امروز: دوشنبه، 3 دی 1403
10/25 1392

ایران و جهان - حدود 154 سال پيش يعني سال 1860 ميلادي ،يك امريكايي به نام «جام وانا مکر» با هدف بهبود و رونق فضای کسب و کار خودش و براي اولين بار گفت: "همیشه حق با مشتری است" بعد هم مقالات متعدد و بررسی های فراواني درباره این شعار نوشته شد و از آن به بعد شرکت های زیادی آمدند و از این شعار برای تبلیغات خود استفاده كردند.

اما به نظر مي رسد علي رغم اينكه شركت هاي مختلف سنگ مشتري را به سينه مي زنند و مفاهيم دهان پركن مثل مشتري مداري،مديريت ارتباط با مشتري و .... را در تبليغات خود به كار مي برند، نه تنها حق با مشتري بيچاره نيست، بلكه حقش ضايع هم مي شود.

شايد مفهوم اين شعار در يك سازمان با سازمان ديگر متفاوت است و برداشت هاي متفاوتي از آن وجود دارد . مثلا وقتي شركت وارد كننده خودرو در آگهي فروش اعلام مي كند ظرف مدت 60 روز درخواست مشتري را اجابت و محصول مورد نظر را تحويل وي مي دهد،چندان مهم نيست اين مدت به 70،80،90 روز و حتي 120 روز هم افزايش يابد. مهم مبلغ خودرو است كه قبلا از مشتري دريافت شده است و در نهايت سود اندكي هم بابت تأخير به او پرداخت مي شود.

شايد به نظر برخي از افراد، اين مطالب دور از واقعيت باشد اما حقيقت ماجرا اين است كه يكي از دوستان شهريور سال 92 در نمايندگي شركت جيليران موتور(كرج) نسبت به ثبت نام يك دستگاه خودرو اقدام كرد و قرار شد طي مدت 60 روز كاري، خودروي مورد نظر را تحويل گیرد. اما تا امروز 25 دي ماه و گذشت بيش از 120 روز؛ هنوز خبري از خودرو نيست. به جز اينكه خودروي شما در نمايندگي است و منتظر اسناد و مدارك و ... هستيم.

حالا شما بگوييد مشتري بيچاره چه حقي دارد؟ حق خود را بايد از كه بستاند؟كجا برود؟به كه بگويد؟چه بكند تا به حقوقش برسد؟. فقط صبر!!!! 

مديران محترم فروش و بازاريابي شركت معظم جيليران موتور؛ كجاي اين شيوه فروش خودرو با قوانين امروز مشتري مداري همخواني دارد؟ آيا معني احترام به مشتري اين است؟ شما كه در مورد فروش 60 روزه به تعهد خود به خوبي عمل نكرديد چرا وعده فروش 15 روزه مي دهيد؟به نظر شما اين تأخيرها موجب سوء استفاده از حقوق مصرف كنندگان ؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود