امروز: دوشنبه، 3 دی 1403
10/19 1396


گروه سایبان - سخنگوی کمیته اضطرار سانحه نفت‌کش سانچی از توافق امروز شرکت ملی نفت‌کش ایران با یک شرکت ژاپنی به منظور همکاری در مهار آتش نفت‌کش حادثه دیده ایرانی خبر داد.


به گزارش رازپول به نقل از پایگاه خبری بورس پرس،محسن بهرامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نفت‌کش سانچی از بهترین نفت‌کش‌ها از نوع خود در جهان بوده و شرکت‌های معتبر بین‌المللی که این نفت‌کش را بیمه کرده‌اند نیز با استانداردها و شاخص‌های بسیار سختگیرانه این کار را انجام داده‌اند.عوض کردن پرچم کشتی‌ها در شرکت ملی نفت‌کش ایران مسبوق به سابقه بوده و تنها این امر به خاطر بحث بازاریابی بوده است.


وی درخصوص بیمه این نفت‌کش حادثه دیده گفت: بیمه شخص ثالث و آلوده‌کننده‌ها از سوی یک شرکت معتبر انگلیسی و بیمه تجهیزات و بدنه کشتی از سوی یک کشتی معتبر اسکاندیناوی بوده است. بیمه محموله نفت‌کش به صورت FOB یعنی تعهدات فروشنده از زمان بارگیری محموله روی کشتی تمام شده و خریدار کره‌ای پیگیر بیمه محموله خواهد بود.

این مقام مسئول درباره پیش‌بینی میزان خسارت این حادثه گفت: قیمت محموله نفت‌کش کمتر از 60 میلیون دلار بوده و با توجه به سن این نفت‌کش ارزش آن کمتر از 32 میلیون دلار بوده است.کپسول جمع‌آوری اطلاعات کشتی در برابر حرارت مقاوم بوده و در اولین فرصت که بتوان به عرشه کشتی رفت با دسترسی به این کپسول و همچنین بازخوانی جعبه سیاه کشتی می‌توان دلیل وقوع حادثه را فهمید، اکنون برای بیان دلیل بروز حادثه بسیار زود است.


بهرامی تصریح کرد: امروز 21 دریانورد چینی کشتی فله‌بر به ساحل چین می‌رسند و با پیگیری شرایط بروز حادثه از انها احتمال مشخص شدن ابعاد جدید حادثه وجود دارد.شرکت ملی نفت‌کش توافق جدیدی با یک شرکت ژاپنی برای مهار آتش انجام داده که این شرکت تجهیزات را امروز به محل حادثه حرکت داده است. دلیل این کار افزایش فشار برای مهار هرچه سریع‌تر آتش بوده، آتش‌خوارهای چینی همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و تجهیزات شرکت ژاپنی در کنار آنها قرار می‌گیرد.


وی تصریح کرد: عصر روز گذشته جلسه‌ ویژه‌ای با حضور نمایندگان وزارت نفت، وزارت کار، سازمان بنادر و دریانوردی و ریاست جمهوری برگزار شد و آخرین هماهنگی‌ها صورت گرفت و قرار است دستور مستقیمی از سوی رئیس‌جمهور برای پیگیری امور مربوط به این حادثه به وزرای نفت و امور خارجه اعلام شود.

سخنگوی کمیته اضطرار سانحه نفت‌کش سانچی از پیشنهاد یک شرکت آمریکایی برای همکاری در مهار آتش نفت‌کش ایرانی خبر داد و گفت: یک شرکت آمریکایی پیشنهاد همکاری در مهار آتش را ارائه کرد اما با توجه به اینکه این شرکت هیچ لجستیکی در منطقه نداشت و رساندن تجهیزات این شرکت به محل حادثه روزهای متوالی زمان نیاز داشت پیشنهاد این شرکت رد شد. عمده ماده آلوده‌کننده در این جریان میعانات گازی بوده که بسیار فرار است و تبخیر می‌شود و چیزی روی آب به عنوان آلودگی باقی نمی‌ماند.


بهرامی گفت: مساله آلودگی دریا در این حادثه جدی نیست اما سوخت کشتی که حدود 1900 تن بوده که تنها از ناحیه سوخت کشتی احتمال آلودگی وجود دارد اما چیزی به عنوان لکه نفتی تا امروز دیده نشده ودر صورت بروز هرگونه الودگی نیز بیمه‌ها باید پاسخگو باشند.نگرانی اصلی ما از ابتدای حادثه مساله انسانی به عنوان اولویت اصلی بوده و کار تفحص و تحقیق درست 2 ساعت بعد از بروز حادثه آغاز شده،روزانه 2 بار مدیران ارشد شرکت در جمع خانواده حاضر شده و آخرین وضعیت برای خانواده‌های کارکنان این نفت‌کش طی گزارشی ارائه می‌کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود