امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
06/29 1401

گروه سایبان - به عنوان مشترک برق و گاز آیا می دانید سالانه چقدر حق بیمه به شرکت ملی گاز و توانیر پرداخت می کنید و در برابر این حق بیمه می توانید چه خدماتی را دریافت کنید؟ طرح برخی پرسش ها در خصوص بیمه مشترکان گاز به ارائه پاسخ هایی از سوی شرکت ملی گاز منجر شد، هرچندکه این شرکت به عنوان متولی انعقاد قرارداد نیز صراحتا اعلام نکرده مشترکان باید چه ساز و کاری را برای دریافت خدمات در این زمینه اجرا کنند.
 
سوالات ما از شرکت ملی گاز بدین شرح بود.
1- شمول خسارت بیمه های مشترکان گاز در کجا ثبت و نگهداری می شود؟

2- شهروندانی که مایل نیستند به صورت برخط از شمول موارد خسارت مطلع شوند چه سازوکار جایگزینی برای اطلاع رسانی شمول موارد خسارت بیمه مشترکان گاز برای آنها وجود دارد؟

4- چرا شهروندان علی رغم پرداخت حق بیمه به صورت شفاف و بدون واسطه از اطلاعات سقف بیمه نامه، موارد پرداخت خسارت، استثنا ها برخوردار نیستند؟

5- چرا اطلاعات حق بیمه پرداختی برای شهروندان شهری قابل دسترس نیست و در قبوض پرداختی به از سامانه های برخط معلوم نیست که در ماه هر مشترک چقدر برای هزینه بیمه می پردازد . این در حالی است که در جمع پرداختی قبوض گاز حق بیمه هم منظور شده؟

6- چرا در مورد شرکت بیمه گر اطلاع رسانی نمی شود ؟ چه سازوکاری وجود دارد که مردم در مورد شرکت بیمه گر و موارد شمول خسارت اطلاع داشته باشند؟


پاسخ ارائه شده از سوی شرکت ملی گاز در نامه ذیل آمده است. هرچند که این پاسخ ها به طرح سوالات دیگری از سوی خبرنگار ما انجامید. در پاسخ های ارائه شده موضوع اطلاع رسانی در خصوص این قرارداد به شرکت های بیمه واگذار شده است. اما سوال این است که آیا وقتی صندوق اعتباری هنر برای اعضای خود بیمه نامه درمان تکمیلی یا سایر بیمه نامه ها را فراهم می کند اطلاع رسانی آنرا به شرکت بیمه گر واگذار می کند؟ آیا آموزش و پرورش اطلاع رسانی در خصوص بیمه درمان تکمیلی یا سایر بیمه های تحت پوشش در تفاهم نامه مشترک با شرکت بیمه گر تنها به بیمه گر واگذار شده و یا این نهادها و سازمان ها نسبت به اطلاع رسانی این موارد به اعضا و مشترکان خود نیز اطلاع رسانی کرده اند. اگر قرار است که مردم حق بیمه را پرداخت و شرکت بیمه گر نیز خسارت را ارائه و اطلاع رسانی کند اساسا چرا باید هزینه بیمه مسئولیت شرکت ملی گاز از مشترکان گاز دریافت می شود؟ و با سازوکار بودجه ای و قانونی برای آنرا عدم پرداخت از سوی مشترکین غیر ممکن شده است؟ آیا بهتر نیست خرید بیمه نامه و دریافت پوشش ها و ... به مردم واگذار شود که با توجه به ریسک و پوشش های درخواستی هر فرد خود بیمه نامه متبوع را تهیه کند و در مواقع خسارت نیز بتواند سازوکار شفاف تری نسبت به پیگیری موارد داشته باشد؟ چرا شرکت گاز علی رغم دریافت حق انشعاب و هزینه گاز مصرفی و ... خود هزینه بیمه مسئولیتش را پرداخت نمی کند؟
 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود