امروز: شنبه، 3 آذر 1403
05/4 1394

ایران و جهان - بانک کشاورزی به تازگی از کمپین تبلیغاتی به راحتی آب خوردن در تابلوهای شهری رونمایی کرده است که این تبلیغات با استفاده از فرم و محتوا سعی دارد که ارائه خدمات بانک را به تصویر بکشد.

نیاز به داد و ستد کالا و خدمات باعث شده برای رفع این نیازها پول از سال های گذشته جایگزین نظام کالا به کالا باشد و امروزه برای نگهداری پول و انجام کارهای روزانه این بانک‌ها هستند که در صف اول قرار دارند. حالا بانکی بیش‌تر جلوی چشم است که مثل آب خوردن بتواند کارهای مردم را راه بیاندازد.

محمدعلی مشکیان، مدیرعامل و عضو هیات مدیره‌ی آژانس تبلیغاتی هم‌وطا آریا، درمورد کمپین تبلیغات بانکداری الکترونیک بانک کشاورزی که توسط این شرکت، تدوین، ایده‌پردازی و اجرا شده است گفت:"با وجود آن‌که بانک کشاورزی یکی از کهن‌سال‌ترین بانک‌های کشور به لحاظ سابقه است، اما تیم مدیریتی جدید این بانک و در راس آن دکتر شهید زاده مدیرعامل محترم این بانک با تفکری کاملا جوان و به‌روز در عرصه‌ی تبلیغات ظاهر شده‌اند که جای تقدیر دارد."

مدیر پروژه‌ی این کمپین تبلیغاتی افزود:" براساس تحقیقات بازار اخیری که شرکت ما انجام داد، دریافتیم که مشتریان بانک‌ها انتظار داردند تا جدای از تبلیغات مربوط به سودآوریِ بانک، منافع خود و رسالت‌های اجتماعی مجموعه‌های مالی را بیش‌تر مشاهده کنند".

البته مدیرخلاقیت شرکت تبلیغاتی هم‌وطا نیز در مورد کمپین مثل آب خوردن بانک کشاورزی می‌گوید: امروزه بانکها خدمات الکترونیکی تقریبا مشابهی را ارایه میدهند ، به نحوی که دیگر رقابت برای خدمت ارایه شده معنا ندارد، بلکه رقابت در شیوه‌ی معرفی این خدمات نمود پیدا می‌کند.
بریف بانک کشاورزی بر سهل‌الوصول بودن خدمت بانک، سرعت و راحتی آن تاکید می‌کرد و آنها یک کار خلاقانه می‌خواستند.
چالشی که با آن رو به رو بودیم این بود که در مقایسه با تبلیغات داخلی و خارجی مشابه، حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشیم که در عین متفاوت بودن بتواند روی مخاطب تاثیر بگذارد. تصمیم گرفتیم از همان مسیر بقیه نرویم، هم در پیام و هم در تصویر متفاوت باشیم.

ما اول به شعار رسیدیم. اصطلاح آشنایی که برای همه قابل لمس بود و معنا را آشکارا می رسوند. این پیام فقط مختص بانک نبود و برندهای دیگر در صنایع دیگر از آن استفاده کرده بودند. پیام را انتخاب کردیم و به شکل دیگری نشان دادیم.
می‌خواستیم سرراست حرف بزنیم. در مراحل اجرا به این نتیجه رسیدیم که بد نیست کمی نمک ماجرا را زیاد کنیم و با نشان دادن یک تصویر متفاوت مخاطب را بیش‌تر به چالش بکشیم. دیوایس اسمارت فون را انتخاب کردیم چون برای فعالیت بانکی در دسترس همه است و همه‌ی مفاهیم بریف را در خود داشت.

ما می‌خواستیم در تبلیغات محیطی مخاطب ابتدا لیوان آبی را ببیند و بعد با نزدیک شدن به بیلبورد، متوجه اسمارت فون شود.
مورد دیگری که به نفع ما عمل کرد فصل بود. در واقع فصلی که در آن بودیم بهترین فصل برای اکران این آگهی بود... تابستان و گرما. مخاطب با دیدن این شعار ضمن احساس خنکی، دل‌اش می‌خواهد در خانه بماند و به دور از گرما و ترافیک از این خدمت استفاده کند.

سجاد ابراهیمی، مدیر هنری، این پروژه نیز می‌گوید: مهم‌ترین چالش در این کمپین زمان بود. ما زمان کمی برای اجرا داشتیم به همین دلیل شکل اجرا تغییر کرد و در زمان بسیار محدودی که داشتیم از تکنیک فوتومونتاژ استفاده کردیم و با تست کردن تصاویر مختلف به طرح موجود و ایهامی که می‌خواستیم رسیدیم.
این کمپین تک فاز در رسانه های محیطی، آگهی مطبوعاتی، پوسترهای شعب، بنرها و موشن‌های آن لاین استفاده شده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود