ارائه خدمات از نوع «برقی»26 شهریور 1392, 15:01. |
شبکه بزرگ تولید و انتقال و توزیع انر�?ی برق به عنوان یکی از حیاتی ترین و استرات�?یک ترین بخش های خدماتی در طول شبانه روز بدون هیچگونه توقفی در حال شار�? خطوط انتقال این انر�?ی روشنایی بخش زندگی افراد است ،در گرمای داغ مردادماه تصور قطع برق یا به عبارتی خدماتی که دائم و بدون لحظهای توقف در جریان است بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و حتی یاد آوری سالهایی که خاموشی های زمان بندی شده با جداول مشخص از طریق مطبوعات به اطلاع مردم میرسید و شهر در خاموشی و ظلمات و بی تحرکی فرو میرفت نیز بسیار کسلکننده به نظر میرسد. اما اینکه بعضی وقتها فقط وقتی خدمت و سرویسی ارائه نمیشود بیشتر مورد توجه قرار میگیرد و در هنگام برخورداری از آن وجود و ارزشش درک نمیشود شاید در مورد خدماتی که پیوسته جریان دارد مصداق بیشتری داشته باشد که از این دسته میتوانیم به خدمات ارتباطی و نیرو و انر�?ی های سوختی اشاره داشته باشیم . به هر حال خدمات شبکه های برق رسانی در زندگی امروزه نقش مهم و تعیین کننده ای ایفا میکند در گفتگو با یکی از مسولان شرکت برق منطقه ای تهران به موارد جالب برخوردم که شاید قبلاً کمتر بدان توجه شده بود . علی جزءخراسانی، مدیر روابط عمومی این شرکت اطلاع رسانی نسبت به فعالیتها و خدماتی که برای روشن نگهداشته شدن چراغ خانهها انجام میشود را عامل مهمی در آشنایی و تعامل مردم با سازمانهای مربوطه میداند و میگوید در سالهای که اطلاع رسانی در غالب آگهیهای تلویزیونی گسترش زیادی داشت بیشترین حجم کاهش مصرف انر�?ی برق نیز اتفاق افتاد . وی با اشاره به اینکه بیش از 7 میلیون مشترک از خدمات تامین برق با رسالت تولید،تامین،وانتقال و فوق توزیع منتفع میشوند اظهار داشت،شناسایی راههای تسهیل خدمات رسانی به مخاطبان با توجه به نیازها و خواستههای آنها یکی از موضوعاتی بود که در استان تهران مورد توجه قرار گرفت و در این راستا جمع آوری تمام شبکههای هوایی از فراز تهران مورد نظر قرار گرفت و رفته رفته این اقدام در دستور کار قرار داده شد و هم اکنون تقریباً همه شبکه ها زیر زمینی هستند . خراسانی با اشاره به یکی از دغدغههای مهم مردم در خصوص امواج الکترو مغناطیسی که این روزها برای مردم مطرح است،اظهار داشت :شبکه های برق میدان الکترومغناطیسی ندارند وبا رعایت فاصله حریم ساخت که توسط سازمانهای مربوطه به مردم اطلاع داده و اعمال قانون میشود که برای شبکه ای 63کیلووات حریم 9 تا 13متر و برای شبکه های 230 ولت رعایت فاصله 17 متر مد نظر است هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نمیکند. او در ادامه در مورد یکی دیگر از خدماتی که به کاهش هزینههای برق مصرفی مردم کمک کرده اشاره داشت و افزود ،البته باید تاکید کنم که روند افزایش هزینههای برق مصرفی طی سالهای اخیر در کاهش مصرف بی رویه تاثیر مطلوبی داشته اما مردم با اطلاع از یک سری موضوعات نظیر اینکه استفاده از وسایل پر مصرف در ساعات اوج مصرف منجر به محاسبه تصاعدی میشود و از سوی دیگر نیز استفاده از این وسایل در ساعات غیر پیک تا یک سوم به کاهش هزینهها برق مصرفی میانجامد ،هر یک تاثیر زیادی در مدیریت هزینههای افراد جامعه میتواند داشته باشد. وی جویا شدن از انتظارات مخاطبان خود که همان ذینفعان نیز محسوب میشود را عامل مهمی در سامان دهی خدماتی عنوان کرد که برای این گروه ها برنامه ریزی و اجرا میشود و گفت یک دسته از ذینفعان که با آنها در ارتباط هستیم کارخانجات و شرکتهای بزرگی نظیر ایران خودرو هستند که مشترکانی را شامل میشود که قدرت قراردادشان بالای 7 مگاوات است که مستقیماً خدمات توزیع و انتقال برق را برای ایشان انجام میدهیم و مشترکین کمتر از 7 مگاوات مصرف توسط شرکت توانیر سرویس دهی میشوند. او از تشکیل کمیته تکریم ارباب رجوع در این مجموعه به عنوان یک خدمت مهم یاد کرده و میافزاید ،جلب رضایت ارباب رجوع نسبت به خدماتی که دریافت میکند از اهمیت بالایی برخوردار است و برای بهتر اجرا شدن این برنامه جلسات زیادی با سایر مدیران بخشهای مختلف برگزار شد و طی یک هماهنگی منسجم نسبت به این مهم اقداماتی در دستور کار قرار گرفت و اخبار مهم که برای مشترکان و چگونگی استفاده از خدمات اهیمیت داشته باشد از طریق پایگاه خبری تابش برق تهران در اختیار ذینفعان قرار میگیرد.
بازگشت | |