دفاع مدیرعامل اسبق بیمه ایران از خرید نرم افزار آلمانی/چرا بیمه ایران برای تولید نرم افزار سرمایه گذاری نکرد؟11 مهر 1395, 11:18. |
گروه سایبان - امراللهی، مشاور رئیس کل بیمه مرکزی گفت که وزارت امور اقتصادی و دارایی در جریان جزئیات این نرم افزار قرار دارد و افزود که جریان سازیهای اخیر با اهداف و نیت خاص صورت میپذیرد. به گزارش پایگاه خبری رازپول، به تازگی رسانهها از امضای قراردادی بین بیمه ایران و یک شرکت آلمانی با هدف طراحی یک نرم افزار کور اینشورنس خبر داده اند که بر این اساس، برنامه نویسی سامانه الکترونیکی این شرکت به یک شرکت آلمانی سپرده شده است و هشدار داده اند که در صورت اجرایی شدن قرار داد کمپانی آلمانی با نام NOVUM، دسترسی به اطلاعات شهروندان ایرانی داشتههای لجستیکی ارگان های دولتی و برخی ادوات نظامی و مشخصات فردی و حقوقی مسئولان و کارکنان، میسر میشود. هر چند که بلافاصله شرکت بیمه ایران هم در پاسخ خویش آورده که برعکس آنچه در خبرها آمده، هیچ گونه اطلاعاتی، تحت هیچ شرایطی در اختیار هیچ طرف خارجی و حتی داخلی غیر از شرکت بیمه قرار نگرفته و نخواهد گرفت. محمود امراللهی، مدیرعامل اسبق شرکت بیمه ایران در گفتگو با «نسیم آنلاین» تاکید کرده که وزارت امور اقتصادی و دارایی در جریان جزییات این نرم افزار قرار دارد و افزوده که جریان سازیهای اخیر با اهداف و نیت خاص صورت میپذیرد. او اشاره ای نکرد که منظور او از اهداف و نیتهای خاص چیست. مدیر عامل اسبق شرکت بیمه ایران گفت که نرم افزار جامع بیمهگری هیچ مشکلی نداشته و افزود که افراد حرفهای پشت سر اجرای این نرم افزار قرار دارند. نرم افزار جامع بیمه گری بیمه ایران در حالی خریداری شده است که در داخل کشور فن آوران اطلاعات خبره یکه تاز بازار نرم افزار جامع بیمه ای است . این شرکت در سایت خود اذعان دارد به عنوان بزرگترین و تخصصی ترین شرکت فعال در زمینه مکانیزاسیون صنعت بیمه توانسته با ارائه سیستم جامع بیمه گری و سیستم هوش تجاری، محصولات خود را به تعداد زیادی از شرکت های بیمه و نمایندگان بیمه عرضه نماید. تمام مشتریان ما متعلق به صنعتی هستند که جایگاه اجتماعی و اقتصادی رفیعی دارند. سعی شرکت فناوران این است که با تلاش بی وقفه و با ارائه خدمات مطلوب تر و با کیفیت تر سهمی اندک در ارتقا این جایگاه داشته باشد. هم اکنون بیش از 13000 واحد شعبه و نمایندگی این شرکتها با بیش از 28000 کاربر در سراسر کشور، از خدمات آنلاین این سیستم بهره مند می باشند و بخش اعظمی از خدمات رسانی صنعت بیمه کشور به بیمه شدگان در رشته های مختلف بیمه ای در سراسر کشور، از طریق سیستم جامع بیمه فناوران صورت می پذیرد. شرکت فناوران اطلاعات خبره به عنوان پیشروترین و تخصصی ترین شرکت فعال در زمینه مکانیزاسیون صنعت بیمه می باشد و سامانه بیمه ای فناوران هم اکنون مورد استفاده کلیه شعب و نمایندگی های 22 شرکت بزرگ بیمه ای در سراسر کشور می باشد. خرید نرم افزار جامع بیمه ای از سوی بیمه ایران در حالی صورت گرفته است که برخی کارشناسان اذعان دارند که وسعت شرکت بیمه ایران مانع از ارائه خدمات از سوی فناوران بوده و این شرکت به لحاظ زیرساختی آمادگی ارائه خدمات به بیمه ایران را در آن مقطع نداشته است .اما پرسش اصلی اینجا است که این نرم افزار به چه قیمتی خریداری شده است ؟آیا بهتر نبود با سرمایه گذاری بیمه ایران در این زمینه وسایر شرکت های بیمه و حمایت بیمه مرکزی شرکت قدرتمندی در کنار فناوران و در زمینه تولید نرم افزار جامع بیمه ای متولد شود تا علاوه بر ایجاد بازار رقابتی با انتقال تکنولوژی به داخل از فرار سرمایه جلوگیری شده و با مشارکت سایر شرکت ها در یک شرکت با پتانسیل که نقدا بیش از 20 شرکت بیمه ای مشتری دارد اقدام شود؟ شاید بهتر باشد که مدیران به این پرسش پاسخ دهند که چگونه برخی شرکت های کوچک بیمه ای در این زمینه به خودکفایی رسیده اند و بیمه ایران تصمیم می گیرد که با خرید آماده نرم افزار در این زمینه برون سپاری کند؟ مدیران سابق بیمه ایران باید پاسخ گو باشند که اگر استقرار نظام جامع بیمه ای ضرورت داشت چرا در بزرگترین شرکت بیمه کشور این موضوع با تاخیر همراه شده و دلیل این تعلل چه بوده است ؟
بازگشت | |