از ابتدای سال آینده به صورت رسمی اجرایی می شود: ساماندهي جامعه كارگزاران رسمي بيمه2 اسفند 1394, 13:52. |
گروه سایبان - مرحله دوم طرح ساماندهي جامعه كارگزاران رسمي بيمه از طريق سامانه نظارت و هدايت الكترونيكي بيمه (سنهاب) با طراحي و راهاندازي پنجره الكترونيكي تعاملي فيمابين جامعه كارگزاران رسمي بيمه با بيمه مركزي و شركت هاي بيمه عملياتي و آماده بهره برداري شده است. به گزارش پایگاه خبری راز پول (ایران و جهان) ، اين سامانه از ابتداي اسفند سال جاري اجرايي مي شود. بر اساس اين طرح، تمامي كارگزاران رسمي بيمه از طريق وب سايت https://sanhabnet.centinsur.ir و با اختصاص و دريافت كد كاربري و رمز عبور، در قالب يك ميز كار مخصوص بخود ميتوانند امكانات زير را در اختيار داشته باشند: - مشاهده بخشنامه هاي ابلاغي، اطلاعيه ها و پيام هاي ارسالي بيمه مركزي - مشاهده پرتفوي ( با امكان تطبيق عملكرد واقعي خود با پرتفوي ثبت شده در سامانه سنهاب) - ويرايش و تغيير اطلاعات اقامتگاه قانوني - ارسال درخواست تمديد پروانه فعاليت - ارسال درخواست تغيير محل فعاليت - ويرايش و تغيير اطلاعات كاركنان و بازاريابان - ويرايش اطلاعات مديرعامل، اعضاء هيئت مديره، سهامداران، مسئولين شعب و بازرسان شركت هاي كارگزاري بيمه - درخواست تعليق فعاليت - درخواست رفع تعليق فعاليت - درخواست لغو پروانه فعاليت - ارسال اظهارنامه مالياتي به تفكيك سال مالي فعاليت - ارسال صورتهاي مالي به تفكيك سال مالي فعاليت ( مربوط به شركت هاي كارگزاري بيمه ) با عملياتي شدن اين طرح كه با هدف الكترونيكي كردن ارتباطات فيمابين جامعه كارگزاران رسمي بيمه با بيمه مركزي و شركت هاي بيمه و همچنين افزايش سطح شفافيت عملكرد كارگزاران بيمه و تسهيل دسترسي آنها به اطلاعات مورد نياز و ... صورت گرفته است، از اين پس تمامي كارگزاران رسمي بيمه بايد درخواستهاي خود را به صورت كامل و همراه با مدارك و مستندات مربوطه از طريق سامانه فوق الذكر به بيمه مركزي ج.ا.ايران ارسال نمايند. لازم به ذكر است كه اين فرايند تا پايان سال جاري به صورت آزمايشي و از ابتداي سال ۱۳۹۵ به صورت رسمي، عملياتي ميگردد .
بازگشت | |