امروز: جمعه، 7 دی 1403
08/26 1403

گروه سایبان - به تازگی بیمه سامان با اجرای یک کمپین «دو فازی» جامعه را به سمت اهمیت طراحی راهبرد مدیریت سرمایه گذاری در خانوار سوق داده.


چندی پیش این شرکت تابلوهای محیطی در سطح شهر به معرض نمایش گذاشت که روی آن عبارت «بیمه عمر سامان، چون زندگی ادامه دارد...» نوشته شده بود. به نظر می رسد در طراحی این کمپین سامان تلاش کرده که نه تنها در حوزه معرفی محصولات خود در حوزه عمر و سرمایه گذاری تلاش کند، بلکه در قالب مسئولیت اجتماعی نسبت به صنعت بیمه و جامعه گامی نیز در جهت افزایش سهم پرتفوی بیمه های زندگی و در نهایت افزایش ضریب نفوذ پایدار بیمه بر دارد.

این شعار کوتاه هرچند در ظاهر رمزگشایی شده است و به نوعی بیمه نامه های عمر بیمه سامان را یادآوری می کند اما در ابتدا بیننده را به سمت یک  کمپین «دو فازی» هدایت و این انتظار را ایجاد میکرد که قرار است در پس این شعار پیام مکملی اکران شود.


دقیقا چند روز بعد همان طور که انتظار می رفت این کمپین با  5 مفهوم دوچرخه، کنسول بازی، تلفن، لوح های فشرده و تلویزیون رمزگشایی شد.

با کامل شدن این کمپین مشخص شد که بیمه سامان در نظر دارد مفهوم لذت از دریافت خدمت پایدار توسط مصرف کننده را در قالب تصاویر بصری برای بیننده به نمایش بگذارد . 

در این کمپین یک ظرافت بصری توسط تیم اجرایی بیمه سامان به چشم می خورد و آن خلق تصاویر بصری با یک خط ممتد است، اگر فرض کنیم خط به نشانه جریان زندگی ست می توان اینگونه برداشت کرد که بیمه سامان در نظر داشت، نشان دهد جریان زندگی همواره در بین نسل ها پایدار و ادامه دار است.


همان طور که در تصاویر به روشنی قابل درک است این خلاقیت بصری بدون قطع شدن خطوط خلق شده، طراحان این کمپین بر این باورند که دو بخش جریان بدون تقطیع زندگی و درک مفهومی از انتظارات نسل ها در ارائه خدمت سبب خلق مفهوم درستی از واقعیت های زندگی و ادامه دار بودن نسل ها شده است.

این روایت گری جریان زندگی در پس این مفاهیم و تصاویر می کوشد ثابت کند هرچند که برخی واقعیت ها در یک زندگی غیرقابل تغییر است، اما پوشش مادی این واقعیت ها می تواند خسران برخی کمبودها را کاهش دهد؛ پیامی که انتقالش در کمال ظرافت به خلاقیت نیز محتاج است.


از همین رو سامان نه تنها در این کمپین به تغییرات بین نسلی توجه دارد و آنرا به رسمیت می شناسد بلکه با باور به این اصول سعی در به روز رسانی خدمات خود مبتنی بر مقتضیات زمانی نسل ها نیز دارد و آنرا به رسمیت می شناسد، همان طور که در تصاویر بصری این کمپین نیز خطی صاف و ممتد از سمت چپ تابلوهای محیطی آغاز و پس از خلق تصاویر تا منتهی الیه راست ادامه داشته و خارج می شود، که این خود مفهوم ادامه نسل تا بی نهایت را روایت می کند.


اصلی که بنگاه های هوشمند نیز تلاش می کنند که با انعطاف پذیری با شرایط و مقتضیات زمان با نسل ها و نیازهای آنها پیشروی کنند.

همان مفهومی که آینده پژوهان به نام پادشکنندگی ( Antifragility) از آن یاد می کنند. این مولفه یک ویژگی در یک سیستم پویا است که اگر در معرض تنش و ضربه یا هر نوع ناملایمت قرار بگیرد، به موقعیتی بهتر از قبل خواهد رفت و در برابر آن عامل، مقاوم‌تر خواهد شد. مفهوم پادشکنندگی فراتر از قابلیت ارتجاع و استحکام ساختاری است چرا که سیستم پویا را در موقعیت بهتری از وضعیت پیشین قرار می‌دهد. این مفهوم ابتدا توسط «نسیم نقولا طالب» ارائه شده است. او متولد سال 1960 و تحلیلگر ریسک لبنانی- آمریکایی است که آثارش بر مسائل تصادفی بودن و احتمال و عدم قطعیت متمرکز است.


او معتقد است مرز مشترک میان انسان متفکر و یک بنگاه هوشمند را فضایی به نام سیستم پویا پر کرده است که هر دوی این موجودات نسبت به توسعه پایدار خود با فرض بر پذیرش ریسک و مقتضیات زمان کوشا هستند.

بنابراین می توان استنباط کرد که بیمه سامان در نظر دارد نسبت به گفتمان جدید تاب آوری مدل سازی مفهومی قابل درکی را در جامعه ایجاد کند.    



 




















































.

 

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود