از سوی وزیر راه ارائه شد: پیشنهاد گران کردن حق بیمه برای رانندگان پرخطر17 اردیبهشت 1397, 12:14. |
گروه سایبان - وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تجاریسازی جادهها را به دلیل کسری منابع دنبال میکنیم، گفت: امروز بیمهها فقط به خودرو اختصاص مییابد در حالی که خودرو به خودی خود مخاطرهای ندارد و باید رانندگان پرخطر حق بیمه بیشتری پرداخت کنند. به گزارش رازپول، گردهمایی رؤسای ادارات راهداری و حملونقل جادهای سراسر کشور امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای، فرمانده پلیس راه کشور و معاون قضایی دادستان کل کشور در حال برگزاری است. در این مراسم وزیر راه و شهرسازی عباس آخوندی افزود: 600 میلیون کالا سالانه توسط حملونقل جادهای جابهجا میشود و 600 هزار نفر در این حوزه ارتزاق میکنند. وی ادامه داد: از جهت کلی سیاست مهم در حوزه حملونقل جادهای را دنبال میکنیم که مهمترین آن ارتقای ایمنی است. وزیر راه و شهرسازی افزود: ما موظفیم اقداماتی جهت جلوگیری از رفتارهای پرخطر برخی رانندگان انجام دهیم، در این باره مباحثی با پلیس راه مطرح شده است؛ در نظام بیمهای، اصل بیمه، بیمه کردن مخاطره رفتار راننده است. امروز ما فقط خودرو را بیمه میکنیم در حالی که ماشین خود به خود مخاطرهای ندارد و رفتار پرخطر راننده حادثه میآفریند. آخوندی ادامه داد: بیمه باید با رفتار راننده ارتباط پیدا کند و اگر رانندهای رفتار پرخطر داشت باید حق بیمه بیشتری بپردازد. وی اظهار داشت: در شرایط فعلی فقط خودرو بیمه میشود، باید در حوزه فرایند بیمه بازنگری شود و اگر لازم بود قوانین را عوض کنیم و لایحه به مجلس بدهیم. آخوندی با تأکید بر اینکه مدرن کردن جادهها و مدیریت جادهای امری ضروری است، گفت: زمانی کمتر از 50 هزار کیلومتر جاده و یک و نیم میلیون دستگاه وسیله نقلیه در کشور داشتیم و امکان کنترل مکانیکی جادهها فراهم بود، اما امروز با 40 میلیون وسیله نقلیه و 20 میلیون خودرو امکان کنترل مکانیکی وجود ندارد و باید به سمت هوشمندسازی جادهها حرکت کرد. وی بیان کرد: در 4 سال گذشته در حوزه نرمافزار و هوشمندسازی جادهها سرمایهگذاری کلانی انجام شد، 700 میلیارد تومان در دوربینهای ثبت تخلفات سرمایهگذاری کردیم، سامانه سپهتن راهاندازی شد. بازگشت | |