امروز: پنج شنبه، 29 شهریور 1403
11/12 1392

مریم کائید - هر دستگاهي مشکل مالي دارد و با توجه به اينکه شرکت بيمه ايران بزرگترين شرکت بيمه‌اي کشور است و گردش مالي بالايي دارد در اين زمينه با مشکلاتي مواجه است.
به گزارش ایران و جهان،محمود امراللهي، مديرعامل جديد شرکت بيمه ايران که کمتر از 2 ماه است که در این شرکت مشغول به کار شده است در جمع خبرنگاران حاضر شد تا برنامه های این شرکت را تشریح نماید. در این مراسم خبرنگار ایران و جهان اولین پرسش این جلسه و البته آخرین پرسش را نیز مطرح کرد. وقتی در ابتدای جلسه از وی پرسش شد که مسئولیت بیمه ایران را با چه هدفی پذیرفتید چراکه به نظر می رسد قرار است سهم بیمه ایران در بازار بیمه کشور شکسته شود، پاسخ را با مروری بر سوابق خود آغاز کرد و اذعان داشت که پیش از این در بیمه مرکزی مسئول معاون مالی و اداری و مدیر عامل صندوق بیمه خسارت بدنی بوده است و مسئولیت را با هدف توسعه فرهنگ و بازار بیمه پذیرفته است .تسریع در پرداخت خسارت ها و ارائه محصولات مطلوب به مردم دلیل این حضور است.او معتقد است بیمه ایران نقش اساسی در رهبری بازار بیمه دارد و با قبول ریسک های بزرگ شرکت های تازه تاسیس می تواند کیک بیمه کشور را افزایش دهد بدون اینکه از سهم سایر شرکت ها بردارد تا در نهایت سهم همه شرکت ها افزایش یابد.

پرسش دیگر ایران و جهان از مدیرعامل بزرگترین بیمه کشور این گونه مطرح شد که حضور یک مدیر مالی در بیمه ایران شائبه مشکلات مالی این شرکت را تقویت کرده است و دلیل حضور شما در این شرکت پایان دادن به مشکلات مالی این شرکت است که پاسخ داد : هر دستگاهي مشکل مالي دارد و با توجه به اينکه شرکت بيمه ايران بزرگترين شرکت بيمه‌اي کشور است و گردش مالي بالايي دارد در اين زمينه با مشکلاتي مواجه است که بايد ساماندهي شود که با توجه به امکانات خوب و نيروي انساني متخصص در بيمه ايران سازماندهي مجددي خواهد شد.

امراللهي با اشاره به اينکه ما در نظر داريم فرابخشي عمل کنيم بر توسعه ي بيمه هاي زندگي توسط شرکت بيمه ايران بر تقويت شبکه فروش و آموزش نيروهاي انساني اين شرکت تاکيد کرد.
وی در واکنش به اين پرسش که گفته مي‌شود رئيس کل بيمه مرکزي در مراسم توديع و معارفه ي مديرعامل بيمه ايران بر محدوديت در صدور بيمه نامه توسط بيمه ايران تاکيد داشته است. آيا اين خبر صحت دارد؟ گفت: من شخصا در آن مراسم حضور داشتم و چنين مطلبي را نشنيدم. او ضمن تکذيب اين خبر گفت: ديدگاه رئيس‌ کل بيمه مرکزي آن چنان وسيع است که وارد اين موضوعات نمي شوند.

مدیر عامل بیمه ایران پرسش دیگر ایران و جهان را در خصوص نقش تحریم‌ها در فعالیت صنعت بیمه این گونه پاسخ داد که تحریم موجب شده که در خدمات بیمه اتکایی و ارزیابی خسارت و همچنین در صدور کارت سبز محدودیت‌هایی داشته باشیم. با لغو تحریم، وجوه بلوکه شده صنعت بیمه نزد شرکت‌های بیمه اتکایی در خارج از کشور و منابع بلوکه شده بیمه ایران آزاد خواهند شد.

هرچند که وی اطلاعی از میزان منابع بلوکه شده این شرکت نداشت به پرسش دیگر ایران و جهان در خصوص حق بیمه های صادره و خسارت های پرداختی و پیش بینی حق بیمه ها تا پایان سال نیز این چنین پاسه داد و گفت: تا آذر ماه امسال 12 میلیون فقره بیمه‌نامه صادر شده است، همچنین 54 هزار میلیارد حق بیمه تولیدی داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه 8 میلیون ریال خسارت بیمه‌ای در این مدت پرداخت شده است گفت:‌ 311 هزار میلیارد ریال پرداخت خسارت تا پایان آذرماه داشته‌ایم.

مدیر عامل بیمه ایران با اعلام اینکه تا پایان سال صدور حق بیمه تولیدی بیش از 65 هزار میلیارد ریال خواهد شد گفت: با همکاری شرکت‌های بیمه و راهبری بیمه ایران 35 شرکت پتروشیمی تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.
 مدیر عامل بیمه ایران با اشاره به برنامه این شرکت برای حضور در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه نقش بسزایی در جذب سرمایه های خرد و کلان دارد به همین منظور دنبال تعریف ابزارهای مالی و بیمه‌ای جدید در بازار سرمایه تحت عنوان تبدیل اوراق بهادار به ریسک‌های بیمه‌ای هستیم.
 به گفته امراللهی بیمه ایران بنا دارد ریسک‌های بزرگی که سایر شرکت‌های بیمه از عهده آن بر نمی‌آیند را تحت کنسرسیوم قبول کند.
 وی با بیان اینکه استانداردسازی خدمات بیمه‌ای به منظور ارائه خدمات سریع و متناسب به مردم از دیگر اهداف این شرکت است تصریح کرد: همچنین به دنبال طراحی ابزارهای جدید بیمه‌ای توسط تقاضاها و ریسک‌های موجود در بازار هستیم تا به عنوان نمونه ریسک نوسانات ناشی از ارز بیمه شود.



.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود