آمادگی قطعه سازان برای حداكثر داخلی سازی قطعات خودرو؛ جای خالی اتومات های داخلی در محصولات ایران خودرو پر شد6 اسفند 1398, 18:54. |
ساناز نامغ - صنعت خودرو در شرایط فعلی راهی که برای مقابله با تحریم ها دارد، توجه به طراحی داخلی و تکیه بر متخصصین و قطعه سازان داخلی است. به گزارش رازپول ، محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محركه و قطعه سازان كشور با اشاره به رونمایی از خودروی دناپلاس توربوشارژر اتوماتیک در ایران خودرو گفت:در شرایط فعلی راهی که برای مقابله با تحریم ها داریم، توجه به طراحی داخلی و تکیه بر متخصصین و قطعه سازان داخلی است. وی با تاکید بر اینکه قطعه سازان آمادگی دارند در صورت فراهم شدن شرایط و همكاری دولت، نسبت به حداكثر داخلی سازی قطعات خودرویی اقدام كنند، به دشواری تامین قطعات به ویژه با توجه به شرایط تحریم ها و مشكل تبادل مالی با خارج اشاره كرد و افزود: باید بتوان توان بالقوه قطعه سازان را در شرایط حساس كنونی، به فعل تبدیل كرد. نجفی منش گفت: شرکت های قطعه سازی داخلی با اتکا به دانش فنی و استفاده از فن آوری های روز قادرند قطعات خودروی دنا را بسازند. وي با اشاره به توليد نمونه قطعات خودروي دنا توسط قطعهسازان ايراني، گفت: جهش قابل توجهی در کیفیت و نیز تنوع بخشی در تولید قطعات خودرو در داخل کشور ایجاد شده است که توانایی روز افزون موجب بی نیازی هر چه بیشتر شرکت های خودروسازی به خارج شده است. نجفی منش با اشاره به همکاری بسیار خوب ایران خودرو و شرکت های قطعه ساز اظهار داشت: شرکت های قطعه ساز داخلی در زمینه استفاده از دانش نوین قطعه سازی گام های خود را برای طراحی و تولید قطعات جدید بیشتر از گذشته بر خواهند داشت. وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر برنامههايي براي افزايش نقش قطعهسازان داخلي در توليد خودروهاي ايراني وجود دارد و علاوه بر اين، نقش قطعه سازان داخلي در توليد برخي خودروها با برند خارجي نيز افزايش خواهد يافت. وي ادامه داد: در توليد خودروهاي ايراني اكثر قطعات، داخلي سازي و برخي از آنها نيز به صورت مشترك با بقيه خودروها توليد خواهد شد. نجفيمنش تصريح كرد: بر اساس سند چشمانداز بايد در كشور خودروهاي جديد بر پايه پلتفرم داخلي طراحي شود كه در اين زمينه قطعهسازان از نقش مهمي برخوردارند. وی دنا را به عنوان یکی از محصولات موفق ایران خودرو در سال های اخیر که دارای جایگاه مطلوبی در میان مشتریان است معرفی کرد و افزود: نسخه فیس لیفت شده این سدان ملی نیز که با نام دنا پلاس با استقبال بازار مواجه شده بود، برای جذابیت بیشتر به پیشرانه پرخوران یا همان توربوشارژر مجهز شد و در یک اقدام فناورانه و در شرایطی که همه شرکای خارجی، بار خود را از ایران بستند و رفتند، این خودرو مجهز به جعبه دنده اتوماتیک شد.
بازگشت | |