امروز: پنج شنبه، 8 آذر 1403
02/27 1396



گروه بازار پول - مدیرعامل بانک ملی ایران ایجاد تمایز در خدمات و کاهش قیمت تمام شده محصول برای مشتری و بانک را دو عامل پیشرفت هر چه سریعتر این بانک در بازار رقابتی دانست.

به گزارش رازپول به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران،  محمد رضا حسین زاده در همایش معرفی خدمات نوین بانک با بیان اینکه سرمایه بانک پس از حدود 90 سال از 10 هزار میلیارد تومان به 20 هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: این افزایش سرمایه به صورت نقدی بود که در صورت های مالی بانک تاثیر بسیار مثبتی دارد.


وی به رشد 34 درصدی منابع بانک ملی ایران در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: افزایش حتی یک درصدی سهم بازار برای بانک های بزرگ بسیار سخت است و جذب بسیار زیاد منابع را می طلبد، اما بانک ملی ایران در سال گذشته توانست سهم بازارش را دو و نیم درصد افزایش دهد.


رییس هیات مدیره بانک ملی ایران همچنین اعلام کرد: مانده مطالبات معوق این بانک به مانده تسهیلات پرداختی (npl) از ٩ درصد به ٧/٨ درصد رسیده که از متوسط نظام بانکی کمتر است.

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه به لزوم جذب منابع ارزان قیمت برای بانک اشاره کرد و گفت: در سال جاری این عملیات با جدیت در بانک ملی ایران آغاز شده است تا قیمت تمام شده پول کاهش یابد.


وی همچنین به مسوولیت های ملی بانک ملی ایران اشاره کرد و گفت: بانک ملی ایران یک بانک خدمت رسان است و در بخش هایی از کشور که شاید ارایه خدمات بانکی هیچ توجیه اقتصادی ندارد، بانک ملی ایران بدون منت خدمت رسانی می کند.

وی اظهار کرد: این موضوع در نظام بانکی بین الملل هم پذیرفته شده و آنها به بانک ملی ایران نگاه توسعه ای دارند.


حسین زاده در ادامه اعلام کرد: شاخص های معینی برای ارزیابی شعب بانک ملی ایران شناسایی شده و از این پس عملکرد همه شعب  مطابق برنامه و ضرایب اعلام شده امتیازدهی می شود.

وی همچنین به لزوم استفاده از روش های خلاقانه برای درآمدزایی بانک اشاره و خاطرنشان کرد: از ساختارهای سازمانی بانک گرفته تا تصاویر موجود بر روی ملی کارت، بررسی شده و تغییرات لازم در آنها اعمال می شود و بیان بهتر باید در تمام زمینه ها با تغییرات مثبت، جذاب و مردم پسند اعمال گردد.

حسین زاده در ادامه گفت: تنوع تولید محصولات بانکی در کشور زیاد است و بانک های مختلف در این باره رقابت فشرده ای دارند اما در این میان بانکی موفق می شود که تلاش داشته باشد تا در محصول تولید شده خود تمایز و تنوع ایجاد کند.


وی تاکید کرد: محصولات تولید شده باید از نظر قیمت تمام شده هم به گونه ای باشند که قدرت رقابت در بازار را داشته باشند.

مدیر عامل بانک ملی ایران با اشاره به مزایای استفاده از بانکداری الکترونیک گفت: در هشت سال گذشته حدود ۱۰هزار نفر از کارکنان بانک ملی ایران باز نشسته شدند، آنچه که موجب شد تا بانک این فشار را تحمل کند همین مزایای محصولات و خدمات الکترونیک بوده است. بکارگیری محصولات متنوع در این عرصه علاوه بر کاهش هزینه های انسانی، هزینه های شهری مانند ترافیک و تردد مردم و آلودگی هوا را هم کاهش می دهد.

حسین زاده در ادامه ابراز داشت: روابط عمومی بانک ملی ایران  اقدامات خوبی را آغاز کرده است و محصولاتی که  تولید می شوند باید با بکار گیری خلاقیت های بخش روابط عمومی و بازاریابی به بهترین نحو  به مردم ارایه شوند.


پیش از سخنان مدیر عامل بانک ملی ایران فرامرز خالقی مدیر عامل شرکت داده ورزی سداد به تشریح قابلیت های سامانه بام  این بانک پرداخت و گفت: در ۱۵ ماه گذشته یک میلیون کاربر جذب این سامانه شده است اما باید در نظر داشت که گستره مشتریان بانک ملی ایران بسیار وسیع است و ظرفیت های بالقوه زیادی در جذب کاربر وجود دارد که باید از آن بهره گرفت.


وی افزود: هدف ما این است که تعداد کاربران سامانه بام را به  سه میلیون کاربر برسانیم.

در ادامه این همایش، دکتر حمید رضا صدر مشاور مدیرعامل بانک ملی ایران با اشاره به ورود موفق این بانک به عرصه فضای مجازی و خدمات اینترنتی، تاکید کرد : امروز بانک ملی ایران یک بانک پیشرو و نوآور است و هر دو قشر مشتریان قدیمی و جوان را به خوبی حمایت می کند.

