.

بیمه‌مرکزی و نبرد برای اعتماد عمومی

محمد ابراهیم امین به فیش نجومی باخت، مجید بهزادپور به وسواس در تصمیم گیری باخت، علی استاد هاشمی به نداشتن تخصص کافی در صنعت بیمه باخت و حالا پرویز خسروشاهی در حال باختن به دستاوردهای خود است، دستاوردهایی که یک به یک و پس از تبدیل دغدغه های ارکان صنت به ...

درسی که حقوق های نجومی به ما داد و ما یاد نگرفتیم

در روز های اخیر، بحثی که ابتدا در فضای تخصصی صنعت بیمه جریان داشت، به گفتگوی رسانه‌های عمومی تبدیل شد، رسانه‌های تخصصی با طرح این پرسش که چرا امتیازهای منفی مدیران بیمه «محرمانه» است و معیارهای ارزیابی روشن نیست، به شفافیت‌خواهی روی آوردند، در ابتدا ...

نظارت بی جاذبه؛ تهدید خاموش حکمرانی بیمه

شکاف میان مجری و ناظر در صنعت بیمه به حدی نمایان شده که یا معیارهای نظارت دیگر با شرایط اقتصادی کشور منطبق نیست و یا پرداختن به خواسته های کلیه ذی نفعان در شرکت ها مجریان را از معیارهای نظارت فعلی کمی دور می کند. اما واقعیت امروز این است که انحراف معیار ...

از اطلاعیه تا حکمرانی رسانه‌ای، نقشه راه روابط عمومی بیمه مرکزی

بیمه مرکزی به‌عنوان رگولاتور صنعت بیمه، روابط عمومی را سال‌ها در نقش «بلندگوی اداری» به‌کار گرفته است؛ مدلی سنتی که در انتشار اطلاعیه‌ها و‌ اخبار سازمانی خلاصه می‌شود که نه اعتماد می‌سازد و نه تاب‌آوری در برابر بحران دارد. ...

تصرف نظارتی، چالش دستگاههای نظارتی و نهادهای تنظیمگر(۱)

سال 2024 "ویل کنتون" مقالهای با عنوان «تصرف نظارتی با ذکر نمونه» ارائه کرد. تصرف نظارتی می‌تواند یک مشکل و چالش جدی برای روند سالم اقتصادی و جریان اجتماعی هر جامعهای باشد زیرا چه بسا منجر به موقعیت‌هایی شود که در آن منافع خاص بر منافع عموم مردم ...

لطفا به داد صنعت بیمه برسید

۱۳ آذر روز بیمه است، روزی که برای کلیه ارکان این صنعت و بلکه برای همه آنان که درک عمیقی از واژه «خطر» دارند مهم به شمار می رود. ...