صفحه اصلي > سایه بان > مونیخ ری در بزنگاه همکاری یا قطع همکاری با بیمه سامان/ دست آورد این قرارداد برای سامان چه بود؟

مونیخ ری در بزنگاه همکاری یا قطع همکاری با بیمه سامان/ دست آورد این قرارداد برای سامان چه بود؟


2 مرداد 1397, 11:44.

گروه سایبان- مدیرعامل بیمه سامان از احتمال توقف همکاری مونیخ ری با این شرکت خبر می دهد .

به گزارش رازپول،بیمه سامان که شعار اعتماد دوچندان شد را انعقاد قرارداد همکاری با بیمه مونیخ ری انتخاب کرده بود حالا در مواجه با چالش تحریم ها در بزنگاه مهمی قرار گرفته است.


 احمد رضا ضرابیه در همین خصوص اذعان دارد که با توجه به تحریم های جدید کشور احتمال قطع همکاری مونیخ ری که در بخش اتکایی بیمه های زندگی با بیمه سامان همکاری داشت وجود دارد هرچند که هنوز به صورت رسمی ابلاغی به این شرکت صورت نگرفته است.


ضرابیه اذعان دارد که در صورت قطع این همکاری ظرفیت های مناسبی در داخل برای جایگزینی وجود دارد که بیمه سامان از آنها استفاده خواهد کرد .

وی دستاورد همکاری با مونیخ ری را در این مدت کوتاه انتقال دانش ،تجربه ، بهره گیری از فرآیندهای ارزیابی ریسک و ارائه تحلیل و روش های توسعه با متدهای روز دنیا و آموزش نیروی انسانی عنوان می کند.

وی در خصوص افزایش نرخ ارز و تحدیدهای این مورد برای بیمه های درمان اذعان دارد که بدون شک این مسئله بر وضعیت شرکت های بیمه خصوصا در بخش درمان تاثیر گذار است و تصور نمی کنم صنعت از این بعد آسیب نبیند. وی معتقد است که باید برای خسارت های درمان چاره اندیشی کرد و البته روش های مختلفی برای مدیریت آن وجود داردو باید کنترل های بیشتری اعمال شود. بیمارستان ها به عنوان شرکا استراتژیک بیمه ها در این مورد به شمار می روند که همکاری این دو نهاد می تواند روند رسیدگی به خسارت ها را با دقت بیشتری به پیش ببرد و البته صنعت تجربه کافی در این خصوص دارد.

ضرابیه در خصوص حضور رئیس کل جدید بیمه مرکزی و انتظار شرکت های خصوصی در دوره جدید این مدیریت عنوان کرد که مقام ناظر شناخت مناسبی از فضای کسب و کار صنعت بیمه و شرکت ها دارد و از شرکت ها جلوتر حرکت می کند. وی اذعان دارد که شرکت های بیمه هنوز به صورت کامل از ظرفیت های مقرراتی صنعت استفاده نکرده اند و در شرایط فعلی راهبری صنعت بخوبی اجرا می شود. البته برای توسعه بیشتر نیاز به ملزوماتی است که امیدواریم این ملزومات فراهم شود و این مسیر ادامه پیدا کند.


ضرابیه همچنین از راه اندازی شرکت جدید سرآمد اندوخته سازان فردا که 99 درصد سهام آن متعلق به بیمه سامان است خبر داد که مسئولیت سرمایه گذاری منابع برای بیمه سامان خصوصا در بخش بیمه های زندگی و اقداماتی مانند ارزیابی خسارت ، تحلیل و مشاوره برای این شرکت و سایر شرکت های بیمه را برای ماموریت خود تعریف کرده است .

 

ضرابیه با تشریح اهداف و برنامه های شرکت بیمه سامان برای آینده و راهبرد دستیابی به این اهداف، گفت: سهم بازار شرکت بیمه سامان در حال حاضر در بازار بیمه های زندگی ۶ درصد و در بازار بیمه های غیر زندگی حدود ۲ درصد است، در حالی که طبق برنامه ریزی های انجام شده برای افق ۱۴۰۰ امیدواریم در بیمه های زندگی ۱۵ درصد سهم از بازار و در بیمه های غیر زندگی ۶ درصد سهم از بازار را در اختیار داشته باشیم.

وی افزود: ما پیش بینی می کنیم بازار بیمه کشور ظرف چهارسال آینده به صورت متوسط حداقل رشد سالانه ۲۰ درصدی را تجربه کند و به همین علت به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که برای افزایش سهم شرکتمان از بازار بیمه در هر رشته بیمه رشدی متناسب با اهداف و بیشتر از رشد بازار داشته باشیم.

ضرابیه افق 1400 بیمه سامان را ترسیم کرد

مدیرعامل بیمه سامان با اشاره به این که باید به صورت “تخصصی” در هر حوزه عمل کنیم، اظهار کرد: به عنوان مثال در حوزه ارزیابی خسارت تا جای ممکن از خدمات ارزیابان مستقل خسارت به صورت برون سپاری شده استفاده می کنیم تا علاوه بر ایجاد تعاملی منصفانه و تعادلی بی طرفانه در ارزیابی خسارات در راستای منافع بیمه گزاران، بتوانیم با تمرکز بر فعالیت اصلی مان که همان مدیریت ریسک است، کیفیت خدمات مان در خسارت را نیز افزایش دهیم.


او تاکید کرد که برنامه راهبردی شرکت بیمه سامان بر روی ارائه خدمات به خانواده ها تمرکز دارد و ادامه داد: بیمه های زندگی، اتومبیل، درمان خانواده، منازل مسکونی و تلفن همراه در واقع روش هایی هستند که با ارائه آنها تلاش می کنیم ریسک خانواده های ایرانی را کاهش دهیم.


ضرابیه گفت: تحقیقات بسیاری در بیمه سامان انجام شده است که چگونه بتوانیم بهترین پوشش بیمه ای را به خانواده های ایرانی ارائه کنیم. در روشهای قدیم صرفاً بر فروش بیمه نامه تمرکز می شد، لیکن بیمه سامان منطبق با روش های جدید همواره برای ایجاد ارزش واقعی برای مشتریان خود اقدام می کند. در واقع اگر خانواده به محصول بیمه ای نیاز ندارد، نباید آن را به ایشان فروخت، بلکه محصولاتی که خانواده ها به آن احساس نیاز می کنند می بایست با قیمتی به آنها فروخته شود که به نظر وی پرداخت آن مبلغ برای آن خدمت صرف می کند. در واقع کانالهای توزیع و دسترسی مشتریان به خدمات می بایست با توجه به نیاز و سلیقه ایشان طرح ریزی و ایجاد شود و نه مبتنی با روشهای قدیمی انجام کار.

مدیرعامل بیمه سامان در ادامه به تشریح عملکرد فنی این شرکت پرداخت و با بیان این که بیمه سامان از سال ۱۳۹۱ همواره از سطح توانگری مالی یک برخوردار بوده است، گفت: این سطح بالاترین سطح توانگری مالی بر اساس محاسبات آئین نامه مذکور است و به این معنی است که شرکت بیمه سامان از ابتدا فعالیت به گونه ای عمل کرده است که توانایی کامل در ایفا تعهدات خود داشته باشد.


وی افزود: ما در بیمه سامان نه تنها تمام تلاش مان را می کنیم که همواره بتوانیم سطح توانگری مالی شرکت را در سطح یک حفظ کنیم، بلکه برنامه ریزی کرده ایم که میزان توانگری مالی را نیز به هدف ۱۸۰ درصد تا سال ۱۴۰۰ برسانیم.

ضرابیه با اشاره به این که بیمه سامان می خواهد در مدل کسب و کار و فرآیندهای کاری خود به گونه ای تغییر ایجاد کنید که در پایان سال ۱۴۰۰ بخش عمده مدل کسب و کار شرکت مبتنی بر فناوری بوده و به صورت الکترونیکی اجرا شود، ادامه داد: در این روش اکثر فعالیتهای بیمه ای و مالی و پشتیبانی شرکت به صورت دیجیتالی انجام می شود و تنها در رشته های بیمه ای معدودی که الکترونیکی شدن به علت تراکنش پایین آنها مقرون به صرفه نباشد از مدل کسب و کار سنتی کنونی استفاده خواهد شد.

مدیرعامل بیمه سامان همچنین خبر داد که این شرکت در مورد پروژه بیمه پیمایشی اتومبیل که در آن حق بیمه بدنه اتومبیل بر حسب میزان حرکت اتومبیل بر حسب کیلومتر محاسبه می شود، به پیشرفت های خوبی رسیده است.

ضرابیه گفت: تغییراتی در ساختار حقوقی و همچنین فناوری این پروژه برای انطباق با مقررات کشور ایجاد شده است که اگر چه زمان بر شده، اما اطمینان بخشی موفقیت آن را افزایش داده است.



بازگشت | Web Statistics