صفحه اصلي > بازار پول > همراهی مشتریان، پشتوانه سترگ پیشرفت هر سازمان

همراهی مشتریان، پشتوانه سترگ پیشرفت هر سازمان


28 مرداد 1393, 08:08.
علی جهانی – مدیر اسبق روابط عمومی بانک مرکزی و مدیر سابق روابط عمومی بانک پارسیان

ایران و جهان - در جهان امروز توسعه فنآوری های ارتباطی به عنوان یکی از شاخص  های کلیدی رشد و توسعه کشورها به حساب می آید. تقویت و توسعه زیرساخت های ارتباطی و فنآوری اطلاعات از قبیل: افزایش پهنای باند اینترنتی، گسترش شبکه های مخابراتی و ساماندهی ارتباطات ماهواره ای و در مجموع توسعه و ترویج استفاده از فضاهای مجازی، از نکاتی است که همه سازمان ها برای بهره مندی و رفاه بیشتر مشتریان به آن توجه وی�?ه دارند.
سیستم بانکی روان و پیشرفته باید به گونه ای عمل کند که هم رضایت استفاده کنندگان از خدمات بانکداری الکترونیک را تامین کند و هم اعتماد کاربران و مشتریان را بیش از پیش به خود جلب نماید. به دست آوردن رضایت مشتریان از خدمات الکترونیکی و همگام با آن توسعه شبکه و زیر ساخت ها از مهمترین اهداف سازمان ها در این عرصه است. 

گذر زمان، ثابت کرده است که پایانی برای حد اعلای فنآوری متصور نیست و سرعت رشد و تغییرآن از چند دهه به چند سال و گاهی تغییرات روبه جلوی آن در بخش هایی از این صنعت به هفته و روزکاهش پیدا کرده است. وهرگاه نرم افزار جدیدی عرضه می شود، زمانی نمی گذرد که نسخه جدیدتری از آن با کیفیت و سرعت بیشتر به بازار ارائه می شود.

در میان سازمانهای مختلف تولیدی، صنعتی و خدماتی "بانک ها" از پیشگامان عرضه و بکارگیری فنآوری های جدید بوده و همواره درتلاشند تا با بهینه سازی و به روز رساندن زیرساخت های الکترونیکی، کیفیت سرویس دهی خدمات بانکی خود را روز به روز و بیش از پیش افزایش دهند و سیستم های قدیمی را به سیستم های پیشرفته تبدیل کنند. اگر چه پروسه اجرایی این تغییرات سخت است و گاهی گلایه هایی را درپی خواهد داشت اما بدلیل ضرورت انکار ناپذیر آن برای جلب رضایت و اعتماد مشتریان، این مهم باید عملی شود.

در راستای این تغییرات، متخصصین و کارشناسان سازمان ها گاهی هفته ها با تلاشی جدی و دلسوزی تمام، در ارتقای زیرساخت های فنی و به روز رسانی نرم افزارها وسخت افزارهای موجود و افزایش بستر ارایه خدمات بانکداری الکترونیک به تلاشی بی وقفه می پردازند و در کنار آنان، روابط عمومی سازمان ها نیز با ارسال پیامک به مشتریان و بارگذاری اطلاعیه در سایت سازمان و شرکت های ذیربط به آگاهی رسانی لازم همت می گمارند اما بدیهی است انجام هرگونه تغییر و بهینه سازی و به روزرسانی سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری که همواره مورد درخواست مشتریان و حق مسلم ایشان است، نیازمند گذشت زمان برای برنامه نویسی جدید و دست کم جابجایی برنامه و ارتقاء شبکه در یک بازه زمانی کوتاه خواهد بود، اگرچه همین مقدار زمان کوتاه نیز موجبات گلایه برخی را فراهم می آورد، اما چاره چیست؟ 

برای نوسازی و ارتقاء در این مقاطع خاص، همه باید همگام و هماهنگ باشیم و می توان گفت: سازمان ها در این موقعیت ها نیازمند همراهی و شکیبایی صمیمانه تمامی مشتریان، ذینفعان، سهامداران و مخاطبان خود برای رشد و ارتقاء بیشتر هستند و از سوی دیگر همگامی وهمدلی رسانه های جمعی درتنویر افکارعمومی وحفظ آرامش و تقویت اعتماد ایشان در بهینه سازی سامانه ها امری انکار ناپذیر است. 

بازگشت | Web Statistics