امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
01/22 1400

گروه سایبان - پست معاونت فنی خالیست، مدیرروابط عمومی به تازگی منصوب شده و احتمال تغییرات بیشتر در بیمه ایران هنوز منتفی نیست. در این میان عباسعلی فراشیانی نیز به عنوان  معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها ، شعب و نمایندگیهای بیمه ایران نیز معرفی شد. 


در حالی که گمانه زنی ها برای حضور فراشیانی در پست معاونت فنی در بیمه ایران بسیار قوی بود، اما مجموعه مدیریتی بیمه ایران تصمیم گرفته که از پتانسیل های وی در معاونت دیگری استفاده کند و به همین دلیل معاون حقوقی و هماهنگی امور استانها ، شعب و نمایندگیهای بیمه ایران را به او سپرده است . بیمه ایران با دارا بودن 205 شعبه فعال و مجتمع خدمات‌ بیمه‌ای در سراسر کشور و 12 شعبه و نمایندگی در خارج از مرزها و با بکارگیری بیش از 3770 دفتر نمایندگی حقیقی و 156 نماینده حقوقی تحت عنوان شرکت خدمات بیمه ای (در مجموع 4256 نمایندگی، کارگزار و شرکت خدمات بیمه‌ای )، بزرگترین شبکه عرضه بیمه در کشور را در اختیار دارد.

فراشیانی که تا پیش از این مدیر بیمه های اتومبیل بود، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت شهری است و در در کارنامه کاری سوابقی همچون مسئول دبیرخانه هسته گزینش صنعت بیمه از ابتدای استخدام تا سال 1374، رئیس اداره خسارت اموال شعبه تهران نو 76-74، معاونت فنی شعبه تهران نو 79-76 ، رئیس شعبه ممتاز شرق تهران 85-75 ، مدیر مجتمع خدمات بیمه ای شهید مطهری (بزرگترین و تخصصی ترین واحد اجرایی شرکت ) 92-85 و مدیر بیمه های اتومبیل شرکت سهامی بیمه ایران از سال 1392 تا کنون را دارد.

او در گفت و گوی کوتاهی با رازپول مسئولیت این پست را با توجه به گستردگی شبکه فروش شرکت بسیار حساس عنوان کرد. لازم به اشاره است که پیش از او محمدباقر طبیعی نژاد مسئول در این سمت بوده است.


از سوی دیگر هرچند که بیمه ایران با روزهای پر انتصاب گذشته فاصله ی زیادی دارد اما هفته گذشته این شرکت با انتشار خبری در یک جمله اعلام کرد که ولی مهدی پور به سمت سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه ایران منصوب شده است. حکم هیات مدیره در خصوص بازگشت مدیران مامور از سایر بخش های دولتی به شرکت اصلی خود سبب شد که پست روابط عمومی بیمه ایران و چند صندلی دیگر در این شرکت خالی بماند.


همین محدودیت اعمال شده از سوی هیات مدیره باعث شد تا بیمه ایران مدیر روابط عمومی جدید را از میان کارمندان قدیمی این مجموعه انتخاب کند هرچند که او سابقه چندانی در حیطه روابط عمومی نداشته باشد و بخش قابل توجهی از مدت خدمت خود در این شرکت را در بخش بین الملل سپری کرده باشد.


مهدی پور که در زمان مدیریت موسی الرضا در بیمه ایران رئیس یک شعبه در شهرهای شمالی کشور بودگویا دارای تحصیلات زبان انگلیسی است و ظاهرا به همین دلیل بخش قابل توجهی از سوابق کاری خود را در اداره بین الملل طی کرده است. او ریاست اداره کل امور نمایندگان را نیز در کارنامه کاری دارد. سوابق بیشتری از او در دست نیست و ظاهرا حضور او در روابط عمومی به واسطه ادغام این بخش با امور بین الملل بوده است.


از سوی دیگر محمد زاهدنیا معاونت فنی این شرکت در سال گذشته بازنشسته شد و هنوز این پست خالی است.


هرچند که گزینه های دور و نزدیکی به صندلی معاونت فنی وجود دارد اما هنوز فردی ذی صلاح به بیمه مرکزی معرفی نشده است.

برخی منابع خبری در روزهای گذشته همزمانی مدیریت یکی از معاونت های این شرکت را با ریاست هیات مدیره یک کارگزاری دلیلی برای جابه جایی و یک انتصاب پرحاشیه برای مدیرعامل ارزیابی کرده بودند و اما و اگرهایی را در زمینه این انتصاب و سهام داری این معاونت در یک شرکت بیمه ای جدیدالتاسیس عنوان کردند. این منابع خبری عنوان کرده بودند که فرد مذکور در سال های اخیر از مهره های کلیدی مدیرعامل بیمه ایران در بخش خصوصی بوده است.


مدیرعامل بیمه ایران چندی پیش بر ضرورت باز آفرینی فضیلت های اخلاقی در این شرکت تاکید کرده بود.

بختیاری توجه عمیق و جدی به فضیلت های اخلاقی و بازآفرینی و بازسازی حوزه اخلاق در بنگاه های اقتصادی و بیمه ایران را از ارزش های متعالی و والایی دانست که باید در جان و دل همه همکاران شرکت نهادینه شود.


اما به نظر می رسد که نگرش های متفاوت به مقوله مدیریت همواره باب گمانه زنی را در شرکت بزرگی همچون بیمه ایران باز خواهد گذاشت.

اختلاف سلیقه و وجود طیف های مختلف افراد یکی از نعمت های این شرکت بزرگ بیمه ای است، در پرتو همین تفاوت در نگرش هاست که بنگاه اقتصادی بزرگی همچون بیمه ایران سال ها استوار مانده است و البته آسیب هایی را دیده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود