امروز: یکشنبه، 9 دی 1403
09/14 1397

 گروه بازارپول- بانکداری الکترونیک در ایران از ابتدای دهه هشتاد شمسی در  ایران آغاز به کار کرد و از آن تاریخ بانکهای ایرانی با بهره برداری از خدمات الکترونیک در مسیر توسعه شبکه بانکی گام برداشتند. 

از جمله شاخه‌های بانکداری الکترونیک  عبارت از  بانکداریاینترنتی(IB)،  بانکداری مبتنی بر تلفن همراه و فناوری‌های مرتبط با آن(MB) ،  بانکداری تلفنی(TB) ،  بانکداری مبتنی بر نمابر ، بانکداریمبتنی بر دستگاه‌های خودپرداز(ATM) ، بانکداری مبتنی بر پایانه‌هایفروش(POS ) ،بانکداری مبتنی بر شعبه‌های الکترونیکی ، بانکداریمبتنی بر دستگاه‌های کارت خوان است.

 

به گزارش بانکداری ایرانی، مشتریان از مزایای  شبکه بانکی از طریقبانکداری اینترنتی یا (IB) و آنلاین به عنوان یکی از بزرگترین خدمات بانکداری الکترونیک در جهان استفاده می‌کنند و در حال حاضر اغلب بانکهای دنیا و به ویژه بانک‌های ایرانی با استفاده از بانکداری الکترونیک و اینترنتی به ارائه خدمات می پردازند. 

بانک تجارت از جمله بانک های بزرگ در ارائه سرویس و خدمات بانکی بهشرکتها ، وزارتخانه ها ، موسسات ، ادارات ، سازمانها دولتی و خصوصی وبه واسطه شبکه ی گسترده  شعب در کل کشور واسطه ای مهم بین مشتریانفوق و مردم است. امروزه با توسعه و الکترونیکی شدن بسیاری از سرویسهای بانکی ، نیاز ارائه ی سرویسی در قالبی جدید و پوشش دادن نیازهایعمده وعمومی مشتریان در سرلوحه ی کار بانک تجارت قرار گرفته که بخشیاز آن در سرویس بانکداری اینترنتی حقیقی و حقوقی جلوه کرده است. 


این سرویس که برای مشتریان حقیقی و حقوقی کوچک و متوسط بانک کهبخش بزرگی از منابع بانک را تامین می کنند طراحی شده و امکان انجام وپیشبرد امور مالی و بانکی خود را بدون حضور فیزیکی در شعبه میسر میسازد .


بر اساس این گزارش، ویژگی‌های نسخه موبایلی اینترنت بانک تجارت این است که سیستم بصورت هوشمند نوع دستگاه(گوشی یا تبلت) متصل شده به سامانه اینترنت بانک را شناسایی نموده و صفحه سایت را مطابق با سایز گوشی مورد نظر منطبق می نماید. سرویس بانکداری اینترنتیبانک تجارت با آدرس ib.tejaratbank.ir این امکان را برای مشتریان فراهم می‌آورد تا بسیاری از امور بانکی خود از جمله «گردش حساب»، «دریافتصورت‌حساب تا 18 ماه گذشته»، «افتتاح حساب»، «افتتاح و ابطال سپرده‌های الکترونیکی»، «مسدودکردن حساب» و «درخواست صدور دسته چک» را به صورت غیر حضوری انجام دهند.


اینترنت بانکِ تجارت همچنین امکان پرداخت قبض و انتقال وجه پایا و ساتنای گروهی را نیز برای مشتریان فراهم کرده است. علاوه بر این،انتقال وجه به حساب‌های خود و حساب‌های معرفی شده در فرم ثبت نام بدون محدودیت مبلغ، انتقال وجه به سایر حساب‌ها در بانک تجارت روزانه تا سقف 500 میلیون ریال و انتقال وجه به حسابهای دیگر در سایربانکها با استفاده از سیستم پایا تا سقف 600 میلیون ریال و از طریق ساتنا تا سقف 500 میلیون ریال امکانپذیر است. مشتریانمی‌توانند از امکان ارسال پیامک برای دریافت‌کنندگان مبالغ نیز استفاده کنند.از دیگر امکانات اینترنت بانک تجارت می‌توان به دستور پرداخت دوره‌ای همچون واریز شارژ ساختمان، پرداخت اقساط، پرداخت حوالجات مستمر و ثبت نام در باشگاه مشتریان بانک تجارت اشاره کرد.


اینترنت بانک تجارت به عنوان یکی از ابزارهای رشد و توسعه صنعت بانکداری در ایران می تواند مطرح باشد؛ چرا که بانک تجارت یکی از بزرگترین بانک های ایران بوده که سپرده‌گذاران زیادی را پوشش می دهد و این برنامه می تواند بر صنعت بانکداری تاثیرگذار باشد.  

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود