.
راز پول » بیمه آسیا » «یاس» نرم افزاری نامرئی که روی تابلو رونمایی شد/ در «آسیا» چه خبر است؟

«یاس» نرم افزاری نامرئی که روی تابلو رونمایی شد/ در «آسیا» چه خبر است؟

کد خبر: 266


گروه بیمه - چهار روز از مراسمی که بیمه آسیا برای معرفی اپلیکیشن «یاس» برگزار کرد می‌گذرد، مراسمی با قاعده رونمایی های مرسوم با صحنه، دوربین، مدیران رده‌بالا و سخنرانی‌هایی درباره «تحول دیجیتال». اما در این میان هنوز معلوم نیست که نرم‌افزار جدید کجاست؟

اینکه خدمت تازه‌معرفی‌شده «یاس» نه روی سایت بیمه آسیا قرار دارد، نه لینک نصب و نه حتی راهنمای استفاده مشتریان در دسترس است، بیشتر به یک رونمایی تشریفاتی شباهت دارد تا باز کردن درِ یک خدمت دیجیتال جدید. هرچند شاید نسخه‌ای درحال آماده‌سازی باشد یا قرار است به‌زودی منتشر شود، اما حالا همه می خواهند بدانند که چرا مراسم رونمایی پیش از عرضه واقعی انجام شد؟

در آیین رونمایی ۱۲ آذر، حیدری از «سرعت، دقت و شفافیت» و «ارتباط دو‌سویه با مشتری» گفت، چشم‌اندازی که روی کاغذ جذاب است. اما وقتی کاربر وارد سایت شرکت می‌شود، تنها نشانی از این محصول، فیلم آن مراسم در آپارات است و خبری از لینک نصب، صفحه معرفی و حتی یک بنر ساده هم نیست.

بنابراین اگر قرار بود پلتفرم تازه، دریچه‌ای به خدمات ۲۴ ساعته باشد، حداقل باید قفلش پیدا می‌شد.

البته بیمه آسیا احتمالاً نیت مثبتی داشته است، مدیران در بخش خصوصی علاقه مندند از استراتژی های نوآورانه رونمایی کنند که مثلا «ما هم وارد بازی فناوری شده‌ایم». اما در اقتصادی که بازار، اعتماد شکننده دارد، رونمایی بدون محصولِ قابل استفاده بیشتر شبیه اعلام شروع یک مسابقه بدون توپ است.

در رویکردهای نوین بازاریابی امروز ارائه خدمت جدید از این مسیر میگذرد؛ نسخه آزمایشی، تست، رفع حفره ها و سپس عرضه عمومی ــ این قاعده اما حالا در بیمه آسیا ظاهرا برعکس است، موضوعی که توجهات را به سمت استراتژی های بازارداری این شرکت نیز جلب کرده است.

پیشتر رازپول در گزارشی به کارپرداز این پروژه اشاره کرده بود، اما حالا می خواهد بپرسد که چرا بیمه آسیا با سرمایه 3.5 همتی باید با شرکتی همکاری کند که آخرین سرمایه ثبتی اش بنابر اطلاعات مندرج در روزنامه رسمی 150 هزار تومان است. این موضوع حتماً نیازمند توضیح رسمی و شفاف است تا از سوءبرداشت‌ها جلوگیری شود که اگر توضیح منطقی وجود دارد، شفاف‌سازی می‌تواند بهترین راه باشد. هرچند انتظار می رفت بیمه آسیا نسبت به چگونگی انتخاب پیمانکاران و استانداردهای حداقلی اعتبار سنجی آنها شفاف سازی کند.

حالا با معرفی یک طرح کاغذی که ظاهرا با عجله به مناسبت روز بیمه معرفی شده باید یک پرسش دیگر را اضافه کرد که آیا این شیوه های مدیریت و بازاریابی می تواند شبکه فروش را به سمت جذب پرتفو سوق دهد، وقتی مدیرعامل یک اپلیکیشن نامرئی را رونمایی می کند؟ از سوی دیگر آیا بازاریابی نمایشی و بدون محصول در دسترس و بدون پشتوانه عملیاتی روشن می‌تواند شبکه فروش را قانع کند؟ مشتری چگونه به اپلیکیشنی اعتماد کند که هنوز از پشت پرده بیرون نیامده؟

در زمانه‌ای که هر نوجوانی می‌تواند ظرف چند دقیقه یک اپ بسازد و در دسترس قرار دهد، مشکل شرکت‌های بزرگ مالی کمبود قدرت نیست، کمبود صراحت و اجراست.

در نهایت اینکه به نظر می رسد حیدری هنوز با آن دیدگاه های ملزوم در بیمه مرکزی بر صندلی بخش خصوصی نشسته است در حالی که هنوز به درستی نمی داند در بخش خصوصی عملکرد ملموس مد نظر ذی نفعان هست نه وعده های پوستری، اگر بپذیریم که این رونمایی با رضایت شخص مدیرعامل بوده است نه توصیه ای. گاهی در اقتصاد، فاصله میان اعلام تحول و تحقق تحول همان‌قدر مهم است که خود تحول.

اعضای هیات مدیره بیمه آسیا باید بدانند که مشروعیتشان را از اعتبار 66 ساله یک برند به دست آورده اند و نباید با وعده ها اعتبار این برند را خدشه دار کنند.

[xfgiven_gallery]
[/xfgiven_gallery]
دسته بندی: بیمه آسیا
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید