امروز: شنبه، 3 آذر 1403
03/21 1395

گروه بازار پول - بانک رفاه کارگران با نظام کنترل های داخلی از رفتارهای غیرمتعارف جلوگیری می کند و این کنترل در زمینه های مختلفی اعمال می شود.

به گزارش پایگاه خبری راز پول :بانک رفاه با نظام کنترل داخلی سعی دارد در زمینه های مختلف اعم از محیط کنترلی ، بانفعالیت های کنترلی ،اطلاعات و ارتباطات را مورد بررسی داده و با اثر بخشی هرچه بیشتر نظام کنترلی را اعمال کند . بانک رفاه در اجرای تبصره ماده ۳۹ قانون بودجه سال ۱۳۳۸ کشور و ماده ۳۸ سازمان بیمه‌های اجتماعی به منظور سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از وجوه بیمه کارگران با هدف کمک به تامین رفاه و ایجاد تسهیلات لازم برای رفع نیامدیریت ریسک، نظارت، زمندی‌های طبقه کارگر در تاریخ ۲۷/مرداد /۱۳۳۹ تشکیل و به ثبت رسید و عملیات خود را از ششم فروردین ۱۳۴۰ با افتتاح شعبه مرکزی در تهران و شعبه اصفهان آغاز کرد.

سرمایه اولیه این بانک ۴۰۰ میلیون ریال و از سوی سازمان تامین اجتماعی تامین شد و این بانک هم اکنون به عنوان یک بانک تجاری شناخته شده و بیش از پنجاه سال است که در این حوزه فعال می‌باشد.
بانک رفاه کارگران از جمله بانکهایی است که بر خلاف بانکهای دیگر و موسسات مالی که این روزها سرشان به شرکتهای جانبی گرم است و در سالهای گذشته مشغول سرمایه گذاری در دلار و ملک و مسکن و واردات از چین و اطراف بوده اند،سرش به کار بانکداری گرم بوده و در اختلالات اقتصاد کشور دخل و تصرفی نداشته است!

ناگفته نماند که با در نظر گرفتن تحریم های مستقیم علیه بانک مرکزی و برخی بانک ها از جمله بانک رفاه و رکود اقتصادی که چند سالی است اقتصاد کشور را در برگرفته است، برخی نوسانات و افزایش مطالبات در این بانک را مثل بانکهای دیگر شاهد بوده ایم ولی نه در اندازه آنها و خارج از نرم استاندارد.

بانک رفاه که در زمره بانک های دولتی نیست و به عنوان بانک خصوصی در کشور فعالیت می کند، از مزایای بانکهای دولتی تقریبا بی بهره است.
البته عملکرد مالی بانک رفاه با توجه به تجربیات و دانش مدیران این بانک در حدی بوده که مطالبات بانک رفاه علی رغم تمام فراز و فرودهای اقتصادی و تحریمها در ابتدای سال94 تنها بالغ بر 19.065 میلیارد ریال بوده گزارش شده که این میزان از مطالبات برخی از بانک های خصوصی و نوپا نیز کمتر است.

عملکرد مالی بانک رفاه به گونه ای است که این بانک علی رغم پرداخت 537.088 میلیارد ریال تسهیلات طی سال94، مطالباتش در پایان سال مذکور صرفاً 298 میلیارد ریال (حدود 06.0 درصد) افزایش و به رقم 19.363 میلیارد رسید که در مقایسه با استاندارد نرخ جهانی نکول تسهیلات (بین 2درصد تا 5درصد) رقم بسیار ناچیزی بوده و مبین ثمربخش بودن اقدامات صورت گرفته در حوزه تخصیص بهینه منابع / پیشگیری و پیگیری وصول مطالبات است.
جالب اینکه با تمهیدات انجام شده از سوی مدیریت بانک رفاه، میزان وصولی مطالبات این بانک در تمامی سرفصل ها در سال 94 با 100 درصد افزایش به رقم 53 هزار میلیارد ریال بالغ شده که نشان دهنده عزم جدی مدیران و کارکنان بانک برای آزادسازی منابع محبوس شده است.

بر این اساس ملاحظه می شود که بانک رفاه و در حوزه وصول مطالبات نه تنها در بین دیگر بانکهای کشور پیشرو بوده بلکه در مقایسه با عملکرد سایر بانک ها و در نظر گرفتن شرایط اقتصادی عملکرد مثبت تری را نیز داشته است.
این در حالی است که بانک رفاه در فعالیتهای خاص خود ارائه خدمات بانکی به سازمان تامین اجتماعی و جامعه تحت پوشش آن را نیز بر عهده دارد.

از جمله فعالیتهای مهم این بانک در راستای انجام وظایف و توسعه اقتصادی کشور می توان به مواردی چون اعطای تسهیلات و خدمات بانکی به بیش از یکصد موسسه تولیدی وابسته به سازمان تامین اجتماعی، ارائه خدمات بانکی به وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، دانشگاههای علوم پزشکی، بیمارستانها، دانشجویان، اساتید علوم پزشکی، پزشکان، انستیتوپاستور، سازمان خدمات درمانی، هلال احمر، انتقال خون، سازمان بهزیستی و داروخانه ها ، ارائه خدمات بانکی به وزارت کار و امور اجتماعی و سازمانهای تابعه، اعطای تسهیلات به صنعت چاپ و نشر کتاب و اهل قلم و هنر اشاره کرد که کمتر بانکی در این روزها تمایل به فعالیت در این حوزه ها دارد!.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود