امروز: جمعه، 2 آذر 1403
11/25 1393

ایران و جهان - همایش روسای موفق شعب بانکها علاوه بر تقدیر از تلاش های بی وقفه مدیران ساعی شبکه بانکی با هدف شناسایی ابتکارات و خلاقیت ها در نظام بانکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی ،دکتر رضوی رییس موسسه بانکداری ایران، در پنجمین همایش روسای موفق شعب بانکها با بیان اینکه انتقال تجربیات موفق به دیگر همتایان و نیز آشنایی با تغییر و تحولات و نوآوری خدمات بانکها و چالش های پیشرو آنها از دیگر اهداف این همایش است، خاطرنشان کرد: نظام بانکی در جهان طی چند دهه به لحاظ پیشرفت های الکترونیکی و مخابراتی، تغییرات گسترده ای داشته و از طرفی، فعالیت شعب با چالش هایی مواجه شده است. بر این مبنا کشورهای پیشرفته با برنامه ریزی هدفمند، مهارت های لازم برای مواجهه با تغییرات و چالش ها را مدنظر قرار داده اند.

وی در ادامه افزود: ایران نیز در کمتر از یک دهه گذشته شاهد این تغییرات بوده و استفاده از سیستم های پرداخت جامع همچون شتاب ، سانا،تابا، پایا، شاپرک ، سپاس و چکاوک از نمونه های این تغییرات است.
رضوی ضمن اشاره به پیشرفت های قابل توجه در بانکداری الکترونیک تصریح کرد: تعداد خودپردازها در اول شهریور سال 1385‌ به میزان 6 هزاربوده که این تعداد در پایان آبا‌ن ماه 93 به 37 هزار دستگاه افزایش یافته است. ضمن آنکه تعداد کارت های صادره سال 85 از 16 میلیون به 290 میلیون کارت در سال جاری رسیده است.

رضوی تراکنش های بانکی سه دهه گذشته را کمتر از 1 میلیون اعلام و تاکید کرد: امروز این تراکنش ها به 35.7میلیون در روز افزایش یافته است. کل تراکنش های سال 92 بالغ بر 10 میلیارد تراکنش بوده و اکنون طی 10 ماه منتهی به دی ماه 1393 به بالغ بر 10 میلیارد تراکنش افزایش یافته است. یعنی ما شاهد رشد 33 درصدی در این موضوع هستیم.

رییس موسسه بانکداری ایران با بیان اینکه اکنون شاهد رشد شتاب آلود در بانکداری جهانی هستیم ، خاطرنشان کرد: در این راستا بانکهایی موفق خواهند بود که قادر به تطبیق خود با شرایط جدید باشند.بانک ها و موسسات اعتباری کشور نیز برای این که بتوانند هزینه ها را کاهش و خدمات خود را در 24 ساعته شبانه روز و ایام هفته عرضه نمایند ،باید در مسیر بانکداری مجازی حرکت کنند.

رییس موسسه عالی بانکداری ایران مفهوم شعب در بانکداری نوین را متفاوت با گذشته خواند و افزود: بانکی موفقتر است که مشتری بدون حضور در شعب از خدمات آن بانک استفاده کنداگرچه هنوز در کشور ما، بخشی از خدمات به صورت مراجعه به شعبه و بخش دیگر به صورت مجازی و در واقع ترکیبی ارایه می شود.

وی در ادامه افزود: هویت در بانکداری نوین معنای فراتر از کارت شناسایی یافته است و بانکها با استفاده از اطلاعاتی همچون تعداد چک های برگشتی ، تعداد تراکنش های بانکی، خوش حسابی و بدحسابی و... هویت مشتری را استخراج می کنند. در آینده ای نه چندان دور با کاهش تعداد شعب ، بانکهای مجازی یکه تاز عرصه رقابت‌ خواهند بود و نقش مدیریت بیشتر بر مشاوره مالی، بازاریابی ، فروش محصولات و خدمات بانکی و ... نمود پیدا می کند.
دکتر رضوی تاکید کرد: موسسه بانکداری ایران تلاش خواهد کرد به صورت نظام مند تحولات بانکداری ایران و تجربیات موفق را به منظور افزایش مهارت های علمی و کاربردی به همکاران شبکه بانکی انتقال دهد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود