانی مدیرعامل شرکت گزارشی از عملکرد سال گذشته را ارائه کرد و بیان داشت: شرکت بیمه البرز در سال گذشته به دلیل شرایط خاصی که از کرونا به در سال 1399 به شرکت منتقل شده بود، با فشار رو به رو بود اما توانست این سال سخت را با موفقیت به پایان برساند.


وی افزود: ذخایر بیمه در شرکت طی سه سال گذشته رشد داشته است.به گفته وی سود صنعت بیمه در سال 1399 به میزان 11400 میلیارد تومان بود و در سال 1400 این سود حدود 64 درصد افت داشته که این میزان افت در بیمه البرز 32 درصد بوده است. ما به دنبال رشد بیمه های زندگی و عمر هستیم و زیرساخت های آن را نیز فراهم کرده ایم.

مدیرعامل شرکت در مورد حق بیمه ها گفت: بیشتر حق بیمه ها غالبا نیمه دوم اتفاق می افتد، پرداخت خسارت سال 99 به دلیل کرونا بالا بود و میزان آن به سال 1400 منتقل شد و هزینه بیمه اموال هم به آن اضافه شد. به همین دلیل هزینه های این بخش در سال 1400 رشد داشته است.


رئیس مجمع خاطر نشان کرد: بیمه درمان به نظر زیان ده بوده و به همین دلیل سهم آن را کاهش می دهیم و سعی می شود برای  پوشش آن بیمه اموال را بیشتر می کنیم. کارمزد و حق بیمه صدور پرداختی به نمایندگان و کارگزاران نشان می دهد حق بیمه تولیدی شرکت ۷ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.


مدیرعامل شرکت در مورد وضعیت املاک شرکت به سهامداران پاسخ داد: چند عدد از املاکی که در دست ساخت بوده به مراحل پایانی خود نزدیک است و امیدواریم آن ها را در سال 1400 به فروش برسانیم.


وی در مورد بازارگردانی در سهم گفت: اگر سیاست شرکت بازارگردانی باشد بازارگردان بر روی سهم فعال میکنیم.

وی در مورد سود شرکت و عدم شیوه درست سرمایه گذاری در بازار سرمایه به سهامداران پاسخ داد: در سال 1400 سود شرکت به اندازه 1300 میلیارد تومان بوده است. ما از محل DPS بالغ بر 200 میلیارد تومان درآمد داشته ایم، بیمه البرز در بازار سرمایه سهام دارد که برخی از آنها DPS محور بوده و سال به سال روی درآمد ثابت آن حساب می کند. اما اینکه سهم ها را بفروشیم باید بگویم، زمانی که سهام قابلیت تبدیل داشته باشد تبدیل خواهیم کرد اما فعلا قصد تغییر سبک و سیاق خود را نداریم.


مدیرعامل در مورد وضعیت توانگری گفت: نسبت توانگری شرکت به 150 درصد رسیده است.

مدیرعامل در مورد وضعیت بهتر شدن سود شرکت پاسخگو شد و گفت: یکی از راه های ایجاد تحول در بخش بیمه گری فروش بیمه های خرد خصوصا بیمه های زندگی است که طی دو سال گذشته سعی بر ایجاد زیرساخت شده است. بخش اعظم تلاش روی آموزش بوده است. بیمه هایی که در این زمینه موفق هستند بدون این زیرساخت ها نبوده و بیمه البرز امیدوار است تا بتواند سهم بیمه عمر را بیشتر کرده تا درآمد شرکت رشد یابد.

رئیس مجمع خبر داد: شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته را دارد ضمن اینکه شرکت در تلاش برای دریافت مجوز بیمه اتکایی از خارج از کشور است.

در پایان نیز به ازای هر سهم 130 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود