صفحه اصلي > چهار سوق > امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق‌های بازرگانی تهران و مسکو/ بیمه ها از توسعه همکاری ها جا نمانند

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق‌های بازرگانی تهران و مسکو/ بیمه ها از توسعه همکاری ها جا نمانند


30 مهر 1402, 11:42.


...


گروه چهارسوق - اتاق بازرگانی، صنایع،‌ معادن و کشاورزی استان تهران و اتاق بازرگانی مسکو یک تفاهم‌نامه برای توسعه همکاری‌های دوجانبه امضا کردند. هم‌چنین یک تفاهم‌نامه همکاری نیز بین اتاق تهران و بیزنس راشا به امضا رسید.


در جریان سفر هیات تجاری اتاق بازرگانی تهران و در حضور استاندار تهران یک تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و اتاق بازرگانی مسکو به امضا رسید. این تفاهم‌نامه در حاشیه چهارمین همایش و نمایشگاه Made in Russia (ساخت روسیه) در مسکو به امضای مهدی صادقی نیارکی، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران و رئیس اتاق مسکو رسید و علیرضا فخاری، استاندار تهران نیز در آیین امضای این تفاهم‌نامه حضور داشت.


نایب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این تفاهم‌نامه در راستای توسعه همکاری‌ها در زمینه تبادل اطلاعات، پذیرش هیات‌ها، معرفی ظرفیت‌ها و برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های مشترک به امضا رسیده و دو طرف تهعد کرده‌اند که همکاری‌های خود را تقویت خواهند کرد.


به گفته وی، طرفین بنا بر این تفاهم‌نامه همکاری نسبت به معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری به طرف مقابل اقدام خواهند کرد.

هیات تجاری اتاق بازرگانی به سرپرستی علیرضا فخاری، استاندار تهران، و مهدی صادقی نیارکی نایب‌رئیس اتاق تهران روز 26 مهر با هدف دیدار و مذاکره با فعالان بخش خصوصی و مدیران دولتی به مسکو سفر کرده است. اعضای این هیات هم‌چنین در نمایشگاه بین‌المللی مسکو نیز حضور یافته و با صاحبان صنایع و کسب‌وکار در این نمایشگاه به گفت‌وگو نشسته‌اند.

در هیات تجاری اتاق تهران علاوه بر استاندار و نایب‌رئیس اتاق تهران، تعدادی از مدیران استانی و نمایندگان ۳۰ بنگاه بخش خصوصی حضور دارند و با مرکز صادرات روسیه و بیزنس راشا جلساتی را برگزار کرده‌اند. هم‌چنین یک یادداشت تفاهم همکاری بین اتاق بازرگانی تهران و بیزنس راشا نیز برای توسعه همکاری‌های دوجانبه در جهت توسعه روابط اقتصادی و مراودات تجاری به امضا رسید.

ارتقا فرصت های سرمایه گذاری و توسعه روابط اقتصادی از سوی اتاق بازرگانی به کسب و کارهایی مانند بیمه ها این فرصت را می دهد که نیم نگاهی به بازار سایر کشور ها داشته باشد . هرچند که این حرکت از چندی پیش آغاز شده اما هر دریچه تازه ای می تواند فصل جدیدی را برای صنعت بیمه رقم زند. در این میان به نظر می رسد که شرکت های بیمه باید فعالانه تر در اتاق بازرگانی حضور داشته باشند.
بازگشت | Web Statistics