10/24
1393

در این بررسی " به موقع بودن اطلاعات" از پارامترهایی بود که بانکی ها را در جایگاه متفاوتی قرار داد. امتیاز کامل این فاکتور به شرکت هایی اختصاص می یابد که براساس دستور العمل افشای اطلاعات، جدول زمان بندی ارائه و مطابق آن عمل کرده اند.
" قابلیت اتکا" فاکتور دیگری است که بانکی ها با آن سنجیده شدند. امتیاز کامل قابلیت اتکا به بانک هایی داده شده که انحراف واقعیت از پیش بینی ارائه شده اشان 100 باشد. 100 امتیاز کاملی است که به شرکت هایی که پیش بینی اولیه با محقق شده شان، انحراف نداشته باشد، داده می شود.
به گزارش ایران و جهان، بانک خاورمیانه در دوره 12ماهه منتهی به پایان آذرماه امسال، 83امتیاز به لحاظ به موقع بودن اطلاعات و 99 امتیاز به لحاظ قابلیت اتکا بودن به دست آورده است. این بانک در میان 55 شرکت فرابورسی که مورد بررسی قرار گرفته اند، رتبه 22 را کسب کرده اما در میان بانکی های فرابورس رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
اما وضعیت بیمه ای در میان 55 شرکت مذکور قابل تامل تر است. بیمه میهن در میان 55 شرکت فرابورسی که با توجه به پارامترهای تعریف شده، بررسی شده اند، رتبه 5 را کسب کرده و در میان بیمه ای های فرابورسی در جایگاه نخست نشسته است.
بیمه سامان با کسب رتبه 13 در میان 55 شرکت فرابورسی در میان بیمه ای ها در جایگاه دوم قرار دارد، همچنین بیمه پاسارگاد در این رقابت سوم و بیمه دی چهارم شده است.
لازم به اشاره است که بیمه پاسارگاد در میان 55 شرکت یادشده، رتبه 24 و بیمه دی رتبه 52 را به خود اختصاص داده است.
بانک دی در این رتبه بندی در جایگاه دوم پس از بانک خاورمیانه ایستاده و بانک گردشگری، بانک سرمایه و بانک ایران زمین در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. نکته وضعیت این بانک ها در میان 55 شرکت فرابورسی دیگر است. بانک دی در مقام 28 را دارد، بانک گردشگری در جایگاه 43، بانک سرمایه 48 و بانک ایران زمین جایگاه 50 را به خود اختصاص داده اند.