ایکوپرس- اصغر حق پناه در این باره اضافه کرد: با توجه به مراجعه تعداد بسیار بالای متقاضیان و استقبال بی سابقه مشتریان از طرحهای پیشفروش خودرو در یکماه اخیر و وجود چند ده نفر متقاضی برای هر خودرو و مراجعه این تعداد به سامانه فروش اینترنتی ایران خودرو که سبب بروز برخی مشکلات از جمله کندی سامانه و نارضایتی مشتریان شد، وزارت صمت با همکاری شرکت های خودروساز، راهکارهای نوینی را در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان خودروسازان و مقابله با سودجویان و دلالان از طریق بکارگیری رویکردهای جدید ثبت نام بهکار خواهد گرفت.
وی گفت: سامانه احراز مشتریان تجارت الکترونیکی که با نام «امتا»، اطلاعات هویتی، تماسی و اعتباری و غیره کاربران را به درخواست خودشان از طریق پایگاههای اطلاعاتی حاکمیتی به صورت آنلاین و اختصاصی برای سایر کسب و کارها احراز و راستی آزمایی میکند.
حق پناه هدف از اجرای این طرح را کاهش دلالان، جلوگیری از استفاده از روشهای غیر متعارف و اقدامی در جهت کنترل قیمتهای بازار دانست و عنوان کرد: با اجرای این طرح میتوان امیدوار بود عدالت در رسیدن خودرو به مصرف کننده واقعی برقرار شده و در آینده نزدیک شاهد کاهش بیش تر قیمت ها در بازار باشیم.
وی به مشتریان ایران خودرو توصیه کرد: در زمان ثبت نام برای شرکت در طرح های فروش فوق لعاده و مراجعه به سایت فروش اینترنتی این شرکت برای خرید خودروی مورد نظر، اطلاعات هویتی خود را پس از ارجاع به سامانه امتا از طریق سا