
گروه بیمه - فارس نوشت، «سقوط بیمه مرکزی دامن گیر وزارت اقتصاد شد»
بیمه مرکزی پاسخ داد « شاخص ها متمرکز بر عملکرد این نهاد نیست، وقت کم بود و ما خیلی هم خوبیم»
رازپول می گوید: آقایان بیمه مرکزی بهتر نبود به جای تهیه جوابیه برای یکی از معتبرترین رسانه های حرفه ای کشور که دغدغه ای جز احقاق حقوق عامه ندارد کمی وقت می گذاشتید و به موقع مدارک و مستندات را بارگذاری می کردید؟
آیا غیر از این است که بارگذاری به هنگام و کامل همین مدارک هم بخشی از وظیفه سازمانی شماست؟ پس در این مرحله وظیفه خود را درست انجام ندادید.
از سوی دیگر اینکه در زیر مجموعه های وزارت اقتصاد نمره بیمه مرکزی از چه نهادهایی بالاتر یا پایین تر است، حکایت دانش آموزی را دارد که در پاسخ به این پرسش که چرا در امتحان نمره 7 گرفته ای پاسخ می دهد؛ چرا آن دانش آموزی را نصیحت نمی کنید که نمره 5 در همین امتحان گرفته؟
آقایان بهتر نیست به جای فرافکنی در مورد عملکرد دیگران سرتان را با وظیفه سازمانی خود مشغول سازید و در وظایف سازمانی سایر نهادهای وزارت خانه کنکاش نکنید؟
سوم اینکه بهتر نبود اول مقتدرانه اسناد خود را بارگذاری می کردید و بعد در خصوص اصلاح رویه ها اعتراض می فرمودید؟ در حالی که ظاهرا اصلاح رویه ها راهبردی برای توجیح عدم بارگذاری به موقع مستندات است؟
اما نکته جذاب این جوابیه این است که نهاد ناظر بیمه حاضر نیست حتی کارنامه صادره از سوی سازمان های بالادستی خود را به رسمیت بشناسد و به آن تمکین کند. این در حالی است که رئیس کل فعلی پیشتر قائم مقام بیمه مرکزی بوده و خیلی پیش از این ها امکان اعتراض به شاخص ها از سوی وی وجود داشت.
پاسخ بیمه مرکزی حالا این شائبه را مطرح می کند که یا افرادی که این شاخص ها را تدوین کردند از عملکرد این نهاد آگاهی ندارند و متوجه نیستند و یا روسای کل قبلی نفهمیده این مدارک را بارگذاری کرده اند.
دست آخر اینکه رازپول از خود پرسید این چه داستانی است که برخی فکر می کنند هیچ کس نمی فهمد و هیچ کس نمی داند و فقط این ما هستیم که همه چیز را می فهمیم و می دانیم.