هشدار مدیرعامل بیمه دی در خصوص ورود شرکت های جدید به بازار15 دی 1399, 12:28. |
گروه سایبان - مدیر عامل بیمه دی ضمن تاکید بر ضرورت تدوین سیاست مشخص برای ورود بازیگران جدید تصریح کرد: اگر قرار باشد، شرکتهای تازه تاسیس و بازیگران جدید به صنعت بیمه وارد شوند نهاد نظارتی باید پذیرای ورشکستگی و یا حذف برخی شرکتهای بیمه باشد به عبارتی باید این انتظار را داشت که یکسری شرکتها روندی را طی کنند که بر اثر جنگ قیمتی و سهم بازار دچار ورشکستگی شوند. به گزارش رازپول به نقل از ریسک نیوز، محمد رضا کشاورز، مدیر عامل بیمه دی، در پاسخ به ریسک نیوز در خصوص ارزیابی ورود بازیگران جدید به بازار بیمه و ضرورت سیاست گذاری مشخص از سوی نهاد نظارتی گفت: اگر فضای اقتصاد کلان کشور روبه رشد باشد؛ قطعا ورود بازیگران جدید به بازار بیمه می تواند مثبت ارزیابی شود؛ اما در شرایط فعلی با وجود چالش های اقتصادی موجود، اضافه شدن شرکتهای بیمه جدید را مثبت ارزیابی نمی کنم. وی افزود:در فضای صنعت بیمه رقابت قیمتی و به نوعی جنگ قیمتی برپاست و متاسفانه رقابت نه بر سر محصولات جدید و نوآورانه که بیشتر بر سر قیمت به وقوع پیوسته است و به جای افزایش کیک بیمه بر سر سهم بیشتر رقابت غیر فنی بر پا است. مدیر عامل بیمه دی معتقد است، حتی شرکتهای جدید نیز محصولات قدیمی را بیشتر عرضه می کنند و غالبا از کیک فعلی بیمه سهم می برند که سبب رقابت قیمتی شده و عملا فاقد خدمت گذاری جدید و نواورانه به بیمه گذاران است. کشاورز تصریح کرد: اگر هم قرار باشد که شرکتهای تازه تاسیس و بازیگران جدید به صنعت بیمه وارد شوند نهاد نظارتی باید پذیرای ورشکستگی و یا حذف برخی شرکتهای بیمه باشد به عبارتی باید این انتظار را داشت که یکسری شرکتها روندی را طی کنند که بر اثر جنگ قیمتی دچار ورشکستگی شوند. به گفته وی در فضای اقتصاد کلان همه مولفه های رقابتی را باید بپذیریم و ممکن است رقابت تبعاتی هم داشته باشد و به نوعی شرکتهای بیمه باید پاسخگوی سهامدارانشان باشد و اگر در جائی عملکردشان مطابق موازین فنی نباشد و به لحاظ بنگاهداری نتایج قابل قبولی حاصل نکنند قاعدتا در مسیر ورشکستگی قرار می گیرند. مدیر عامل بیمه دی اذعان داشت: باید تکلیف نحوه ورود بازیگران جدید به صنعت بیمه مشخص شود و در حال حاضر من سیاست مشخصی برای این کار نمی بینم. مدیرعامل شرکت بیمه دی با ارائه گزارشی از عملکرد مطلوب شرکت بیمه دی در سال های اخیر، شرکت بیمه دی را یکی از شرکت های پیشرو در طراحی و خلق محصول دانست. به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه دی؛ محمدرضا کشاورز مدیرعامل بیمه دی با اشاره به اینکه بیمه دی به دنبال خلق محصولات جدید مبتنی بر نیاز مشتری است، بیان کرد: بیمه نامه «مسئولیت فردی» جزء بیمه نامه های کم نظیر در صنعت است که به تازگی به بازار ارائه شده است. همچنین بیمه دی با خلاقیت و نوآوری توانست بیمه نامه هایی از جمله «بیمه عمر با برگشت حق بیمه»، «مستمری مانا» و «کرونا» را طراحی و در دسترس مشتریان قرار دهد که در این حوزه این شرکت با ارائه محصولات جدید همواره سعی در ایجاد مزیت رقابتی و دستیابی به عنوان «پدیده محبوب مشتریان» دارد. کشاورز در ادامه اظهار کرد: بیمه دی در سال گذشته به لحاظ رتبه بهره وری در کل عوامل که یکی از شاخص های مهم بنگاه های اقتصادی است توانست بین موسسات بیمه ای کشور رتبه اول را کسب نماید. امسال شرکت بیمه دی افتخار خدمت رسانی به جامعه ایثارگری را برای چهارمین سال متوالی به دست آورد، قراردادی که علی رغم نابسامانی های اقتصادی با حق بیمه فنی و مناسبی منعقد شده و حدود یک میلیون و ٦٧٠ هزار بیمه شده را تحت پوشش خود دارد. محمدرضا کشاورز در ادامه با اشاره به مبحث اتکایی این قرارداد ادامه داد: بخشی از اتکایی این قرارداد در قالب اتکایی اجباری به بیمه مرکزی واگذار شده است و بخش اختیاری آن نیز با توجه به سیاست گذاری های شرکت تحت پوشش بیمه مرکزی است، اگرچه موفقیت های بیمه دی در نگهداشت این پروژه، چند شرکت بیمه ای دیگر را نیز بر آن داشته تا پیشنهاد اتکایی این قرارداد را ارائه دهند که در این زمینه در حال مذاکره هستیم. کلمات کلیدی :
بازگشت | |