کسب سهم 20 درصدی بیمه های زندگی از کل پرتفوی بیمه سرمد15 شهریور 1395, 03:27. |
گروه سایبان - مدیر بیمه های زندگی بیمه سرمد اذعان دارد که در 5 ماهه نخست سال جاری 20درصد پرتفوی شرکت به بیمه های زندگی اختصاص یافته است . با توجه به اینکه بیمه های زندگی به عنوان یکی از معیارهای توسعه یافتگی و مولفه های اصلی رفاه اجتماعی در هر کشور مورد محاسبه قرار می گیرد، بر آن شدیم تا گفتگویی را با مختار ناصری، مدیریت بیمه های زندگی بیمه سرمد داشته باشیم که در ادامه شرح آن را می خوانید. •میزان پرتفوی جذب شده و خسارت پرداختی در رشته بیمه های زندگی بیمه سرمد در مدت 5 ماهه نخست سال جاری چه میزان بوده است؟ سهم بیمه های عمر و سرمایه گذاری در پنج ماهه نخست سال جاری 20 درصد پرتفوی شرکت می باشد و در طول این مدت بالغ بر 4 میلیارد ریال خسارت به زیان دیده ها پرداخت شده است. •درصد کسب شده در مقایسه با میزان پیش بینی شده در چه وضعیتی قرار دارد؟ در حال حاضر بیمه عمر و سرمایه گذاری شرکت بیمه سرمد کاملترین بیمه نامه در کل صنعت بیمه می باشد که سهم آن نسبت به پرتفوی پیش بینی شده شرکت در این رشته 6 درصد بیشتر از پیش بینی ها محقق شده است که امیدواریم با توجه به سیاست های آتی شرکت و برنامه ریزی های انجام شده این نسبت در سال 1395 و سالهای بعد افزایش یابد. •در خصوص شناسایی و معرفی بیمه های زندگی جهت ارتقای سطح فرهنگ استفاده از این رشته بیمه ای چه پیشنهادی دارید؟ در خصوص ارتقای فرهنگ استفاده از بیمه های زندگی در جامعه باید عرض کنم، در صنعت بیمه دو عامل مهم و اساسی باید به درستی بررسی شده و نتیجه ای که از این بررسی به دست خواهد آمد، می تواند برنامه هر شرکت بیمه ای را در خصوص فروش بیمه های زندگی تعیین کند. متاسفانه باید بگویم که در صنعت بیمه کشور اگر بیمه های ثالث را که جزء بیمه نامه های اجباری است و بیمه های تکمیلی درمان که مورد استقبال سازمانها می باشد و بیمه نامه های بزرگی مانند پالایشگاه ها و موارد مشابه آن که دارای ریسک بالایی نیز هستند را از پرتفوی کلی صنعت بیمه کسر نماییم، چیز زیادی برای بیمه های خرد باقی نمی ماند که این نشان دهنده این است که در میان خانواده ها هیچ بازاریابی و تبلیغی برای بیمه نشده است، که بر همین اساس در شرکت بیمه سرمد با تاکید بر فروش بیمه های خرد، با اولویت بیمه های عمر و سرمایه گذاری سعی شده این خلاء اساسی صنعت را با یک برنامه بلندمدت جبران کرده و جایگاه خود را در صنعت بیمه محکم تر نماید. این شرکت با آموزش های تخصصی و بلندمدت نمایندگان خود در بیمه های زندگی و طراحی محصولات متنوع بیمه ای به صورت بسته بیمه ای سعی در محقق نمودن این رسالت نموده است. •با توجه به اینکه شرکت بیمه سرمد در صنعت بیمه تازه وارد محسوب می شود، چه راهکارهایی را در جهت معرفی محصولات بیمه ای و حضور فعال تر در بازار رقابتی بیمه مناسب می دانید؟ برای معرفی هرچه بهتر شرکت بیمه سرمد و حضور فعال تر در صنعت بیمه اینجانب اعتقاد راسخ دارم، داشتن نمایندگان توانمند، که از طریق آموزشهای کاربردی و بلندمدت و پشتیبانی صحیح نماینده محقق خواهد شد، می توان خود را به درستی به جامعه شناساند و مهمتر از آن، اینکه حضوری محکم و مستمر در بازار داشت. •نظر شما در خصوص طرح های جدید بیمه ای همچون بیمه های سوپر مارکت ها و رستوران ها چیست؟ طرحهای جدید بیمه سرمد که به عنوان طرح کسب و کار در بازار ارائه شده است، یک بهانه و انگیزه مناسب برای نمایندگان شرکت خواهد بود تا بتوانند به افراد مختلف با مشاغل متفاوت مراجعه نموده و خود و شرکت را به آنها معرفی نمایند، این کار باعث خواهد شد تا نماینده با اعتماد به نفس بیشتر بتواند به مشتری مراجعه نماید و از طریق آن بتواند سایر بیمه نامه ها را نیز به فروش رساند.
بازگشت | |