در پایان همایش مذکور ،با اهدای لوح توسط مدیرعامل بانک ملی ایران از ٢٧ نفر از کارکنان فعال این بانک در ترویج و تبیین خدمات نوین این بانک در فضای مجازی تقدیر شد.





معاون فناوری اطلاعات بانک ملی ایران:

یکی از شاخص های مهم بانکداری موفق، امنیت و سهولت در ارائه خدمات بانکی است


باحضور مسعود خاتونی معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات ، حبیب الله رشید ارده مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی، سعداله عیسی زاده مدیر امور مجلس ،فرامرز خالقی مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد وبرخی از روسای ادارات مرکزی و همچنین گروهی از کارکنان مرتبط با حوزه روابط عمومی ، بازاریابی و فناوری اطلاعات همایش معرفی خدمات جدید بانک در حوزه های اینترنت بانک و بانکداری در بستر شبکه های اجتماعی با رویکرد بررسی مزیت های رقابتی سامانه های مختلف بانک در محیط کسب و کار و بانکداری نوین در مرکز آموزشی و فرهنگی بابلسر برگزار شد .


خاتونی با اشاره به اهمیت تغییرات ، فرصت ها و تهدیدات بانک ها در حوزه فناوری اطلاعات گفت : پیشرفت فناوری اطلاعات به حدی است که هر لحظه چشم پوشی از آن خسارت جبران ناپذیری را وارد خواهد کرد و بانک ها باید به عنوان موسسات مالی تاثیر گذار در اقتصاد به طور طبیعی به هر تغییری در اقتصاد و تکنولوژی واکنش سریع نشان دهند .

معاون فناوری اطلاعات با بیان اینکه بانکداری الکترونیک به بانک ها این امکان را می دهد که سرعت ، کیفیت و دقت خدمات خود را افزایش داده و موجب ایجاد موقعیت رقابتی برای ارائه خدمات شوند افزود : توسعه مستمر بانکداری الکترونیک باعث بهبود کارایی بانکداری شده و به تبع آن باعث کاهش هزینه های مرتبط با معاملات در سطح ملی و بین المللی و در نهایت باعث بهبود وضعیت اقتصادی جامعه و رضایتمندی مشتریان بانک ها خواهد شد .


 خاتونی با تشریح تاریخچه تحول بانکداری و تاثیر انتخاب صحیح استراتژی های موثر در بانکداری نوین افزود : بانک ها به واسطه سرمایه اقتصادی ، مبادلات پولی و مالی انجام می دهند اما آنها در جهت افزایش ارزش افزوده ، به دنبال گسترش فناوری اطلاعات و ترسیم افق های روشن تر برای خود هستند .

خاتونی بر امنیت در خدمات بانکداری الکترونیکی بخصوص در بسترهای پیش رو و جدید از جمله شبکه های اجتماعی تاکیدکرد و گفت : یکی از شاخص های مهم بانکداری موفق ، امنیت و سهولت در ارائه خدمات بانکی است ، که در حال حاضر مورد توجه مدیران و مسئولان در بانک ملی ایران قرار گرفته است .

در ادامه این همایش فقیهی مدیر کل دفتر مطالعات ارتباطات و فناوری های نوین مجلس و عضو هیات علمی مرکز پژوهش های مجلس با تشریح اهمیت اقتصاد دانش بنیان گفت : پتانسیل توسعه فناوری اطلاعات در توسعه کسب و کار در جامعه بسیار بالاست و باید از دارایی فکر استفاده کرده و خلق ثروت کرد .


فقیهی با اعلام آمار درآمدهای کسب شده در حوزه فناوری اطلاعات و ICT افزود : آمار و ارقام نشان می دهد که در این بخش ظرفیت بسیار خوبی وجود داشته و میتواند جزو کسب و کارهای خوب و پر درآمد باشد . مدیر کل دفتر مطالعات ارتباطات مجلس با بیان خدمات بخش خصوصی و فین تک ها در دنیا و ایران افزود : فین تک ها به بازار بانکی ورود کرده و برای خود بخشی از سهم بازار را بدست آورده اند و بانک ها برای حضور در این بازار باید فین تک ها و شرکت های دانش بنیان را به عنوان یک حلقه در چرخه مالی جذب کرده و از نوآوری آنها استفاده کنند .


فقیهی با تشریح انواع استراتژی های مختلف بانک ها در حوزه فناوری اطلاعات افزود : می توان با ادغام استراتژی ها و متناسب با ساختار سازمان از این نوع کسب و کار جدید استفاده بهینه برد . وی تمایز در خدمات و کاهش هزینه ها را از استراتژی های قدیمی نام برد و افزود : فین تک ها با چابکی و نوآوری که دارند می توانند رقیب جدی بانک ها در کسب سهم بازار باشند.


فقیهی با تاکید براعمال تغییرات در استراتژی های سازمانی ، کسب و کار و فناوری گفت : بانک ها متناسب با نیاز بازار باید به سمت اقتصاد دانش بنیان رفته و با توسعه فناوری اطلاعات به سمت رونق صنعت بانکداری الکترونیک بروند . برگزاری پنل های تخصصی با حضور کارشناسان شرکت سداد ، خدمات انفورماتیک ، روابط عمومی و بازاریابی از بخش های دیگر این همایش ۲ روزه خواهد بود .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود