امروز: سه شنبه، 4 دی 1403
07/1 1394

گروه سایبان - مراسم تودیع امرالهی با حضور رئیس کل و هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکت های بیمه و دبیر سندیکای بیمه گران برگزار شد.

به گزارش رازپول، در این جلسه که در روز دوشنبه 30 شهریور در محل سندیکای بیمه گران برگزار شد، محمود امرالهی مدیر عامل سابق بیمه ایران گزارشی از عملکرد بیست ماه خود در شرکت بیمه ایران ارائه کرد. در ادامه متن گزارش قابل مشاهده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الم نشرح لک صدرک (1) وضعنا عنک وزرک(2) الذی انقض ظهرک(3) و رفعنا لک ذکرک(4) فان مع العسر یسرا(5) ان مع العسر یسرا(6) فاذا فرغت فانصب (7)و الی ربک فارغب(8)

آیا سینه تو را گشاده نساختیم(1) و سختی ها را از دوش تو بر نداشتیم؟(2)در صورتی که آن بار سنگین ممکن بود پشت تو را گران دارد(3)و نام نکوی تو را در عالم بلند کردیم(4)پس با هر سختی البته آسانی هست (5)و با هر سختی البته آسانی هست(6)پس چون از نماز و طاعت پرداختی دعا همت مصروف دار(7)و به سوی خدای خود همیشه متوجه و مشتاق باش(8) (سوره الشرح )

با عرض سلام، ادب و احترام خدمت حضار گرامی، جناب آقای امین رئیس کل محترم بیمه مرکزی و هیات عامل ارجمند بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکت های بیمه و دبیرکل سندیکای بیمه گران؛ جای بسی افتخار است که بیست ماه خاطره انگیز در مسئولیت مدیرعاملی شرکت بیمه ایران درخدمت شما عزیزان و بزرگواران بوده ام و طی این مدت برگ بسیار زیبایی در تاریخ زندگی ام رقم خورد.

با توجه به شرایط به وجود آورده شده، فرصت را مغتنم شمرده و قسمتی از خدمات ارزنده ای را که در زمان حضورم در شرکت بیمه ایران ،توسط پرسنل خدوم این شرکت علاوه برکارهای جاری صورت گرفت را یادآور شوم.

1) در اولین جلسه با مدیران بر تدوین و تبیین استراتژی کلان شرکت براساس راهبردهای کلان وزارت محترم اموراقتصادی و دارائی با عنایت به کتاب خلق مدل کسب و کار که نتیجه خردجمعی و کارگروهی بیش از 470 نویسنده در 45 کشور دنیا بوده و عوامل موفقیت شرکت های بزرگ و بین المللی را مشخص و منتشر کرده است تاکید شد. در همین راستا استراتژی یک صد سالگی شرکت برای سال 1414به عنوان شرکت برتر بیمه ای غرب آسیا تدوین و تصویب شد؛ به موجب این استراتژی به تفکیک 20 سال آینده وظایف، تکالیف و اعداد و ارقام واحد ها تعیین و در دستور کار قرار گرفت.

2) برگزاری دو جلسه مرتب هیأت مدیره به طور هفتگی و تعیین اولویت های کاری در اولین جلسات برای شرکت معظم بیمه ایران به عنوان بزرگ ترین ،قدیمی ترین و تنها شرکت بیمه دولتی با بیش از 6000 نفر پرسنل شاغل و بازنشسته ، 207 شعبه و 9000 نماینده حقیقی و حقوقی در 31 استان کشور و گردش مالی سالانه بیش از 14000 میلیارد تومان مورد تاکید و مداومت قرار گرفت.

3) در بدو ورود به شرکت، با توجه به تجربه تلخ خاطرات گذشته در صندوق تأمین خسارت های بدنی که به دلیل طولانی شدن فرآیند رسیدگی منجر به زندانی شدن دارندگان بیمه نامه و به وجود آمدن تألمات و دردسرهای بیشتر برای زیان دیدگان می شد مبلغ 220 میلیارد تومان سپرده های بانکی شرکت شکسته وخسارت های معوق زیان دیدگان و ذی نفعان در پایان سال مالی 1392 پرداخت شد.

4) شناسایی بیش از 3800 حساب بانکی در شرکت که تعداد آن ظرف این مدت به 1500 حساب کاهش داده شد و طی برنامه ریزی های به عمل آمده تا پایان امسال می باید به کمتر از 100 حساب برسد و هم اکنون در آمد ها و هزینه ها صرفا از طریق دو حساب جداگانه صورت می گیرد.

5) سیستم دریافت و پرداخت الکترونیک به منظور ساماندهی، تمرکز و بهبود مدیریت دریافت و پرداخت وجوه، جلوگیری از تقلب و سرعت دهی به خدمات در شعب و نمایندگی ها راه اندازی شد و با کمک این سیستم سالانه فرایند صدور و عملیات حسابداری دستی بیش از دویست هزار چک در شرکت حذف شد.

6) در راستای استراتژی های دولت الکترونیک وبراساس تأکیدات و مصوبات مجامع عمومی سال های اخیر شرکت، برای استقرارو بهره برداری از سامانه یک پارچه بیمه گری (Core Insurance)، فرایند اجرایی پروژه مذکور توسط یکی از شرکت های تابعه شرکت در دست اقدام است. با بهره برداری کامل از این سیستم تا پایان سال 1394 سالانه بیش از یک هزار میلیارد تومان به نفع شرکت خواهد شد، آن هم از طریق افزایش درآمد در اثر ارتقای بهره وری، کاهش هزینه های اداری و پرسنلی، کاهش خسارت پرداختی در اثر بهبود مدیریت ریسک و کاهش خسارت پرداختی در اثر جلوگیری از تقلب.

7) قطعه زمینی به مساحت18000 مترمربع در سال 1388 برای احداث دو برج اداری 34 طبقه ای به مساحت 190 هزار مترمربع در تقاطع بزرگراه های شهید همت و کردستان به منظور تجمیع و احداث واحد های ستادی تهران خریداری و پس از اخذ مجوزهای لازم برای ساخت و ساز تا سال1392 فقط 40 متر گودبرداری نا تمام آن انجام و به دلیل اختلافات اجرایی به مدت شش ماه متوقف شده بود. رانش دیواره های گود، باعث ترک خوردن دیوار بعضی از منازل مسکونی همجوار و موجب شکایت و طرح دعوی توسط بعضی از همسایگان شده بود.با تصمیمات و پی گیری های بعدی هیات مدیره جدید شرکت مشکلات برطرف و پروژه فعال شد. پس از کارشناسی مجدد و مشخص شدن زمان بر بودن اتمام پروژه به مدت بیش از 5 سال و پراکندگی ساختمان های ستادی در سطح شهر تهران و به منظور صرفه جویی در هزینه ها و افزایش بهره وری و کارآیی و استفاده بیشتر از توان پرسنل، ساختمانی 16 طبقه با 80 درصد پیشرفت کار واقع در خیابان برزیل به مساحت سی و سه هزار مترمربع( یعنی یک ششم مساحت ساختمان قبلی) از طریق مزایده و طی تشریفات قانونی و مجوز هیأت محترم وزیران و مجمع عمومی شرکت برای تسهیل در امور و همچنین رفع مشکلات تردد برای مراجعین و کارکنان ادارات و معاونت های مختلف در سال 1393 از شرکت زیرمجموعه بانک ملی و بدون واسطه و دلال از طریق مزایده عمومی خریداری شدکه اخیراً مجمع فصلی شعب تهران و استان ها در آن برگزار گردید ومنابع آن با توجه به مصوبه مجمع عمومی شرکت از محل فروش املاک مازاد قدیمی و پراکنده و همچنین فروش سهم شرکت در پروژه قبلی تأمین گردید.

تجربه کاری سنوات گذشته اینجانب در مدیریت سرمایه گذاری و معاونت اداری و مالی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مدیریت عاملی شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه در رابطه با خرید ساختمان پژوهشکده بیمه به مساحت 2500 متر مربع اداری در سعادت آباد و خرید ساختمان فعلی شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه و همچنین سندیکای بیمه گران در خیابان میرداماد و نیز خرید زمین و ساخت دو برج مسکونی 164 واحدی در کنار دریاچه چیتگر در منطقه 22 تهران در سال 1386 و همچنین خرید محل فعلی صندوق تامین خسارت های بدنی مساحت 2500 متر مربع از بانک کشاورزی واقع در خیابان احمد قصیر در زمان تصدی مدیریت صندوق مذکور و با عنایت به تجربه و همراهی اعضای محترم هیات مدیره فعلی شرکت بیمه ایران سبب شد تا به منظور استفاده بهینه از منابع و زمان ،تصمیمات،اقدامات و پی گیری های لازم برای خرید ساختمان جدید در خیابان برزیل انجام شود.

8) به منظور توسعه بیمه زندگی شورای راهبردی بیمه های زندگی متشکل از هیات مدیره بیمه ایران و شرکت ایران معین تشکیل و محصول جدید بیمه مان طراحی و به بازار عرضه شد.با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و روند خوب فروش آن ،وجوه دریافتی باید صرف سرمایه گذاری های بلند مدت در حوزه هایی که بازده بالایی دارند بشود.یکی از استراتژی های سرمایه گذاری شرکت جذب سرمایه های داخلی و خارجی به واسطه هسته تشکیل شده از ذخایر و منابع بیمه زندگی و پشتوانه بیمه ای شرکت در بلند مدت بود. اجرای مطلوب این امر و توزیع سود مشارکت در منافع که بعد از چند سال به بیمه گذاران پرداخت شد موجب رونق و استقبال بیشتر مردم خواهد شدو در ادامه موجبات شکوفایی بیشتر اقتصاد و قرار گرفتن صنعت بیمه بازرگانی در کنار صنعت بانکداری به عنوان کمک و همکار قدرتمند و همچنین می تواند به عنوان یکی از ارکان اقتصادی کشور در کنار بازار سرمایه مطرح شود.با این روند، بیمه ایران و سایر بیمه های بازرگانی می توانند به عنوان جایگزین و یا در کنار صندوق های باز نشستگی که هم اکنون با مشکل مواجه هستند کمک شایانی به مردم و اقتصاد کشور بکنند.

9) به موجب مصوبه مورخ 21/11/1393 شورای عالی بیمه ، وظیفه رسیدگی و پرداخت خسارت زیان دیدگان بیمه توسعه از محل فروش اموال و دارایی های شرکت مذکور به بیمه ایران محول شد که با توجه به مدارک و مستنداتی که دراختیار شرکت قرار گرفت رسیدگی و پرداخت خسارت در آغاز کار با کمک مالی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 20/12/ 1393 در شرایط بسیار بحرانی تحصن ها و تجمعات خانواده قربانیان و زندانیان شروع شد.

با توجه به تجربه مدیریتی سه ساله در صندوق تأمین خسارت های بدنی طی سال های 1387 لغایت 1390 و توفیقات آزادسازی بیش از سه هزار زندانی حوادث رانندگی در سال های مذکور در کنار پرسنل خدوم صندوق تأمین خسارت های بدنی، سازمان دهی و پرداخت خسارت بیش از 000/12 هزار زیان دیده مربوط به بیمه توسعه با تلاش بسیجی و مخلصانه همکاران عزیز شرکت ظرف 8 روز کاری پایان سال 1393 در سراسرکشورانجام شد و یک صد و سی زندانی دارنده بیمه نامه شخص ثالث بیمه توسعه که بین 6 تا 18 ماه در زندان به سر می بردند شب عیدنوروز 1394 به آغوش گرم خانواده خود باز گشتند .

10) سامانه پرداخت اقساط بیمه از طریق تلفن همراه (USSD) برای اولین بار در صنعت بیمه کشوردر بیمه ایران به بهره برداری رسید.

11) سامانه ارائه و فروش خدمات بیمه ای با استفاده از تلفن همراه به بهره برداری رسید.با کمک این سیستم بیمه حوادث سفر و بیمه آتش سوزی و سرقت منزل از طریق پیامک با همکاری مشترک بیمه ایران و شرکت ایرانسل برای اولین بار در صنعت بیمه کشور انجام شد.توضیح این که در نوروز 1394 امکان خرید بیمه نامه الکترونیکی تنها با ارسال یک پیامک عملیاتی شدو بیمه ایران بسته ویژه حوادث سفرهای نوروزی خود را بر روی بستر پیامک به مبلغ 18200 ریال به ازای هر نفر در معرض فروش قرار دادو چهل هزار بیمه نامه حوادث انفرادی سفرهای نوروزی فروخته شد.

بیمه نامه دیگری که خرید آن توسط متقاضیان از طریق پیامک میسر شد بیمه حوادث سفر است که خطر فوت یا نقص عضو در اثر بروز حادثه در سفر را برای مسافران تا سقف 100 میلیون ریال پوشش می دهد.خریداران این بیمه نامه از تاریخ خرید تا پایان مهر ماه 1394 تحت پوشش آن هستند .با توجه به اطلاع رسانی انجام شده در پایگاه اینترنتی بیمه ایران،قیمت این محصول 15300 ریال برای هر نفر می باشد که از شارز خط تلفن همراه متقاضیان کسر می شود.متقاضیان می توانند از طریق ارسال کد ملی و شماره شناسنامه نسبت به خرید بیمه نامه برای خود یا هر شخص دیگری اقدام نمایند.

خریداران بیمه آتش سوزی منازل مسکونی نیز می توانند با ارسال شماره تلفن ثابت یا کد پستی و کد ملی مالک منزل مسکونی مورد نظر از طریق پیامک به شماره 999 منزل خود را به مدت یک سال بیمه نمایند.با ارسال این پیامک به مدت یک سال روزانه مبلغ 2500 ریال از شارژ تلفن همراه متقاضی کسر می گردد.بیمه نامه مذکور خطر آتش سوزی ساختمان تا سقف 500 میلیون ریال، خطر آتش سوزی اثاثه منزل تا سقف 300 میلیون ریال و خطر سرقت اثاثه منزل تا سقف 50 میلیون ریال را پوشش می دهد.صدور این بیمه نامه مستلزم بازدید اولیه نمی باشد و در صورت بروز خسارت نیز مبلغی به عنوان فرانشیز از بیمه گذار کسر نمی شود.همچنین بیمه گذار نیازی به مراجعه برای دریافت بیمه نامه نداردو صدور بیمه نامه از طریق پیامک به اطلاع بیمه گذار رسانده می شود. در آینده نزدیک فروش الکترونیکی بسته های بیمه ای دیگر نیز انجام خواهد شد.

12) سامانه فراگیر مبتنی بر وب برای استفاده از بیمه در مان تکمیلی، با هدف تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از پاره ای تقلبات و تخلفات و صرفه جویی در هزینه ها، صرفا با کارت ملی طراحی و راه اندازی شد.بیمه شدگان بیمه ایران از این پس با ارایه کارت ملی خود قادر به دریافت خدمات از بیش از ده هزار مرکز در مانی طرف قرارداد با بیمه ایران در سراسر کشور خواهند بود.یکی از اهداف این سامانه تمام الکترونیکی شدن تبادل اطلاعات فی مابین بیمه ایران و مراکز درمانی می باشدو این سامانه که در حال حاضر در مرحله آزمایشی در دو بیمارستان بزرگ تهران قراردارد،در راستای استراتژی شرکت بیمه ایران مبنی بر استفاده از فن آوری اطلاعات به منظور ایجاد چابکی در سازمان و حصول رضایت ذی نفعان بزرگترین شرکت بیمه کشور می باشد و با اجرای این طرح طی دو ماه آینده شاخص رضایت مندی مشتریان و مراکز درمانی از خدمات بیمه ایران افزایش معناداری پیدا خواهد کرد.با کمک این سامانه پذیرش و مدیریت اطلاعات مراجع درمانی بیش از 4 میلیون بیمه شده درمان شرکت از مراجعه به شعب بیمه ایران برای دریافت معرفی نامه معاف خواهند شدوبا ارایه کارت ملی خود در هنگام مراجعه به مراکز درمانی می توانند از خدمات این مراکز بهره مند شوند و نیاز به ارایه مدارک دیگری از قبیل دفترچه بیمه تکمیلی ،کارت شناسایی بیمه یا معرفی نامه از سوی شرکت بیمه نخواهد بود،چرا که تمام اطلاعات بیمه شده اعم از عکس، مشخصات فردی، شرایط قرارداد، سقف تعهد قراردادی ، فرانشیز و غیره از طریق سامانه مذکور برای مسوولان مرکز درمانی در دسترس خواهد بود.این در حالی است که تاپیش از راه اندازی این سیستم بیمه شدگان می بایست قبلا به یکی از شعب بیمه ایران مراجعه و ومعرفی نامه در یافت می کردند.این سامانه همچنین کلیه مراحل عقد قراردادبا مراجع درمانی را به صورت مکانیزه مدیریت می نمایدو ضمن رعایت کلیه نکات امنیتی ،تبادل قرارداد و نامه نگاری کاغذی مابین مراجع درمانی و شرکت بیمه ایران در زمان عقد قرارداد را به صفر می رساند .همچنین مراجع درمانی قادر خواهند بود گزارش های لازم از تراکنش های واقع شده خود را به تفکیک هر پرونده در مانی از سیستم اخذ نمایند و با استفاده از پنل ارتباطی با سیستم حسابداری بیمه ایران آخرین وضعیت پرداخت خسارت پرونده های درمانی را با استفاده از یک کد رهگیری پی گیری نمایند. داروخانه های طرف قرارداد بیمه ایران نیز با استفاده از یک پنل تحت وب قادر خواهند بود اطلاعات مربوط به تحت پوشش بودن و مبلغ فرانشیز داروها را بر اساس نوع دارو و برند آن جستجو نمایندبا توجه به شفافیت عملیات و فرآیندها و به خصوص کاهش تقلبات و افزایش سرعت رسیدگی که با کمک این سامانه صورت می گیرد؛ در سال اول حداقل 600 میلیارد تومان هزینه ها کاهش یافته و قیمت تمام شده بیمه درمان تا 30درصدپایین خواهدآمدو سرعت خدمات دهی و رضایت مشتریان و سایر ذی نفعان افزایش یافته و مدل مناسبی برای سایر بیمه گرهای تکمیلی در کشور خواهد شد.علاوه بر موارد مذکور کمک این سامانه به تفکیک بیمه های تکمیلی از پایه تاثیر شگرف و به سزایی در اجرای موفق تر و سریع تر طرح تحول بیمه سلامت کشور خواهد داشت.

13) راه اندازی بزرگترین مرکز ارتباط با ذی نفعان (SRM) در صنعت بیمه به منظور ارایه خدمات گسترده تلفنی به شماره 09668 به هم وطنان عزیز در سراسر کشور صورت گرفت.

14) فرآیند رسیدگی به خسارت و پرداخت غرامت در واحد خسارت سیار بیمه ایران در سطح شهر تهران اصلاح و کارشناسان ضمن حضور در صحنه تصادف اطلاعات رابه صورت الکترونیک به مرکز ارسال و خسارت به حساب اعلام شده توسط زیان دیده یا عابر بانک تحویل داده شده به او واریز می شود.

15) سیستم نرم افزاری فروش اقساطی بیمه های اتومبیل به بهره برداری رسید.با کمک این سیستم مشتریان با استفاده بهتر از خدمات بیمه ای ، فشار مالی کمتری را تحمل نموده و منابع مالی دریافتی مستقیماً به حساب شرکت واریز شده و نزد شبکه فروش رسوب نمی کند.

16) بهره برداری از نرم افزار جامع تحت وب بیمه های اتومبیل برای ارایه خدمات مطلوب و سریع و بهینه در سطح کشور که بیش از 50 درصد پرتفوی بیمه ای شرکت را تشکیل می دهد باعث شفافیت و دقت بیشتردر رشته بیمه اتومبیل شد.

17) سیستم اداره وجوه نقد به منظور جلوگیری از رسوب منابع مالی نزد بانک های عامل و انتقال وجوه مازاد به مرکز به بهره برداری رسید.

18) سیستم نرم افزاری مدیریت و پایش پروژه های در دست اقدام در شرکت بیمه ایران و شرکت های تابعه طراحی و راه اندازی شد.

19) در رابطه با امور شعب و نمایندگان اقداماتی از قبیل راه اندازی سایت اختصاصی برای ثبت الکترونیکی متقاضیان نمایندگی به منظور تسهیل فرآیند ثبت و پذیرش درخواست نمایندگی و ایجاد فرصت مساوی و برابر برای همه افراد واجد شرایط راه اندازی شد وفرآیند رسیدگی و برخورد جدی با نمایندگان متخلف و یا نمایندگان چند شغله نیزاصلاح وسیستم نظام مند آموزشی نمایندگان برقرار وپس از سال ها گردش شغلی در 207 شعبه کشور اجرایی شد .

از مهم ترین اقدامات حوزه نمایندگان برگزاری جلسات کارشناسی و کاربردی مداوم هفتگی و ماهانه معاونت های فنی و اداری و مالی با هیات مدیره انجمن صنفی نمایندگان برای بررسی و رفع مشکلات شبکه فروش بود و همچنین نظام جامع منابع انسانی تدوین و اجرا شد وکمیته وصول مطالبات در کلیه استان ها با هدف پی گیری موثر و مستمر مطالبات شرکت تشکیل شد.

20) از مهم ترین اقدامات در حوزه آموزش که توسط مرکز(دانشگاه) علمی کاربردی بیمه ایران صورت گرفت صدور مدرک تحصیلی 150 نفر از دانش آموختگان مرکز از طریق تعامل با دانشگاه جامع علمی کاربردی بود که این افراد دوبار در جلوی ساختمان دانشگاه جامع علمی کاربردی و شرکت تحصن کرده بودند و به دلیل عدم مدیریت صحیح ، صدور مدارک تحصیلی ایشان با وقفه 8 ماهه ای روبرو شده بود .

تدوین محتوا و تصویب رشته های حسابداری بیمه مقطع کاردانی ،حقوق بیمه مقطع کارشناسی و بازاریابی بیمه مقطع کارشناسی برای اولین بار در تاریخ صنعت بیمه و آموزش عالی کشور انجام شد ودوره MBA بیمه به صورت مجازی- کارگاهی برای اولین بار در کشور راه اندازی شد.

همایش بازاریابی بیمه با رویکرد کاربردی با حضور 15 شرکت بیمه ای برای اولین بار در کشوربرگزارگردید.

مدل شایستگی نمایندگان شرکت سهامی بیمه ایران بر اساس طرح پژوهشی انجام شده در مرکز و اجرای آن برای متقاضیان نمایندگی شرکت در حوزه بیمه های زندگی از تیر 1394 برای اولین بار در تاریخ صنعت بیمه و توسط مرکز برای شرکت تدوین و در حال انجام است .

همچنین آزمون ورودی از 5500 نفر از متقاضیان بیمه های زندگی در سراسر کشور بر اساس منطقه بندی ده گانه به عمل آمدو طراحی و تدوین محتوای بیمه زندگی بر اساس مدل تلفیقی مجازی-کارگاهی برای متقاضیان نمایندگی بیمه زندگی(موضوع آیین نامه 54 شورای عالی بیمه) برای اولین بار در کشور انجام شد .

و مهم تر این که برای اولین بار در صنعت بیمه کشور تکنولوژی آموزش مجازی در شرکت به کار گرفته شد.

21) در مورد ایثارگران عزیز که یک سوم پرسنل خدوم شرکت راتشکیل می دهند اقداماتی از قبیل استقرار و بهره برداری از نرم افزار جامع ایثارگران و ثبت وضعیت کلیه عزیزان در سامانه مذکورانجام شدوتبدیل وضعیت بیش از 100 نفر از جانبازان و فرزندان شهدا به رسمی بعد از سال ها خدمت در شرکت صورت گرفت و ماده 51 قانون جامع ایثارگران بعد از 8 سال در سال 1393 اجرایی و کلیه معوقات نامبردگان احصاء و پرداخت شدو برای اولین بار در شرکت از همه آزادگان سرافراز شرکت به همراه خانواده معظم ایشان در سال 1393تجلیل به عمل آمد.

22) به منظور افزایش توان مالی و ظرفیت نگهداری ریسک ،فرایند تجدید ارزیابی دارایی ها و مراحل افزایش سرمایه 9 برابری از مبلغ 389 میلیارد تومان به 3400 میلیارد تومان (با تصویب هیات محترم وزیران و مجمع عمومی شرکت) انجام شد.

23) با همت و مشارکت موثرهمکاران خدوم شرکت و شفاف سازی های صورت گرفته در ذخیره گیری و اصلاح قراردادها و کنترل و پایش فرایندها، شرکت توفیق عبور از شرایط زیان 1500 میلیارد تومانی سال 1392 و رسیدن به سود 27 میلیارد تومانی در سال 1393 (یعنی رشد 1527 میلیارد تومانی) را پیدا کرد.

فروش شرکت با همدلی و وحدت بین همکاران محترم و شبکه فروش از مبلغ 7300 میلیارد تومان در سال 92 با 18 درصد رشد به مبلغ 8100 میلیارد تومان در سال 93 رسید.

ضریب خسارت رشته درمان از 197درصد در سال 1392 به 111 درصد در سال 1393کاهش یافت و موجب شد که ضریب خسارت شرکت از 109 درصد به 80 درصد کاهش یابد که این اتفاق در صنعت بیمه دنیا نادر است.

با پی گیری های مستمر و جدی به عمل آمده اطلاعات مالی رشته های بیمه ای برای اولین بار به طور کامل در سال 1393 (از طریق سیستم سنهاب) به بیمه مرکزی منتقل شد؛ همین امر موجب شد برای اولین بار پس از ده ها سال در حساب های فی مابین بیمه ایران و بیمه مرکزی ج.ا.ا مغایرت حساب ها صفر شود.

24) با توجه به ضرورت سرمایه گذاری ذخایر بیمه ای، برنامه ریزی ها و اقدامات توسعه ای هم در حوزه سرمایه گذاری و به ویژه عرضه خدمات مرتبط با صنعت بیمه از طریق شرکت های تابعه صورت گرفت، از قبیل ساماندهی اعزام سالانه یک صد هزار نفر زائر آذری از کشور آذربایجان به مشهد مقدس و کربلای معلا و اجرای توریسم سلامت برای مسافرین آذربایجان با مشارکت بانک تجارت که هم اکنون به صورت آزمایشی در حال اجرا می باشد .

همچنین به جریان انداختن اعتبار افراد با استفاده از ظرفیت موجود صنعت بیمه در بازار و شبکه بانکی کشور که با به کارگیری کارت الکترونیکی سبا ارتباط مستقیم بین مصرف کننده و عرضه کننده خدمات به ویژه خدمات توریسم برقرار می شود و طبیعتا ظرفیت جدیدی برای تقاضا و اشتغال ایجاد خواهد شد. از مزایای کارت اعتباری سبا خریدهای قسطی با سود بسیار پائین (نیم درصد در ماه) می باشد.

25) علاوه بر بازدید های استانی ، به منظور ارتباط موثر با شعب جلسات ویدئو کنفرانس که به طور هم زمان ارتباط بین هیات مدیره در ساختمان غدیر ، مدیران ستادی و شورای فنی در ساختمان سعدی و روسای شعب و معاونین در هر استان را برقرار می کرد باعث شد مدیریت بهتر امور و پی گیری جدی تر حل مشکلات و حساس سازی کلیه پرسنل انجام شود.

26) برای ارزیابی دقیق تر عملکرد مالی ، فنی و حقوقی تمامی 207 شعب شرکت در سراسر کشور مجامع فصلی سه ماهه در تهران تشکیل شدومدیران استان ها و معاونین آن ها در کنار مدیران ستادی در تهران گرد هم آمدند و براساس شاخص های ارزیابی و مدل علمی DEA عملکرد آن ها از نظر فنی و مالی مورد پایش و نظارت قرار گرفت.

27) به منظور توسعه فرهنگ بیمه ضرورت داشت که فرهنگ سازی بیمه به ویژه از سطوح پائین سنی در کودکستان ها و مدارس ابتدایی به صورت زیر بنایی انجام شود که در این راستا چاپ و توزیع دو کتاب شعر کودکان انجام شد؛ بدیهی است که در این خصوص فعالیت های بسیار بیشتری باید صورت گیرد.

28) تعیین تکلیف و مصالحه خسارت وارده به متروی تهران از مبلغ یک صد میلیارد تومان به موجب رای محکمه بدوی و در حال رسیدگی در دادگاه تجدید نظر استان تهران با پرداخت خسارت مبلغ 50 میلیارد تومان در سال 1393 به شهرداری تهران بابت حادثه سال 1391 به عنوان بزرگترین خسارت تاریخ صنعت بیمه کشورصورت پذیرفت.

29) در سال 93 بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت بیمه کشوربا بنیاد شهیدبرای تحت پوشش قرار دادن خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران و جانبازان از طریق شرکت در مناقصه عمومی منعقد شد.و همکاران مکلف شدند با مراجعه حضوری به منزل والدین محترم شهدا امور بیمه ای این عزیزان که سرمایه معنوی انقلاب و نظام هستند را انجام دهند.

30) کمیته انتصابات به منظور انتخاب و انتصاب مدیران، معاونین آنها و رؤسای شعب استانی و مجتمع ها براساس شاخص های تعهد، تخصص، کارایی، هماهنگی ،عملکردگذشته و خلاقیت و نوآوری تشکیل شد.

31) رویه های تأمین تجهیزات سخت افزاری و شبکه از خرید خرد در سطح شرکت در سراسر کشور به خرید از طریق مناقصه عمومی تغییر و بهبود یافت.

32) با توجه به این که 65 درصد تلفات انسانی حوادث جاده ای کشور به علت تاخیر در امداد رسانی صورت می گیرد،مذاکره برای برون سپاری و خرید خدمت امداد هوایی صورت گرفته که امید است تا پایان سال جاری این مهم که تاثیر کلانی بر کاهش تلفات جاده ای خواهد داشت در شرکت اجرایی شود و هر ساله شاهد فوت بیش از دو هزار نفر از هم وطنان عزیزمان نباشیم.راه اندازی این نحوه خدمات رسانی بستر و زمینه مناسبی را برای امداد رسانی فوری در حوادث طبیعی فراوانی که در کشور اتفاق می افتد فراهم می سازد.

33) سامانه جامع مدیریت دانش به منظور ثبت تجارب و دانش بیمه ای همکاران در شرکت به بهره برداری رسید.

34) روابط عمومی شرکت بیمه ایران فعال تر از قبل در عرصه اطلاع رسانی و تبلیغات ظاهر شد و در بین 1000 روابط عمومی دستگاه ها و شرکت های فعال در کشور رتبه اول را در سال 1393 کسب نمود و در نمایشگاه بانک ؛بیمه و بورس نیز رتبه اول را احراز کرد.

35) در ابتدای سال جاری مابه التفاوت ضریب افزایش حقوق بازنشستگان و شاغلین مربوط به سنوات گذشته محاسبه و به باز نشستگان عزیز مشمول شرکت پرداخت شد.

36) پرونده خسارت دانش آموزان حادثه دیده مدرسه شین آباد شهرستان پیرانشهر آذربایجان غربی مربوط به دو سال قبل مجددا رسیدگی و دیه کامل زیان دیدگان پرداخت شد. و ...

 

حضار ارجمند

اینجانب به عنوان یک رزمنده در دوران دفاع مقدس و یکی از دانش آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) در رشته معارف اسلامی و مدیریت مالی با بیش از 24 سال سابقه تحصیل و کار مرتبط در حوزه های سرمایه گذاری و بیمه در طی بیست ماه مدت خدمت خود در شرکت معظم بیمه ایران نهایت سعی و تلاش خود را در کنار کارکنان شرکت بیمه ایران انجام دادم تا در جهت منافع شرکت و رضایت خداوند متعال باشد وضمن ابراز امیدواری نسبت به رسیدگی به اتفاقات دو ماهه اخیر شرکت توسط مقامات ذی صلاح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد راسخ به تظلم خواهی و اجرای عدالت در دادگاه عدل الهی دارم وهمه بانیان و عوامل هجمه های اخیر در رابطه با انتشار اطلاعات ناقص و مغرضانه و افشای اطلاعات دولتی در سایت ها و به ویژه صدا و سیما که متاسفانه با اقدامات ناعادلانه خود خوراک خبری رسانه های بیگانه و ضد انقلاب را نیز فراهم ساختند همه آنها را به قضاوت و عدالت حق تعالی می سپارم. الیس ا... باحکم الحاکمین. خداوند منان را شاکرم که موارد مذکور نه تنها از انگیزه اینجانب ذره ای برای خدمت گذاری به مردم نکاسته که از او مدد می طلبم تا بتوانم بیش از پیش در خدمت مردم عزیز، نجیب و شریف کشور بزرگ ایران اسلامیمان باشم .

در پایان با تشکر از اعتماد، رهنمودها و ارشادات حکیمانه جناب آقای دکتر طیب نیا وزیر محترم امور اقتصادی و دارائی و رئیس مجمع عمومی شرکت سهامی بیمه ایران وهمکاران محترم وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین جناب آقای امین رییس کل محترم بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از همه شما عزیزان و سروران گرامی حلالیت می طلبم؛ از همه برادران و خواهران خوبم تشکر و قدر دانی نموده و آرزو دارم در پناه حضرت ولی عصر (عج) و رهبری مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) روزهای بهتری در کناربیمه ایران به منظور خدمت رسانی به مردم عزیز و شریف کشور اسلامیمان به همراه برادر عزیزم جناب آقای حسینی به عنوان مدیر عامل جدیدشرکت بیمه ایران در دولت تدبیر و امید داشته باشید.

با آرزوی توفیق برای یکایک خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی

محمود امر اللهی

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود