امروز: شنبه، 15 دی 1403
06/21 1402


گروه سایبان - حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران در آیین رونمایی از سامانه ارتباط مردمی و سوت‌زنی این اقدام را در راستای اهداف، برنامه ها و سیاست های دولت سیزدهم و  وزیر امور اقتصادی و دارایی برشمرد و  اظهار داشت : اقدامات متعددی در بیمه ایران به منظور شفاف سازی فعالیت ها صورت گرفته که مهمترین آنها راه‌اندازی داشبورد های مدیریتی است .
استفاده از داشبوردهای مدیریتی موجب کاهش زمان و هزینه دسترسی به اطلاعات شفاف توسط مدیران و  نهاد های نظارتی بر اطلاعات وعملکرد بخش های مختلف شرکت شده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران ، شریفی در این آیین که با حضور سید ناصر مبرقعی، سید علیرضا سادات میر، علیرضا مقدسی و اسماعیل مهدوی نیا اعضای هیات مدیره و علی نظامی مشاور وزیر و رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصادی و دارایی ، علی دوستدار مدیر کل حسابرسی و بازرسی برگزار گردید  ، تاکید کرد : بیمه ایران به عنوان اولین شرکت مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در حوزه سلامت اداری و کاهش فساد اقدامات موثری انجام داده و در مسیر شفافیت عملکرد بیش از حد انتظار نیز ظاهر شده است.  
علی نظامی رئیس مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این آیین گفت: راه اندازی سامانه ثبت و رسیدگی به شکایت های مردمی و سوت زنی اقدام موثری برای نظارت ، شفافیت و پیگیری گزارشات مردمی برای رفع گلوگاه‌های فساد است.  

وی با تاکید بر ایجاد فضای بازدارندگی و ارتقای سلامت اداری خواستار حراست و حفاظت از هویت گزارشگر شد و خاطر نشان کرد : این اقدام رویداد بسیار خوبی برای اعتماد سازی مردم و مسئولان است و مزایای زیادی برای سیستم های اداری دارد.

ما باید برای  بهبود و ارتقای کیفیت  خدمات این سامانه ، مواردی از جمله  اجباری نبودن ثبت مستندات، ایجاد ارتباط دو سویه با مردم،  رعایت پروتکل های امنیتی برای حفاظت از اطلاعات، محرمانه بودن و عدم افشای هویت افشا کننده، کنترل سطوح دسترسی به اطلاعات، ایجاد کلید واژه ها برای گزارش گیری و طبقه بندی اطلاعات، پیگیری و رسیدگی  تا حصول نتیجه، خنثی کردن اقدمات افراد متخلف ، فتنه گر و مخرب در سوء استفاده از این سامانه را موردتوجه قرار دهیم  و با  مدیریت و مراقبت هایی که بعد از افشای اطلاعات انجام می دهیم به موضوع مشوق ها برای ایجاد تحرک لازم و رعایت آیین نامه های ابلاغی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز توجه لازم و کافی داشته باشیم .
گفتنی است در ابتدای این مراسم علی دوستدار مدیر کل حسابرسی و بازرسی  گزارش کاملی از مراحل ثبت ، پیگیری و گزارش گیری این سامانه ارائه نمود.


حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران عنوان کرد، سامانه ارتباط مردمی و سوت‌زنی  فضای گزارش گری مناسبی برای توسعه و گسترش نظارت مردمی بر عملکرد واحد های مختلف و مدیران شرکت است.
 
 شریفی دریافت اطلاعات و گزارشات مردمی در این سامانه را عامل بسیار مهمی برای جلوگیری و حذف فساد در شرکت دانست و تاکید کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از بیمه گزاران، نمایندگان، کارکنان و تمامی ذی نفعان شرکت با اطمینان از محرمانه بودن و عدم افشا هویت خود، می‌توانند فساد و مواردی که امکان و زمینه ساز فساد  در شرکت است را به راحتی در این سامانه ثبت و گزارش نمایند، این گزارشات مردمی با حفظ  عدم افشای اطلاعات افشا کننده به صورت طبقه بندی شده در اختیار مسئولان مربوطه برای مشاهده، رسیدگی، پیگیری و حصول نتیجه قرار می گیرد و فرد افشا کننده در تمامی مراحل از طریق کد پیگیری که برای او ارسال می شود می تواند نتیجه گزارش دهی خود را مشاهده نماید.

پس از اعلام نتیجه بررسی ها و  در صورت تایید و صحت اطلاعات درج شده در این سامانه ، قطعا جوایز ارزنده ای به افشا کننده  نیز اهدا خواهد شد.
مدیر عامل بیمه ایران با اشاره به راه اندازی سامانه پاسخگویی 24 ساعته بیمه ایران و کاهش زمان رسیدگی به شکایات به کمتر از7 روز در بیمه ایران، تاکید کرد:  بیمه ایران به عنوان اولین شرکت مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در حوزه سلامت اداری و کاهش و حذف گلو گاه های فساد اقدامات موثری انجام داده و در مسیر شفافیت عملکرد بیش از حد انتظار نیز ظاهر شده است.
شریفی در ادامه افزود :  هدف مسئولان  شرکت، ارائه خدمت بی منت با  حفظ کرامت و جایگاه ارزنده مردم است و بیمه ایران  در یک سال اخیر، برای توسعه خدمات و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان، فناوری‌های نوین  را جایگزین روش های سنتی  و دستی نموده، که این اقدام علاوه بر  سهولت دسترسی مردم به خدمات بیمه ای و  رشد و توسعه فرهنگ بیمه، میزان نظارت بر عملکرد واحد های مختلف را نیز افزایش داده است .
با این حال برای  بهبود و حفظ و ارتقای کیفیت  خدمات و حذف روزنه های  فساد در شرکت  ، نیاز به مرکزی جامع و منسجم برای جمع آوری اطلاعات داشتیم و به طور یقین ، سامانه  ارتباطات مردمی و سوت زنی ، این نیاز را تامین خواهد کرد و به فضای مناسبی  برای بازدارندگی و مراقبت از فساد در شرکت تبدیل خواهد شد. 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود