صفحه اصلي > سایه بان > دفاع تمام‌قد رئیس سندیکا از تخفیفات بیمه ایران به شخص ثالث

دفاع تمام‌قد رئیس سندیکا از تخفیفات بیمه ایران به شخص ثالث


13 بهمن 1393, 03:31.
ایران و جهان - امراللهی مدیر عامل بیمه ایران و رئیس شوراي عمومي سندیکای بیمه گران صراحتا اعلام کرد که به دلیل اینکه سایر شرکت ها در شخص ثالث تخفیف می دهند شرکت تحت مدیریتش برای این رشته 15 درصد تخفیف درنظر گرفته است، شاید به همین دلیل است که رئیس کل بیمه مرکزی نیز صراحتا اذعان دارد که بر رویکرد مدیریتی بیمه ایران کنترلی ندارد.

به گزارش ایران و جهان، هرچند که محمود امراللهی مدیرعامل بیمه ایران گزارش وسیعی از فعالیت های این شرکت اعلام کرد اما بحث مدیریت بازار 50 درصدی بیمه این شرکت که به تازگی رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرده که کنترل بر مدیریت آن برعهده بیمه مرکزی نیست، پرسش ایران و جهان از وی بود . البته وی در پاسخ به این سوال مورد شفافی ارائه نکرد و به الزامات قانونی و تصویب مجمع عمومی در زمیه مدیریت این شرکت بسنده کرد اما مهمترین نکته مورد تاکید وی بحث اختلافات چند ساله مالی بین بیمه ایران و بیمه مرکزی به عنوان بیمه گر اتکایی بود که وی اذعان داشت به حداقل ممکن رسیده است. 
به گفته وی بیمه ایران تنها شرکت بیمه دولتی است و هیات مدیره با تصویب مجمع انتخاب می شود و در خصوص تعیین مدیریت سایر شرکت های بیمه ای، بیمه مرکزی نظر می دهد.

بحث تخفیفات شخص ثالث و کاهش سهم شرکت از دیگر مواردی بود که امراللهی به عنوان رئیس شوراي عمومي سندیکای بیمه گران پاسخی غیر متقن بدان ارائه کرد. وی در پاسخ به این پرسش صریح که به چه دلیل به بیمه شخص ثالث از 5 تا 15دصد تخفیف ارائه می شود افزود: تا پیش از این در سندیکا توافق بر این بود که تخفیفی در این زمینه از سوی شرکت های بیمه ارائه نشود اما پس از آنکه شرکت های بیمه به این تعهد پایبند نبودند بیمه ایران نیز با بررسی‌های دقیق ریسک به گروه های قانون مدار مانند وکلا و پزشکان و خودروهای صفر تخفیفاتی را ارائه کرد. البته وی در پاسخ به این پرسش که عملکرد شما در این زمینه تخلف است پاسخی نداد و اذعان کرد که شرایط بازاراینگونه ایجاب می کند و به همین دلیل بیمه ایران بخشی از پرتفوی خود را از دست داده است.

امراللهی در ادامه با اشاره به اینکه تیم جدید مدیریت بر اساس 4 استرات�?ی مشخص شفافیت، کیفیت، توسعه فرهنگ بیمه و به وی�?ه فرهنگ بیمه عمر را دنبال می کند، گفت: در زمان یک ساله توفیقات خوبی حاصل شده است و برای رسیدن به استرات�?ی شفاف سازی تمامی سیستم های عملیاتی و مالی شرکت بازنگری و ای تی محور شد . 

وی با اشاره به تغییراتی پدید آمده به وی�?ه در حوزه گزارشگری که در نهایت این عوامل در ارزیابی ریسک و کنترل های مدیریتی کمک کرده است،افزود: در همین زمینه دوره های مختلفی برای آموزش برگزار شد و درهمین راستا 220 میلیارد تومان سپرده های بانکی شکسته شد و خسارات کارشناسی پرداخت شد.

امراللهی در ادامه با بیان اینکه همچنین برای رسیدن به کیفیت بیشتر و بهتر مجامع فصلی هر 3 ماه یکبار برگزار و عملکردها بررسی و رتبه بندی صورت گرفت افزود :در همین زمینه31 شاخص تبیین و اطلاع رسانی شد تا شعب بدانند تحت چه عناوینی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه یکی دیگر از مواردی که در راستای شفاف سازی و کیفیت صورت گرفت بحث تدوین استرات�?ی شرکت در راستای سیاست های وزارت امور اقتصادی و دارایی بود که به زودی به تصویب هیات مدیره خواهد رسید، تصریح کرد :هم اکنون بیش از 5 میلیون نفر از ایرانیان از بیمه های درمان بیمه ایران و بیش از 10 میلیون نفر شخص ثالث خود را از بیمه ایران خریداری کرده اند، استرات�?ی شرکت با مشارکت مدیران و نیازهای ذی‌نفعان تدوین شد و عنایت دارد به سند چشم انداز و نقشه استرات�?یک که در این راستا تنظیم و به نهاد ها توجه وی�?ه شد.

وی به انتخاب بیمه ایران در مناقصه ارائه خدمات بیمه ای به خانواده شهدا اشاره کرد و افزود: امروز صنایع بزرگ از مشتریان بیمه ایران هستند و در افق 1414 بیمه ایران با فروش 90 هزار میلیارد تومان پرتفوی که نیمی از آن در بخش زندگی است برترین بیمه منطقه غرب آسیا خواهد بود.

امراللهی از تمرکز حساب های شرکت در 4 حساب خبر داد و گفت: سامان‌دهی مطالبات معوق و تشکیل کارگروه مطالبات از دیگر اقدامات در این زمینه است و تمامی 207شعبه بیمه ایران کمک بزرگی در این زمینه داشته اند. 

وی خسارتهای بزرگ پرداختی شرکت را نیز مورد اشاره قرارداد و اذعان داشت: خسارات ایجاد شده ناشی از حوادث مترو در اوایل سال 91به میزان 50 میلیارد تومان بود که با پرداخت خسارت پرونده مختومه شد.

امراللهی در ادامه در جزئیات خسارت های بزرگ پراخت شده به خسارت روغن گلنار6 میلیارد تومان، شرکت کاشی و سرامیک 4.5 میلیارد تومان، یک انبار 4.2 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: البته بیمه ایران 4100 میلیارد تومان در ده ماهه خسارت پرداخت کرده است. وی افزود: افزایش سرمایه از 390 میلیارد تومان به 3400 میلیارد تومان نیز محقق شده است. 
امراللهی بازارهای جدید در اطراف کشور و توسعه فعالیت ها در کشورهای همسایه را مورد اشاره قرار داد و افزود در این راستا با کشورهای مالزی و کرواسی نیز مذاکراتی در زمینه حضور در این بازارها صورت گرفته است.

وی در خصوص پرونده بیمه ایران اذعان داشت که حکم در پرونده بیمه ایران صادر شده و ما تابع قانون هستیم و طبیعتا باید افراد پاسخ گو باشند و مراحل قانونی طی خواهد شد و برای استیفای شرکت از هیچ موردی فروگذار نخواهیم بود.

بازگشت | Web Statistics