صفحه اصلي > سایه بان > گلایه نمایندگان یک شرکت بیمه/ کارمندان شعب پرتفوی نمایندگان را قاپ می زنند

گلایه نمایندگان یک شرکت بیمه/ کارمندان شعب پرتفوی نمایندگان را قاپ می زنند


27 دی 1395, 22:04.
گروه سایبان - نمایندگان یکی از شرکت ها از جذب پرتفوی توسط کارمندان شعب یک شرکت بیمه گلامند شدند.


به گزارش پایگاه خبری راز پول،مطابق قانون بیمه گری شرکتهای بیمه می توانند از طریق استقرار شعب و یا کارشناس فروش در واحدهای وابسته به عرضه بیمه نامه و جذب مشتری اقدام کنند و یا با اعطای نمایندگی فروش به افراد حقیقی و حقوقی و یا به واسطه کارگزاران به صورت غیر مستقیم به بازار یابی و فروش بیمه نامه بپردازند.


بنابر گزارشات مستندی که به دست سایت رازپول رسیده است برخی از کارمندان یک بیمه نمایندگان را به اصطلاح دور می زنند، این د رحالی است که یکی از وظایف شعب شرکتهای بیمه تسهیل بخشی و حل مشکلات نمایندگان است.

در یکی از گزارشات مستندی که برای این رسانه ارسال شده است متاسفانه علی رغم تخلف آیین نامه ای ، برخی کارمندان شعب یکی از شرکتهای بیمه خصوصی که سهم قابل توجه بازار بیمه کشور را در اختیار دارد ، دارای کد بازاریابی بنام یک شرکت نمایندگی وابسته هستند و بیمه های مستقیم را با کد بازاریابی خود صادر می کنند .

گفتنی است ، این معضل در بسیاری از شرکتهای بیمه ریشه دوانده و در نتیجه این نحوه عملکرد در واقع کارمندان شعبات شرکتهای بیمه ، رقیب نماینده ها شده و در بسیاری موارد پا را فراتر نهاده و به جای نرخ دهی به نماینده ، مستقیما" وارد مذاکره با بیمه گذار می شوند.

معمولا در این موارد کارمندان شعب ، پرتفوی نماینده رو دور می زنند و خود مستقیما با بیمه گذار هماهنگ کرده و به صدور بیمه نامه البته در کد بازاریابی و با کارمزد 75% اقدام می کنند.
متاسفانه با این کار در واقع کارمندان شعبات بیمه ... رقیب نماینده ها شده و در بسیاری از مواقع بجای نرخ دهی به نماینده مستقیما" وارد مذاکره با بیمه گذار میشوند.
منابع خبري اذعان دارند این موضوع از زمان مدیرعامل قبلي در شركت اجرایی شده و هم اکنون احتمالا بدون اطلاع مدیرعامل جدید صورت مي گيرد.
دور زدن پرتفوی توسط شرکت بیمه و حتی مدیران ارشد بیمه ای گلایه ای است که در بسیاری موارد از سوی کارگزاران نیز مظرح شده است.این موارد در حالی است که بنابر اخبار غیر رسمی در برخی دیگر از شرکت های بیمه خصوصی اعضای خانواده برخی مدیران دارای نمایندگی فروش بوده و پرتفوهای سفارشی از این طریق وارد شرکت می شوند.

آنچه که مسلم است ، تقویت شبکه فروش و ایجاد برنامه های انگیزشی برای نمایندگان در ترغیب این بخش از شبکه فروش جهت کسب پرتفوی بهینه و با کیفیت اثر گذار خواهد بود این در حالی است که رقابت کارمندان شرکتهای بیمه در شعب نه تنها رغبت نمایندگان را کاهش می دهد بلکه در نهایت به کاهش سهم بازار شرکت منجر می شود.

لازم بذکر است ، به نظر می رسد نحوه فعالیت شرکتهای خدمات بیمه ای نه تنها از سوی شرکت بیمه بلکه از جانب نهاد نظارتی باید زیر ذره بین قرار گیرد.

بازگشت | Web Statistics