امروز: یکشنبه، 2 دی 1403
09/24 1393

ایران و جهان - گویا محمد ابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی ج.ا.ا و هیات همراه وی هفته گذشته از شرکت بیمه "ما" بازدید کرده و ابراز داشته که فرصت جدیدی در اختیار شرکت های تازه تاسیس قرار داده شده است .
به گزارش ایران و جهان ، محمد ابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی ، در خصوص جزئیات این موضوع اذعان داشته که یکی از فرصت های مهمی که در اختیار شرکت های تازه تاسیس قرار دارد این است که می توانند در زیر ساخت های خود نوآوری و ابتکار داشته باشند و همچنین اصول ، موازین و استاندارد های دنیای امروز صنعت بیمه در جهان را در ساختار سازمانی خود پیاده سازی کنند و خوشبختانه در شرکت بیمه "ما" نیز بنا بر گزارش های رسیده پای بندی بر اصول و موازین اصلی بیمه گری مشاهده شده است .

ابراهیم امین با اینکه به بیان نکات مهمی در خصوص مشتری مداری ، جلب اعتماد جامعه به بیمه و فرهنگ سازی در صنعت بیمه پرداخته در خصوص فرهنگ سازی در صنعت بیمه بیان داشته که در خصوص فرهنگ بیمه تمام نهادهای حاکمیتی فرهنگ ساز از جمله صدا و سیما ، رسانه ها و مدارس باید این نقش فرهنگ سازی را بر عهده گیرند. اما بحث اصلی بنده در اینجا فرهنگ سازی در درون خود جامعه فعالان بیمه است . امروز حدود صد هزار نفر اعم از کارکنان شرکت های بیمه ، نمایندگان ،کارگزاران بیمه و ارزیابان خسارت در صنعت بیمه فعال هستند و بسیار مهم هست که این جامعه بزرگ به تمامی اصول و معیارها و چهارچوب های بیمه آشنا باشند و به آن عمل کنند .

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه اضافه کرد : اولویت های راهبردی صنعت بیمه از اصول بیمه منتج می شوند و یکی از اصول مهم بیمه اعتماد سازی است. بیمه گر باید بتواند فضایی را فراهم سازد که مردم و مشتریان حداکثر اعتماد را به شرکت بیمه داشته باشند و این حداکثر اعتماد تنها با رفتار حرفه ای است که تحقق خواهد یافت .

امین به اهمیت نمایندگان بیمه نیز اشاره کرده و مهم ترین قشر صنعت بیمه از لحاظ خط مقدم تماس با جامعه را نمایندگان بیمه توصیف کرده که بر این اساس ساماندهی و نظارت دقیق بر نمایندگان بسیار ضروری است و در غیر اینصورت نخواهیم توانست اعتماد جامعه را به دست آوریم .

البته وی به این نکته نیز اذعان داشته که این نظارت تنها بر عهده بیمه مرکزی نیست و شرکت های بیمه نیز باید بر نمایندگان خود نظارتی دقیق داشته باشندچراکه نماینده بیمه ای که خوب عمل نکند اعتماد به کل صنعت بیمه را خدشه دار خواهد ساخت.
وی در ادامه اضافه کرد : یک شرکت بیمه به نمایندگان خود اجازه می دهد که بیمه نامه صادر کند و این یعنی فروش تعهد به جامعه و افرادی باید به این کار گمارده شوند که به دانش بیمه آگاهی داشته ،از روابط عمومی خوبی برخوردار باشند و به اخلاقیات پای بند باشند .

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین در خصوص نقش مهم بیمه گری تاکید کرد : مشتری مداری در ذات کار بیمه گری است . بیمه گری که به اصل مشتری مداری پایند نباشد بسیار از ذات حرفه بیمه گری دور شده است . بیمه گری در تمام دنیا حرفه بسیار مقدسی است و فروشنده بیمه های عمر هم از لحاظ اجتماعی و هم از لحاظ اقتصادی در بالاترین جایگاه ها قرار دارند. و یکی از دلایل عدم توسعه بیمه های عمر در ایران کمبود فروشنده بیمه عمر متبحر است . یک فروشنده حرفه ای بیمه عمر باید از بیان قوی برخوردار بوده ، بر علم ریاضی مسلط باشد و بر دانش های جامعه شناسی و روانشناسی نیز اگاهی داشته باشد . در این میان وظیفه اصلی شرکت های بیمه انتخاب درست نماینده ها و نیز آموزش آنهاست.

امین همچنین در خصوص شرکت های بیمه توضیح داد : امروز دیگر 85 درصد فروش بر عهده نمایندگان بیمه است و شرکت های بیمه باید بر نقش سیاست گذاری ، نظارت و مدیریت خسارت خود با در نظر داشتن زیر ساخت های درست تمرکز کنند. شرکت های بیمه باید با تکیه بر آئین نامه حدود و اختیارات و سیستم های نظارتی درست بر نمایندگان نظارت داشته باشند و روش های سنتی کنترل های فردی و اداری دیگر پاسخگو نیستند .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود